Ny tråd Svara på tråd  [ 81 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa
Mjölkfabrik 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Mjölkfabrik
Incognita skrev:
Alternativ till kött finns ju redan. :)

Inte för alla. Vi är en del som inte klarar oss bara på vegetariska alternativ. Vare sig med eller utan mjölk och ägg.

11 juni 2011, 15:58
Moderator
Sant. Själv klarar jag mig inte utan fiskolja.

Jag har en filosofkollega (på min tvärvetenskapliga avdelning) som upprepade gånger sökt finansiering för att få undersöka etiken kring möjlig köttillverkning med hjälp av stamceller, men intresset från finansiärer tycks vara obefintligt.

Huruvida någon sökt pengar för att mer konkret undersöka möjligheten att faktiskt tillverka kött den vägen känner jag inte till.

11 juni 2011, 16:03
Medlem
Jag är mjölkoholic.

Schueberird skrev:
Kor lider inte särskilt av att mjölkas - de till och med kräver att mjölkas.
Det är knappast bara mjölkning det gäller. Sen har vi oxå kalvarna som skulle haft mjölken, tror du att de får ersättningsmjölk?

11 juni 2011, 16:09
Medlem
Det som jag kommer att säga nu är i och för sig människans förskyllan, menmen...

Dagens mjölkkor är framavlade för att producera extra mycket mjölk, så det räcker till både kalvar och människor. Det finns risk att kalvarna inte skulle klara av att suga ut alla mjölk och då måste korna mjölkas av människan i alla fall.

11 juni 2011, 16:42
Medlem
Schueberird: vore kul om du hade en källa.

Bild
http://www.fof.se/tidning/2006/3/den-sv ... ropagandan

11 juni 2011, 17:13
Medlem
Det är jag som är källan. Jag är mycket pålitlig.

11 juni 2011, 17:57
Medlem
Det brukar inte vara uppskattat när man kallar en dam för kossa.

Men visst varför inte, jag dricker ändå inte mjölk.

11 juni 2011, 19:45
Medlem
Äh, kor är fina djur.

Jag dricker inte heller så mycket mjölk längre, men däremot äter jag en del ost, keso, filmjölk och andra mejeriprodukter.

Senast redigerad av Schueberird 11 juni 2011, 20:00, redigerad totalt 2 gånger.

11 juni 2011, 19:58
Medlem
Jag har för övrigt hört att människomjölk ska vara väldigt mycket sötare än komjölk. Stämmer detta - ni som har jämfört?

11 juni 2011, 19:59
Medlem
Incognita skrev:
Alternativ till kött finns ju redan.

Ät mer BAJS! ;) ;)

12 juni 2011, 10:46
Ny tråd Svara på tråd  [ 81 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.