Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Manlig omskärelse som HIV-prevention 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Manlig omskärelse som HIV-prevention
Schueberird skrev:
Om det fungerar för dig, så gör det väl det, men jag har väldigt svårt att föreställa mig hur man onanerar utan vare sig förhud eller glidmedel. Hur gör man?

Jag ser att du vill veta men jag klarar inte att hålla en onanikurs för omskurna :lol:
Dessutom så ser jag onani som något nödvändigt när det liksom är för mycket
byxklåda. Jag föredrar tvåsam sex och har sådan tur att jag inte leder brist på
det, mycket tackvare min AS, jag har fått lära mig att att "läsa" kvinnor och behandla
dem som erfarenhetsmässigt fungerar bäst, och det gå faktiskt oftast bra.
Har du läst boken Spelet(the game) av Neil Straus? där finns väldigt många sanningar.
Det går även en serie på kanalen Comedy central som heter "the pickup artist"med en
programledare som har artistnamnet Mystery, han är mycket skicklig och intressant
att studera, ger mig fan på att han är Aspie :D

9 juni 2011, 17:22
Medlem
Det enda jag ville veta var hur man onanerar utan vare sig förhud eller glidmedel - det kan vara bra att veta ifall att jag skulle råka klippa lite för mycket nästa gång jag rakar porrpung.

9 juni 2011, 17:27
Medlem
För många är det dessutom tvärtom att ollonet blir okänsligare efter omskärning.

9 juni 2011, 17:32
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Skummade igenom artikeln och fattar inte exakt hur man menar att omskurna män skulle vara mindre smittsamma.

Är det för att omskärelse ofta resulterar i viss känslobortfall vilket leder till mindre njutning och därmed mindre sex?

HIV-viruset bor under förhuden? (hehe)

Omskurna mäns penisar ser mindre ut och de får därmed inte ligga lika mycket?

Religiösa skäl? De som blir omskurna är mer religiösa av sig och därmed mindre promiskuösa?

Läste någonstans, kommer tyvärr inte ihåg var, ungefär att USA-amerikanska sjukhusfirmor och läkare är stenhårt inne på omskärelse som inkomstkälla. Pålitlig och väl inindoktrinerad ända sedan fyrtiotalet eller vad det var. En av de många sådana... små egenheterna med deras kommersiella sjukvård. (Att ta bort kvinnors livmödrar utan vettiga skäl är eller har i det längsta varit en annan.) Till svepskäl tar de någon gammal studie som anses länge sedan vederlagd i (resten av) vetenskapssamfundet, som sådana jeppar brukar göra när de inte helt enkelt beställer "forskning". (Till exempel även deras tobaksindustri, det suspekta flertalet bland världens "klimatförnekare" eller de svenska myndigheter som vill visa att man bara behöver tänder framtill i munnen för att tandvårdsstödet ska kosta mindre.)

Trots att jag inte kommer ihåg mina källor är det vad jag tror mest på.

9 juni 2011, 17:34
Moderator
Sedan lär hygienen, med hel eller stympad förhud (helt utan vet jag inte om det förekommer), spela roll för livmoderhalscancer och säkert fler otrevligheter som man inte ger den man ligger med. Och massor av män är både lortgrisar och respektlösa mot folk de ligger med. Så förmodligen är väl även den här frågan en ohälsosam och svårdiskuterad blandning av litet, fattigt idealistiskt sunt och mycket, välsponsrat väldigt unket.

9 juni 2011, 17:50
Medlem
Efter lite googling vet jag nu hur det ligger till med omskurna och deras förmåga till förlustelse utan glidmedel.

9 juni 2011, 19:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.