Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Matta 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Matta
Idag kom den, mattan jag fasat för som jag köpte när jag var "lite" uppåt,
det värsta är att den är så vacker att jag inte kan lämna tillbaka den :roll:
det andra problemet är att jag har ingenstans att ha den, har redan golvet
fullt med mattor, nu har jagit krypit omkring på den och studerat den, legat på
den och jag är kär i den :oops: ,får leva på nudlar och hundens torrfoder, jag
gör vad som helst för denna matta. :)

8 juni 2011, 21:51
Medlem
Inlägg Re: Matta
Hallå, earth calling - det är en matta!

Sälj den vidare då, det måste finnas fler mattgalningar om det finns en (du).

8 juni 2011, 22:02
Moderator
Är den persisk? Jag är helt ointresserad av heminredning men bör inte tillåtas botanisera bland persiska mattor utan strypkoppel. Efter katternas framfart och ett malangrepp har jag dock inga mattor kvar. Många tusenlappar bortslösade... Den vackraste mattan (tabriz, korkull med silkeinslag) har jag dock sålt till en mattälskare som personligen skulle ta den till Iran för lagning. Därmed räddade jag min nattsömn.

8 juni 2011, 22:27
Medlem
Ja den är Persisk en rätt stor Ghashghai, jag är helt galen i persiska mattor även när jag är "normal"
de är konstverk! sen har jag 3 Beluch 5 Nain och jag drömer våta drömmar om en Ghom figural silke
1200 000 knutar per m² 760 000kr men där inser t.o.m. jag att det måste få stanna vid en dröm :)
jag blir avundsjuk på din "tabriz, korkull med silkeinslag" även om du var tvungen att sälja den, du
har iaf haft lyckan att äga en!
Jag bör inte heller släppas lös i en mattafär därför har jag fiffig som jag är hittat en mycket seriös mattafär
på nätet och addressen till den tänker jag inte tala om för dig för där är du bar ett klick från köp, mycket
farligt. ;)

8 juni 2011, 22:54
Medlem
Två mattmänniskor är avslöjade :lol:

Själv har jag inte någon matta alls, de rationaliserades bort för att jag skulle orka hålla bostaden hyfsat ren o fräsch.
Är det inte vågat att kosta på så dyra mattor när man har hund?

8 juni 2011, 23:36
Medlem
Ufo skrev:
Två mattmänniskor är avslöjade :lol:

Själv har jag inte någon matta alls, de rationaliserades bort för att jag skulle orka hålla bostaden hyfsat ren o fräsch.
Är det inte vågat att kosta på så dyra mattor när man har hund?

Jo jag blir lite sorgens när hunden äter ben på mina Nain-mattor men va fan
de går ju att lämna in för rengöring :D

CodeRedAlert skrev:
Hallå, earth calling - det är en matta!

Sälj den vidare då, det måste finnas fler mattgalningar om det finns en (du).

Ja det finns ju en till Incognita :lol: , men nu har ju hon varit smart och sålt sina
så henne lär jag väll inte lyckas lura på den, men jag kan ju skicka en bild förstås.....Bild

8 juni 2011, 23:51
Moderator
NEJ! Gör inte det! Jag har just blivit av med suget.

9 juni 2011, 14:08
Medlem
Incognita skrev:
NEJ! Gör inte det! Jag har just blivit av med suget.

Jag lovar att inte göra det Incognita, på hedersord. Men om du senare känner att
du klarar av frestelsen så hör gärna av dig då det skulle vara spännande att höra
vad du tycker om mina mattor, och även diskutera mattor lite grann med dig,
Mina absoluta favoriter är nomadmattor, de har ett inneboende liv i sina färger, och
jag tänker på hur de växer fram under förflyttningarna vilket också syns i färgerna.
Förlåt om jag frestar dig ;) .

9 juni 2011, 15:18
Moderator
Min första matta var en nomadmatta med lejonmotiv. Lejonen var väldigt stiliserade och röda. Runt dem fanns en massa fåglar och andra djur i miniatyr. Jag älskade den. Den åt malen upp fullständigt. Jag gjorde misstaget att lägga undan den i klädkammaren för att katterna inte skulle ha sönder den mer. :cry:

9 juni 2011, 15:22
Medlem
Den matta jag har blivit mest intresserad av, inom rimliga priser var en Ghashghai
med just ett lejonmotiv, jag ångrar mig fortfarande väldigt mycket att jag inte köpte
den när den fanns inne. Jag tittar varjet vecka på "den där siten" om dom får in
någon ny, men tyvärr inte.
Och en sån har du ägt! fan vad avundsjuk jag blir, du har god smak, synd att du slutat
annars hade du blivit en bra mattkompis :D
Nästa gång jag ser en mal ska jag lustmörda den, så där beter man sig inte med en
matta, inte ens som mal ;)

9 juni 2011, 15:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.