Ny tråd Svara på tråd  [ 81 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa
Mjölkfabrik 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Mjölkfabrik
Trots utmattning eller kanske just därför så har jag kommit på en världsrevolutionerande affärsidé.

Mänsklig bröstmjölksproduktion.

Istället för att utnyttja och förslava kor så ska vi övergå till att producera och dricka människomjölk.
Vad kan vara med skräddarsytt och bättre anpassat och lämpat för människokroppen än den mjölk vi själv producerar?

Samtidigt befriar vi korna och löser problemet med dels arbetslöshet i alla länder, dels hungersnöd i många underutvecklade länder.

Jag ska återkomma med detaljerna senare.

11 juni 2011, 13:16
Medlem
Inlägg Re: Mjölkfabrik
Man går till en mjölkfabrik, sätter sig bekvämt tillrätta i en stol, lutar sig framåt och placerar sina bröst på en mjuk kudde på ett bord där en mjölkpump står redo med slangar som leder den utpumpade mjölken in i en behållare där den kyls ner för vidare transport.

En del av mjölken kan pastöriseras naturligtvis men en del ska säljas som den är.

Det här är alltså ett arbete som passar både kvinnor som män. Män kan ju som bekant också producera bröstmjölk, även om det kräver mer stimulans av bröstkörtlarna.

Vad tror ni?

11 juni 2011, 13:37
Medlem
Kor och tjurar ska återgå till att bo i länder där de kan beta ute året runt och leva ett värdigt liv, det liv de ursprungligen var menade för.
Kalvarna får behålla sina mammor.

Förstår ni alla fördelarna?

Ozonskiktet kommer inte längre belastas av triljontals kopruttar för antalet djur kommer minska drastiskt utan människans exploatering.

11 juni 2011, 13:41
Moderator
Hmm... För egen del lockas jag inte av yrket. Jag trivdes väldigt bra med att amma men lyckades aldrig särskilt väl med att pumpa ut mjölk. Jag fann det direkt smärtsamt. Att förse sin egen partner med det dagliga behovet "den naturliga vägen" kunde däremot vara helt OK. :lol: Fast då får han i och för sig i sig en hel del mediciner och annat otyg. Dessutom tappar vi människor den sugreflex som stimulerar mjölkproduktionen vid ca 6-8 års ålder (?), så den varianten är nog dessvärre inget alternativ.

Tanken är annars god, inte minst med tanke på miljön och kors naturliga beteende. ;)

F ö vore det en väldigt praktisk produkt för dem som vill ha både mjölk och socker i kaffet.

11 juni 2011, 13:49
Medlem
Jag kan tänka mig att ha mjölkproduktion som deltidsyrke.
Ett visst obehag vid utpumpning är inget mot vad vi utsätter kor, tjurar och kalvar för. Dagligen.
(Nötkreatur är ett fruktansvärt ord uppfunnen enbart för att degradera levande varelser till kött-och mjölkproducenter, slit- och slängprodukter.)

Hur ska vi ersätta äggproduktionen så vi kan befria alla hönor, tuppar och kycklingar?
Eller också revolutionera hela deras tillvaro.

11 juni 2011, 13:56
Moderator
Jag tror spontant mer på det senare. Och om din vision blir verklighet kan jag tänka mig att bidra till en begränsad produktion av ritalin- och cymbaltamjölk om det finns en marknad för det. Kanske kan pumparna dessutom utvecklas för att mer likna den naturliga amningsupplevelsen. Då kan själva mjölkproduktionen saluföras som ett slags lugnande terapi. Snacka om vinster på flera plan!

11 juni 2011, 14:03
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Det här är alltså ett arbete som passar både kvinnor som män. Män kan ju som bekant också producera bröstmjölk, även om det kräver mer stimulans av bröstkörtlarna.

Haha, det skulle bli en prövosten för alla "jämställda" män. Inte nödvändigtvis att göra, men att förhålla sig till. (Ännu en prövosten, sådana finns ju redan, så någon större sanningseffekt skulle väl inte den heller få.)

11 juni 2011, 14:06
Medlem
hahahhah :lol: :lol: :lol: Det var fan det roligaste jag läst på länge! kom hit någon
fort jag är hungrig och behöver ammas! :P

11 juni 2011, 14:19
Medlem
Jag tror att det är viktigare att hitta fungerande alternativ till köttproduktionen. Kor lider inte särskilt av att mjölkas - de till och med kräver att mjölkas.

11 juni 2011, 15:00
Moderator
Alternativ till kött finns ju redan. :)

11 juni 2011, 15:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 81 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.