Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Incognita
Moderator
|
Re: Matta
Det var just en Ghashghai också. Röda lejon på gråbrun botten. Den var ganska liten. Formatet gjorde den lite svårplacerad. Den var liksom alltid antingen för stor eller för liten på någon ledd, och så var det ju så tydligt vad som var upp respektive ned på mattan. Den hade varit cool att hänga upp på väggen, men i affären fnös de åt att göra sig ett sådant besvär med en simpel nomadmatta. Dessutom hade katterna redan förstört den då, så den hade behövt lagas först. Det ville de inte befatta sig med. Skulle ha hängt upp den på väggen från början.
Ja, mal är ett otyg!
|
9 juni 2011, 15:50 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Kan tala om för dig att nomadmattorna är de mattor som stiger mest i värde just nu p.g.a att nomaderna blir mer och mer bofasta. Att placera en snygg figural matta på vägen är jäkligt snyggt, så om du tar upp ditt intresse någon gång så är det ingen dum ide, dessutom kommer ju inte katterna åt dom.
|
9 juni 2011, 15:56 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Jag föredrar den återhållna elegansen i afghanska Khal Mohammadimattor och är även svag för vissa enkla, nästan oanseliga, turkmenska mattor men tycker samtidigt att få saker överträffar en snygg Ghashghai i all sin primitiva storslagenhet.
Ghashghai är den typen av matta som passar i en mytologisk helgedom eller en vis mans grotta i Hyrule, världen där de flesta Zeldaspelen utspelar sig. Jag väljer faktiskt oftast mina mattor baserat på hur bra jag föreställer mig att de hade passat i ett Zeldaspel.
|
9 juni 2011, 22:17 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Det var kul att läsa hur du väljer dina mattor, en tjock mörkröd afghan kan passa utmärkt i ett sovrum, helt underbara att gå barfota på
|
9 juni 2011, 22:30 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
@CodeRedAlert, hehe! det finns 3 mattgalningar på forumet, fast två och en halv då eftersom Incognita är så gott som botad, ger mig sjutton på att det kommer fram fler mattofiler ur garderoben innan det här är klart !
|
9 juni 2011, 22:37 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Usch, så sugen jag börjar bli... Tanken på hur de känns under bara fötter gör det inte precis lättare. Men jag står emot suget genom att tänka på skottlandsresor för samma pengar.
Jag är så avundsjuk på er som har alla dessa härliga mattor hemma! Skottland, Skottland, Skottland...
|
10 juni 2011, 01:58 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Var försiktig nu min vän! mattbegäret är farligt sätt upp massor av bilder på Skottland där hemma så ska du se att det går bra:D
|
10 juni 2011, 07:33 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Vill bara tala om att matt-siten på nätet har sommar rea 30-50% yippie!
|
10 juni 2011, 12:23 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Håll dig på mattan nu.
|
10 juni 2011, 12:28 |
|
|
Incognita
Moderator
|
He he, tack för omtanken! Ja, jag kanske skall börja planera för sommarens resa till Yttre Hebriderna så blir det nog bra. Och jag har faktiskt skottlandsbilder på anslagstavlan här på kontoret (det är min inre lugna plats när jag är stressad, brukar faktiskt drömma om den då). Var försiktig själv nu med rean! (men du kanske kan sälja din matta och köpa en billigare???).
|
10 juni 2011, 12:31 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|