Du kan äta den här vegetariska grytan med ris och naanbröd till.
Smaklig måltid!
18 maj 2011, 13:11
Schueberird
Medlem
Re: Omröstningstest!
Jag gillar inte kikärter. Och nu klagar jag på din mat också. Fy skäms på mig!
Ris, yoghurt och naanbröd gillar jag däremot
Jaha, då kan väl inte jag vara sämre dårå, mat langas fram till dig också snart.
CodeRedAlert skrev:
Kuckelikul, jo jag är nog ful.
Men det gör väl inget?! Man måste leva ändå.
Vid viss belysning kan jag tycka att jag ser okej ut. Man får helt enkelt se till att enbart befinna sig på platser med rätt belysning.
Mobil belysning med batteri på ryggen?
18 maj 2011, 13:14
Schueberird
Medlem
Du får en vegetarisk gryta med kikärter:
Smaklig måltid!
18 maj 2011, 13:18
CodeRedAlert
Medlem
Antingen måste det vara skarp och rak belysning eller också lite i skuggan i dagsljus, då ser jag bäst ut i mina egna ögon. Ljus som kommer snett uppifrån eller snett nerifrån ger hemska skuggor och accentuerar alla skavanker. Då ser jag helt sjuk ut.
Får väl konstruera någon sorts portabel lampa som belyser mig precis rätt så kan den jag pratar med stå och hålla den på lämpligt avstånd.
Åh, kikärtsgryta - TACK! Så innovativt.
18 maj 2011, 13:20
Schueberird
Medlem
Du kan få en Dagens också:
Fruktsallad med keso (och lite mörk choklad icke att förglömma) och en brödskiva med oliver.
18 maj 2011, 13:36
CodeRedAlert
Medlem
Kesoröror är goda. Ett imaginärt tack.
Jag glömde hämta mina rostade bröd från köket så då gör jag det nu.
18 maj 2011, 13:44
Schueberird
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Får väl konstruera någon sorts portabel lampa som belyser mig precis rätt så kan den jag pratar med stå och hålla den på lämpligt avstånd.
Citera:
Åh, kikärtsgryta - TACK! Så innovativt.
Ja, visst var det. Jag kom plötsligt - helt oförhappandes, jag svär - på att kikärtsgryta nog skulle passa. Jag vet inte var jag får allt ifrån.
18 maj 2011, 13:45
Schueberird
Medlem
Clé spelar förresten skön, avkopplande lunchmusik på proton just nu, men inte nu längre.
18 maj 2011, 13:50
chilehead
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Jag gissar på att någon har röstat 0,1,2; ytterligare någon har röstat 3,6,9 (delbart med tre); förutom de siffror jag röstade på (se ovan).
Har jag rätt? Plötsligt kändes det jätteviktigt att få klarhet i det.
Och tack för vinsten! Jag ska stoppa undan dem för en nödens dag då dessa tre siffror fattas i mitt övriga sortiment.
Låt 9k = 10A + B, k ∈ ℕ och A, B ∈ {0..9} k = (10A + B)/9 låt A + B = m, m ∈ℕ B = m - A ⇒ k = (10A + m - A)/9 = (9A + m)/9 = A + m/9 k ∈ ℕ ⇒ 9∣m ⇒ m ∈ {0, 9, 18} Ergo: Siffersumman är alltid delbar med nio (och den "förlängda" siffersumman är alltid lika med nio (eller noll i specialfallet A = B = 0)) om talet är en multipel av nio.
"Jag lämnar det som en övning att bevisa det generellt."