Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Sommar och semester? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Sommar och semester?
Hur ska ni tillbringa sommaren?

Jag har inga färdiga planer än men eventuellt ska vi ut och vandra samt tälta längs Upplandsleden.
Frågan är om barnen ska med eller inte. Minstingen har en tendens att bli trött i benen relativt snabbt.

Kolarmåra står definitivt som en viktig hållpunkt. Där ska finnas mycket intressant att upptäcka, sjöar att bada i och ruiner att undersöka.

9 juni 2011, 11:01
Medlem
Inlägg Re: Sommar och semester?
Kolamora ska det vara!

Här kan man läsa lite mer:
http://www.upplandsstiftelsen.se/vandringstips/gisselbol---kolarmora__227

Sedan blir det nog en tur till Barnens ö också. Har aldrig varit där men nu bor vi på rätt sida iaf.

En annan tanke jag haft länge är att ge sig ut med Skärgårdsbåtarna och hoppa av vid valfri ö någonstans och sova under bar himmel på en klipphäll och dyka ner i vattnet när andan faller på.

Rullsand står också och hägrar någonstans. Fast då blir det definitivt ingen hyrstuga som förra gången - det var riktigt hemskt.
Det finns helt underbara stenar där (som man ifs. inte får ta med sig) samt blåsilvrigt strandgräs (namn?) som var otroligt vackert.

9 juni 2011, 11:21
Medlem
Jag ska cykla en hel del, färdas norrut och stanna där ett tag, troligen stå som delansvarig för en grillkväll, fotvandra lite, göra dagsutflykter till natur och kultur.

Och så planerar jag att inleda en het sommarromans med traktens skönhet(er). "Mhm... eller hur!"

9 juni 2011, 11:43
Moderator
Schueberird skrev:
"Mhm... eller hur!"

Ha ha, du har läst treeman!

Jag skall åka till Barra, Yttre hebriderna, med min son och vila mina sinnen. Förhoppningsvis blir det lite paddling och tältning med min särbo också. Campar man på en ö kan man ju ta med katten (han fixar paddling). Kanske tar vi med barnen. Jag ska även på aspergerträff i Vadstena.

9 juni 2011, 14:06
Medlem
Inte för att jag har så mycket riktigt jobb att ta semester från, men i alla fall.

Incognita skrev:
Ha ha, du har läst treeman!

"Mhm... eller hur!" :P

9 juni 2011, 14:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.