Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Förr några dagar sedan drömde jag att jag var på ett stort party i min villa i Paris (ja, i drömmen ägde jag tydligen en villa i Paris). Grupper av människor slängde regelbundet av sig alla sina kläder och sprang iväg till ett annat rum. Jag var som vanligt en betraktare. Vid nästa tillfälle följde jag efter, men en av tjejerna i sällskapet sade, inte utan visst hån i rösten: "Du ska väl inte med!?" och jag försökte spela cool: "Nej nej, absolut inte." Jag tjuvkikade och såg att det pågick värsta sexorgien i rummet dit den senaste gruppen av nakna människor sprungit. Jag lämnade villan och gick ut i vinterkvällen. Jag kände mig ensam och övergiven. Lätta snöflingor smälte mot mina bara armar, men jag frös ändå inte. Ingen kom springande efter mig. Auror kring diffusa gatlyktor. Snö föll mycket långsamt. Allt kändes trots allt fridfullt.


16 maj 2011, 01:13
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Väldigt stämningsfullt beskrivet, Schueberird.
Gruppsexorgier är nog inte så vidare värst bra ändå, så du missade nog inget.

Jag drömde om någon sorts gruppterapi där man satt i en ring och en handspegel gick laget runt som man skulle spegla sig i medan de andra såg på. Alla tyckte att det var jobbigt och grimaserade besvärat när det var deras tur. När det blev min tur kunde jag inte förmå mig att vända spegeln rätt för att kunna titta i den.

Sedan var det någon sorts fallfärdig byggnad där jag skulle forcera ett badrumstak för att komma in i lägenheten ovan då personen som bodde där vägrade öppna. Taket var ruttet och gav vika på en gång och en massa brun sörja rasade ner från rummet ovan. Hela lägenheten som jag försökte komma in i var otroligt nedgången och det fanns en hund där som inte mådde bra.
Vet inte vad syftet med det hela var men sedan gick jag runt i den där lägenheten och inspekterade gamla vimplar och prydnadsföremål från finska fortsättningskriget (som jag knappt vet vad det är ens) och annat som jag på något sätt förknippar med mitt första barndomshem hos mormor och morfar.

Sedan var det en lång bussresa genom bergiga trakter där det byggts nya, öde bostadsområden med milsvid utsikt över disiga bergssluttningar och avlägsna blänkande hav.
Jag och några till råkade hoppa av bussen någonstans där förvildade ungdomar körde moppe och skränade. Ekande höghus och slingriga vägar.
Vad gjorde jag där?

Det var lite skrämmande.


18 maj 2011, 11:33
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
CodeRedAlert skrev:
Väldigt stämningsfullt beskrivet, Schueberird.
Gruppsexorgier är nog inte så vidare värst bra ändå, så du missade nog inget.


Nej, jag var kanske rätt nöjd att slippa, trots allt. I verkligheten skulle det nog vara rätt jobbigt: Jag kan tänka mig att en (1) sexpartner kan vara jobbigt nog...

Din dröm kanske hade delvis med din nyliga flytt att göra?


18 maj 2011, 11:59
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde med genomgående porrtema idag (gick upp för någon timme sedan).
Väldigt underhållande fast det inte var så upphetsande.

Sedan var det en bussresa igen. Och någon sorts radhus som skulle renoveras. Jag bodde där med min man och ett barn fast jag var inte jag och familjen var helt okänd för mig. Vi fick iaf. besök av en äldre utländsk tant som jag visade runt i det konstiga huset där varje rum var under renovering.
Min man betedde sig väldigt ohövligt, ville inte hälsa på tanten och gick runt och muttrade. Dessutom var det underförstått att han var otrogen.
Barnet syntes inte till alls.

Sedan var det en annan dröm innan denna där jag var mig själv och hade mina två barn med mig på någon sorts utflykt till en spöklik skola där en massa konstigheter hände. Tappade bort barnen då och då och letade febrilt.
Det var nog där porrtemat utspelade sig, förvirrande nog. Jag var orolig för hur barnen skulle påverkas av all sexuell aktivitet som pågick runtomkring. Samtidigt var jag själv väldigt intresserad av aktiviteterna vilket liksom inte gick ihop och oroade mig än mer.

Sedan skulle vi köpa kort av skolutflykten hemma hos en familj som fotograferat evenemanget. Mannen i familjen grovflörtade med mig och vi kom aldrig därifrån, allt tog evigheter att få till. Påfrestande dröm.

På vägen därifrån hade det regnat och på den asfalterade promenadvägen låg hundratals bruna smala ormar som försökte bitas när man gick förbi. En lyckades hugga tag i mitt ben och minstingen trampade rakt på en annan men blev aldrig biten.


22 maj 2011, 17:42
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Schueberird skrev:
Jag drömde att jag träffade en viss forummedlem i en hotellfoajé/bar <...> (damsällskapet ropar till: "HOJ!").<...>

Underhåller mig själv genom att läsa gamla inlägg i den här tråden.

Drömmen om Ruth och hennes "HOJ!" och alla dråpliga förvecklingar får mig fortfarande att skratta högt (fast ljudlöst då alla sover).

:lol: *mute*


23 maj 2011, 04:43
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag skall försöka teckna ned vad jag drömde om inatt, men det var så mycket och så rörigt så jag har nog glömt det mesta. Antagligen återger jag de olika episoderna i helt fel ordning.

Jag var vid en å tillsammans med en klasskompis från låg- och mellanstadiet som sedan flyttade över till särskola p.g.a. utvecklingsstörning. Hon hoppade i ån och simmade över till andra sidan. Jag hoppade i efter henne för att se till att hon kom upp ur vattnet igen - det fanns inte en människa i närheten och jag ville inte att hon skulle vara där i vattnet ensam. Medan jag simmade upptäckte jag att det hängde elkablar över vattnet. Både min gamla klasskompis och jag simmade tillbaka över ån igen och kom upp ur vattnet, och jag var lättad. Men så hoppade hon i vattnet igen, från hög höjd. Jag är höjdrädd och rädd för att ha huvudet under vatten men trotsade mina rädslor och hoppade i efter henne. Nu mörknade det dock väldigt hastigt, och jag såg inte ett spår av min väninna. Från elledningarna gnistrade det otäckt. Jag tappade sinnet för åt vilket håll jag var på väg men lyckades ta mig upp på rätt sida av ån igen. Där fanns ett par män som arbetade med något med anknytning till ån. Jag beskrev min väninna för henne. Ev av männen verkade med på noterna, men det visade sig att han aldrig hade sett henne. Han bara njöt av bilden han gjorde sig av hennes kropp. Ingen visste var hon hade tagit vägen. Jag var utmattad och nedkyld så de ringde efter en ambulans. Jag lät mig tas omhand medan samvetet gnagde för att jag lämnade min väninna i sticket.

Jag var på ett ställe där de hade aromaterapi och där man kunde träna upp sitt luktsinne. Jag har ett väldigt skarpt luktsinne (ibland riktigt extremt, och så att det plågar mig) men i drömmen kunde jag inte känna igen den simplaste av lukter. En del kunde jag inte ens känna.

Jag drömde mycket om min mamma, moster, mormor och en av mina kusiner (den kvinnliga). I någon episod var jag otrevlig, såg till mina egna behov i första hand, och fördömdes av de andra.

Nu hoppar rutan - dags att posta och fortsätta i ett nytt inlägg.


23 maj 2011, 10:42
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde en massa där min mormor var med men kom på mitt i att hon faktiskt inte lever längre. Nu skulle hon begravas. Jag letade kläder men alla som skulle kunna passa hade stora hål i sig. På väg till begravningen (?) fanns mormor själv med bland gästerna. Jag fick skydda henne från dem som ville begrava henne. Plötsligt skedde någon form av magi som gjorde att mormor blev ung igen. Fortfarande fanns det de som ville begrava henne.

Någonting otydligt om hur jag och min kusin på onaturlig väg båda blev gravida (jag tror inte att det var samtidigt - det kan ha varit så att det första var jag och sedan ändrades till att det hade varit hon) och fick ansvaret för spädbarn som egentligen inte var våra men som vi älskade något fruktansvärt och kände ansvar för när de väl fanns där.

Jag levde i en fattig by där det fanns en enda ko som skulle klara mjölkförsörjningen till alla. Jag var trakasserad av tre pojkar i en annan familj. De förföljde mig hela tiden.

Jag var i Skottland och försökte tipsa en kille om Glasnacardoch Beach (som är fantastiskt vacker), men var gång jag försökte berätta om min upplevelse avbröt han mig; han visste redan allt och var inte intresserad.

Jag var i någon form av badhus med killen från episoden i Skottland (?) men de tre pojkarna från den fattiga byn förstörde allt genom att trakassera mig hela tiden. De förföljde även den stackars killen. Jag var arg på dem. Men det visade sig att de hittade honom i bastun där han hade legat avsvimmad i fyra timmar. Tack vare att de hade sökt upp honom kunde han räddas till livet, och plötsligt var de tre pojkarna inte längre otrevliga.

Jag var på ett café där en kille (som jobbade där eller bara hängde där ofta?) plötsligt erinrade sig ett trevligt gammalt par som han hade mött när de var nygifta - idag måste vara deras bröllopsdag. Det visade sig att det gamla paret var på caféet för att återuppleva den dagen, men de kom inte ihåg så mycket av den dagen - de hade ju varit unga då. Men den unga killen som hade varit med då visste exakt vilken bakelse de hade ätit och tog fram en likadan. De strålade av glädje när de återupplevde de gamla smakerna och dofterna.


23 maj 2011, 11:05
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
CodeRedAlert skrev:
Jag drömde om någon sorts gruppterapi där man satt i en ring och en handspegel gick laget runt som man skulle spegla sig i medan de andra såg på. Alla tyckte att det var jobbigt och grimaserade besvärat när det var deras tur. När det blev min tur kunde jag inte förmå mig att vända spegeln rätt för att kunna titta i den.

Sedan var det någon sorts fallfärdig byggnad där jag skulle forcera ett badrumstak för att komma in i lägenheten ovan då personen som bodde där vägrade öppna. Taket var ruttet och gav vika på en gång och en massa brun sörja rasade ner från rummet ovan. Hela lägenheten som jag försökte komma in i var otroligt nedgången och det fanns en hund där som inte mådde bra. Vet inte vad syftet med det hela var men sedan gick jag runt i den där lägenheten och inspekterade gamla vimplar och prydnadsföremål från finska fortsättningskriget (som jag knappt vet vad det är ens) och annat som jag på något sätt förknippar med mitt första barndomshem hos mormor och morfar.

Sedan var det en lång bussresa genom bergiga trakter där det byggts nya, öde bostadsområden med milsvid utsikt över disiga bergssluttningar och avlägsna blänkande hav.
Jag och några till råkade hoppa av bussen någonstans där förvildade ungdomar körde moppe och skränade. Ekande höghus och slingriga vägar. Vad gjorde jag där?Det var lite skrämmande.


Intressant dröm! Jag associerar fritt här, och hoppas att du inte tar illa upp. Drömmar hör till det mest fascinerande jag vet. Jag funderar om alltsammans handlar om din egen självbild. Den första biten verkar ju tydligt handla om att det är något som du tycker är jobbigt att se hos dig själv (men som inte nödvändigtvis behöver vara så jobbigt egentligen, om du väl ser det i vitögat). Hus brukar ofta symbolisera en själv. Det fallfärdiga huset associerar du själv med din barndom. Det är någon som inte vill öppna dit (kan det vara du själv?) men barrikaderingen håller inte. Kanske blir du tvungen att ta hand om bråten och den gamla sörjan för att kunna rusta upp huset?

Alternativet är ett nytt hus i ett område som ekar tomt och öde. Kan det vara en tomhetskänsla, men med okontrollerade känslor som stör (de vilda och skräniga ungdomarna på moppe?).

Känner du dig tom, samtidigt som du är rädd att det lurar någonting jobbigt i ditt inre? Kan det vara läge att ta itu med en del och återintegrera delar av dig själv som du har försummat och inte riktigt orkat med? Om så är fallet så talar ju drömmen tydligt om för dig att det inte bara är du som har liknande att brottas med - alla i gruppterapin upplevde ju speglandet som jobbigt. Ändå klarade de det, så det gör rimligen du också.

Det här är bara framkastat utan någon som helst känndeom om ditt liv. Det är bara associationer med utgångspunkt i vanliga symboler. Vad det kan betyda för dig vet du så klart bäst själv.

Ytterligare en tanke är att det möjligen skulle kunna spela roll att du behövde bryta dig in underifrån. Jag tänker att nedervåningen skulle kunna stå för det undermedvetna. Det intressanta är att det inte finns någon sörja där. Hunden som inte mådde bra fanns ju också på övervåningen. Kanske har du inte alls något att frukta från det undermedvetna, utan en oväntad skatt?


24 maj 2011, 04:26
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Analysera gärna min dröm sönder och samman! Själv tror jag att den delvis handlar om känslor av ansvar för sådant som är mig övermäktigt, och rädslor för att inte kunna lita på mina egna intuitioner. Sedan finns det detaljer som leder tankarna till komplicerade känslor jag har för en vän i min närhet vilken jag hela tiden hamnar i att behöva försvara. Där finns också en känsla av ansvar och kanske en del moderskänslor (han liknar min son på vissa punkter).


24 maj 2011, 15:50
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hmmm.

Din tolkning är högst relevant. Vilket är lite skrämmande.
Orkar inte skriva mer än så i detta ämne just nu.


24 maj 2011, 22:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron