Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Vad tycker ni om Victoria Milan 

Rätt eller fel
1. Altid fel att upmuntra otrohet. 14%  14%  [ 1 ]
2. vadå? kärleken sitter väll inte mellan benen. 29%  29%  [ 2 ]
3. Helt ok det är ju kört iaf. 14%  14%  [ 1 ]
4. Lögnaktiga skitstövlar ska inte vara där. 14%  14%  [ 1 ]
5. Vuxna människor gör som de vill. 29%  29%  [ 2 ]
6. Tjäna pengar på otrohet är fel. 0%  0%  [ 0 ]
Antal röster : 7

Vad tycker ni om Victoria Milan 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vad tycker ni om Victoria Milan
Skulle vara spännande att höra vad ni tycker om denna site då det varit en hel del
skriverier om den. Själv tycker jag varken bu eller bä men egentligen om ett förhållande
är så pass illa ute så vad spelar det för roll om någon reggar sig här? någon kommer ju
att såras i slutändan iaf tyvärr, jag menar när diskussionerna är meningslösa, sexlivet
avslutat och det är ren rädsla för det nya som får en att stanna kvar i förhållandet.
Om det däremot är lögner och förräderi i smyg då tycker jag att det är väldigt fel.
http://www.victoriamilan.se

9 juni 2011, 20:19
Medlem
Inlägg Re: Vad tycker ni om Victoria Milan
Jag saknar alternativet "Jag saknar partner och känner mig utanför" :lol:

Vuxna människor gör som de vill. Fick dock min röst.
Fast det kan väl vara känsligt för den andra halvan. Men spela roll om det sker via en sajt eller på krogen liksom.

9 juni 2011, 20:29
Medlem
Ufo skrev:
Jag saknar alternativet "Jag saknar partner och känner mig utanför" :lol:

Vuxna människor gör som de vill. Fick dock min röst.
Fast det kan väl vara känsligt för den andra halvan. Men spela roll om det sker via en sajt eller på krogen liksom.

Jo fast i det tänkta scenariot så har ju de människor som är reggade där i regel partner,
ja jag var nyfiken och reggade mig för att se om där fanns någon jag kände igen. :D
och de flesta hade partner redan

9 juni 2011, 20:33
Medlem
Vill man knulla med mer än en ska man vara öppen med det. Men jag kan inte hur jag än försöker känna att jag bryr mig det minsta om ännu en dejtingsida för desperata/ytliga/manipulativa eller (valfritt annan nedsättande epitet) personer. Tycker idén med dedicerade platser eller kanaler att träffa en partner är skumt, och ett arv från en tid när samhället var strikt indelad i manliga resp kvinnliga sfärer, man träffades bara på dans/krog/whatever...

9 juni 2011, 22:10
Medlem
Komplicerad fråga.

Den som registrerar sig på sajten saknar uppenbart något i sin nuvarande relation. Finns det andra skäl till att relationen ändå inte avslutas? Gemensamma barn? Trygghet? Ekonomiska förutsättningar? ... Är partnern informerad och samtyckande? Hade problemen kunnat lösas genom att prata om dem med partnern? Hur allvarliga är problemen? Hur skulle partnern reagera om problemen diskuterades? Med våld? Etc...

Det finns många skäl till otrohet, men den gemensamma faktorn är väl att det redan finns problem i relationen, så jag tror inte att sajten uppmuntrar till otrohet, men underlätta otrohet kan den kanske göra... Att kommunicera med partnern först kanske hade varit bättre, men det finns säkert också skäl till att inte göra det.

Min grundinställning är att det som sker mellan samtyckande parter är upp till dem, men sedan kan det kanske finnas skäl som jag inte känner till, men som på något godtagbart sätt omöjliggör att samtliga inblandade parter är samtyckande (eller ens känner till vad som pågår). Skälen till att en partner samtycker kan också variera, vilket försvårar.

Det är många frågetecken, men jag valde ändå att rösta på att vuxna människor gör som de vill.

Blablabla...

Att svika någon som man en gång har lovat trohet i "nöd och lust" känns inte rätt, men otrohet behöver inte alltid innebära ett svek: Det kan till exempel handla om en "mycket oresonlig partner" som man inte har kraft att lämna på egen hand, men då det kan hjälpa att träffa någon som ger en den extra energi som krävs.

Om man redan har den energi som krävs kanske det är bättre att skiljas innan otrohet kommer in i bilden, men där kan det också finna en massa andra, mer vardagliga, skäl till att så icke sker.

Nu slutar jag babbla.

9 juni 2011, 22:35
Medlem
Jag vet inte riktigt.
Måste tänka färdigt.

13 juni 2011, 01:37
Medlem
Här har vi en härmapa.
http://www.prime-date.se/

De kör med reklamsnutten
Citera:
Vill du vara otrogen?
Saknar du krydda i föhållandet? Chatta & flörta på Prime-Date.se

Jag tyckte först det fanns vissa likheter som tex att båda registrerat via Key-Systems Gmbh
Men det verkar vara två olika firmor trots allt.

26 juni 2011, 00:52
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.