Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
Det kan bli så ja. Sötningsmedel ska tydligen ha den effekten, men det verkar skilja sig från person till person. Lite rensning gör nog ingenting. Efteråt kommer jag också veta hur min kropp påverkas av stora mängder sötningsmedel :ugeek:

Du är galen :lol:
Själv blir jag lös efter en tablett. Vågar inte tänka hur det blir efter en hel ask.
Men 10 askar, hallå :shock:

Du kontrollerar väl att du har gott om dasspapper hemma :mrgreen:


24 maj 2011, 23:40
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Är det aspartam i dem?

Googlade:
Citera:
...det artificiella sötningsmedlet aspartam bland annat bryts ned till metanol, när det tas upp i kroppen. Stora mängder metanol, som är mer känt under namnet träsprit, kan leda till blindhet och i svåra fall till döden. Till saken hör dock att det krävs att man får i sig ett kilo rent sötningsmedel eller mer på kort tid för att bli metanolförgiftad. Risken är alltså rent hypotetisk.

http://illvet.se/fraga-oss/ar-sotningsmedel-farliga

:o

DON`T EAT IT!!!!

Du har väl inte fenylketonuri (PKU)?


24 maj 2011, 23:47
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det är väl inte metanolen som gör aspartam farlig. Det är formalinet som gör det.
Hittade en liten lista om aspartam http://www.rainbowedu.se/nyapengar/df/mnfs/aspartam.shtml
Det går säkert kolla upp var punkt då författarens agenda är okänd.


25 maj 2011, 00:19
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Hursom är det för hälsovådligt.

Schueberird, du får byta ut Läkerolen mot sura bumlingar. Mest för att jag själv är hemskt sugen på sådana just nu.

Tänk om jag hade rosa, blå och bruna sådana just nu...

Eller ta något annat - sötlakrits blir man oftast lös i magen av om du nu absolut vill rensa tarmarna lite.
Varför inte ta ett lavemang?

Har ni någonsin lyckats rensa näshålan genom att skölja ur med vatten så där som de gör genom att hälla vatten i ena näsborren så det rinner ut genom den andra?
Tänk om man är igenväxt där det ska rinna igenom? Man vet ju aldrig.
Drunknar man då?

Förresten, på tal om märkliga saker: Har ni också sprutande salivkörtlar under tungan och två pyttesmå hål i gommen som man ibland kan suga ut luft genom?
De där hålen jag har borde nog inte finnas där, va? :?


25 maj 2011, 00:29
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Har ni någonsin lyckats rensa näshålan genom att skölja ur med vatten så där som de gör genom att hälla vatten i ena näsborren så det rinner ut genom den andra?
Tänk om man är igenväxt där det ska rinna igenom? Man vet ju aldrig.
Drunknar man då?
Det där lät kul.
Hur gör man, skall man bara trycka upp snoken mot vattenkranen?

CodeRedAlert skrev:
Förresten, på tal om märkliga saker: Har ni också sprutande salivkörtlar under tungan och två pyttesmå hål i gommen som man ibland kan suga ut luft genom?
De där hålen jag har borde nog inte finnas där, va? :?
Menar du de där hålen som släpper igenom så det man kastar upp, ibland kommer ut genom näsan?


25 maj 2011, 00:36
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det finns en speciell kanna man ska använda:
http://www.renasnoken.se/Hur_gor_man.html

Men det går väl med kranen med, kanske? Något för Schueberird att utmana sig själv med? ;)

Angående de små hålen och spyor som hamnar i näsan - ja, det kanske är dem!
Tydligen har inte alla sådana hål i gommen och vissa har bara ett. Jag har två. Som ormar... :shock:

Nu tar vi lite frenologi också. Hur har ni det med geniknölarna? Jag har två, en liten och en stor.

Så har jag även ett storkbett som jag verkligen hatar.


25 maj 2011, 00:50
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag tror inte att jag har några geniknölar (?), men jag har alla fyra visdomständerna kvar. Räknas det?

Några hål i gommen kan jag inte heller identifiera, men min brorsa hade en långrotad vampyrtand i sin.


25 maj 2011, 01:05
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Det finns en speciell kanna man ska använda:
http://www.renasnoken.se/Hur_gor_man.html
Intressant
Bild
Den ger mig lite skumma associationer.
Men lite för dyr anser jag, blir att niffla om en blomvattenkanna istället.


Vad är ett storkbett?


25 maj 2011, 01:08
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Visdomständer räknas!
Jag har två som inte kommit fram (och kanske inte ens finns) och två varav endast ena kvar.

Storkbett är tydligen röda märken, oftast i nacken, som uppstår under embryotiden, läste jag till mig nu. Tack google, min vän i natten.

Det är inte storkbett jag har.
Vad i helvitte är det då?!


25 maj 2011, 01:21
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Mina visdomständer växte i fel käke, eller åt fel håll beroende hur man ser på saken.
Så de "plockades" bort. Men inte blev jag visare för det.
CodeRedAlert skrev:
Vad i helvitte är det då?!
Kan det vara något du hatar?


25 maj 2011, 01:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron