Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Min favorit film 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Min favorit film
Jag har tittat på min favoritfilm igen, Leaving Las Vegas. det finns ingen film som berör mig så starkt, rekomenderar den verkligen.
Vilken är er favoritfilm?

8 juni 2011, 15:10
Moderator
Inlägg Re: Min favorit film
Jag har älskat Fanny och Alexander sedan jag var 8 år. När jag var gymnasieungdom var jag väldigt förtjust i Suzanne Ostens filmer, och jag skulle gärna se om dem idag (om jag hade initiativförmåga nog för att göra slag i saken). Annars är jag barnsligt förtjust i sci-fi. Jag är usel på att komma ihåg namn på filmer och skådisar, men slukar allt som liknar framtidsthrillers eller har med rymdskepp/androider/pandemier/krig mellan människa och maskin att göra, och så'nt när man inte vet vad som är verkligt och inte i filmen.

8 juni 2011, 16:14
Medlem
Fanny och Alexander är också en av mina favoriter, har älskat den sen den släpptes, jag brukar också titta på sci-fi det är skönt med en fantasivärld. Men jag råder dig att se Leaving Las Vegas men gör det i sällskap med en vän då det är ett tragiskt relationsdrama om hopplös kärlek inte alls amerikanskt, den berör.
Rätt kul att vi gillar en del likadana filmer :)
En film som jag knappt vågar tala om att jag tycker är bra är Lars von Triers "Antichrist" scenerna är bland det obehagligaste jag sett, men ändå bra.

8 juni 2011, 17:18
Moderator
Okidoki, då får jag väl se den filmen då. Med risk för att vara i okontaktbart tillstånd i en timme efteråt (det blir så ibland, men det brukar vara värt det).

Antichrist har jag inte sett, men har sett en del annat av Trier. Han är både obehaglig och bra.

När släpptes egentligen Fanny och Alexander? Jag såg den först som TV-serie som barn, och det var då jag föll för den. Mina föräldrar var inte så förtjusta i att jag följde den, eftersom jag alltid blev så berörd av allting, men de kunde inte hindra mig. Jag var ett envetet barn.

(Måste strax kila. Blir upphämtad med bil. Dyker nog upp på nätet igen sedan.)

8 juni 2011, 17:48
Medlem
Fanny och Alexander släpptes 1982, minns fortfarande när jag såg den.
Ja se Leaving Las Vegas, filmen växer ju längre den pågår men då du är känslig
så varnar jag dig lite extra, den berör verkligen och jag ska erkänna fast det är
genant, att jag är alltid tårögd innan den är slut. Men precis som du skriver det är
värt det för det är så väldigt bra, var rädd om dig!

8 juni 2011, 18:07
Medlem
Jag glömde ju att nämna filmatiseringen av "The Phanom of The Opera", också en superfilm
scenografi, manuset, budskapet och musiken är strålande!

Bild

8 juni 2011, 20:41
Medlem
Det var länge sedan jag såg Leaving Las Vegas, det blir att se om den. Tack för tipset.

9 juni 2011, 08:18
Medlem
Fanny och Alexander (serieversionen) kommer jag ihåg med välbehag. Fast det var länge sedan jag såg den. Det var någon sexscen som var väldigt upphetsande för en knappt tonårig Kod.

Jag kommer aldrig ihåg filmtitlar...
Det var en film om judeutrotningen - 2:a världkriget, en man spelade piano bland ruinerna...det var en bra film!

9 juni 2011, 10:05
Medlem
Det låter som att du pratar om The Pianist:
http://www.imdb.com/title/tt0253474/

Min favoritfilm just nu är... *funderar*

9 juni 2011, 10:15
Medlem
Ja!
Den var det.

9 juni 2011, 10:20