Under den här snörkänga-perioden klädde jag mig i fotsida kjolar och åtsmitande kortärmade tröjor.
Dels hade jag en småblommig skir kjol till vilken en tunn silkeströja passade perfekt.
Sedan var det en cremefärgad långklänning som jag sytt om till fotsid kjol.
Samt den bästa (läs dramatiska) outfiten av dem alla - en klänning i supertunn bomullstyg, mörkblå med tre breda vita ränder i fållen och små knappar framtill hela vägen ner som jag också sydde om till en fotsid, svepande kjol.
Till den hade jag en mörkblå kortärmad tröja och en långärmad dito som jag knöt runt midjan så den snodde åt över baken.
Jag tänker mig att jag måste göra en tavla av den utstyrseln någon gång. Som en påminnelse om hur jag var.
Det ska blåsa så kjolen böljar vilt runtomkring mig. Håret ska glänsa i en eldgul och orange nyans och hänga som en gardin över halva ansiktet och det ska vara skum belysning, kanske en mörk, trång gränd som bakgrund med lyktstolpar som försvinner i en oändlig rad in i skumrasket bakom mig.
Alternativt en disig äng med saftigt gräs som smiter åt mina bara ben under den böljande kjolen.
(Det här är bara en minneslapp för senare behov.)
Eller så kan jag sitta längst bak på 51'ans buss på väg mot Finnboda varv och gråta ljudlöst. För det gjorde jag ofta.
God natt!