Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa
Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 

Skall man komma undan med vad som helst, så länge man inte använder fula ord?
Ja 7%  7%  [ 1 ]
Nej 93%  93%  [ 13 ]
Antal röster : 14

Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Zombie skrev:
rdos skrev:
, så man får passa sig lite när det är på ett NT-forum.

Visst ja, det är vi ju! :o

... väl? *sneglar osäkert uppåt adressfältet...*

Danne finns ju inte här utan på NT-forumet AF. :mrgreen:

24 oktober 2009, 15:00
Medlem
rdos skrev:
Det är skillnad mellan folk och folk. Jag vet inte hur många av Zombies inlägg jag anmälde utan resultat. Det var Liebert (av alla) som gav honom den enda tillsägelsen, och det i ett inlägg jag inte ens anmält (vad jag minns).

Jag har anmält en del av dina inlägg utan resultat. Men du är för skicklig på att trolla och hålla dig under radarn för att moddarna ska ha något konkret att hålla dig ansvarig för. Vet ingen med AS som är lika manipulativ som du och börjar tvivla på att du alls du har AS. Lite dyslexi, dyspraxi el dyl men inte AS.

24 oktober 2009, 16:00
Medlem
Inger skrev:
Om du kände dig påhoppad borde du ha anmält frågan till moderator och låtit dem reda ut saken.

Det är ju också ett problem, som jag egenligen inte funderat så mycket över eftersom det inte blivit så tydligt som det råkade bli nu.
Jag vill inte out-source:a min hämnd till diverse moderatorer eller nån annan, särskilt inte när dom inte säkert levererar. Dessutom är det i många såna fall ointressant att "reda ut saken", jag diskuterar för att vinna! Om det kräver att motparten krossas, fine.

24 oktober 2009, 16:06
Medlem
nallen skrev:
Inger skrev:
Om du kände dig påhoppad borde du ha anmält frågan till moderator och låtit dem reda ut saken.

Det är ju också ett problem, som jag egenligen inte funderat så mycket över eftersom det inte blivit så tydligt som det råkade bli nu.
Jag vill inte out-source:a min hämnd till diverse moderatorer eller nån annan, särskilt inte när dom inte säkert levererar. Dessutom är det i många såna fall ointressant att "reda ut saken", jag diskuterar för att vinna! Om det kräver att motparten krossas, fine.

Varför ta saker så personligt? Ett jättebra retoriskt grepp är att ju mindre ilska du visar ju mer sympatier får du och tvärtom. Jag vet inte om det gäller bland aspergare, men det brukar fungera annars.

24 oktober 2009, 16:09
Medlem
Vaddå "personligt"?

24 oktober 2009, 16:11
Medlem
nallen skrev:
Vaddå "personligt"?

Om man känner sig påhoppad och blir arg över det så syns det att man tar det personligt.

24 oktober 2009, 16:12
Medlem
nallen skrev:
Inger skrev:

Jag vill inte out-source:a min hämnd till diverse moderatorer eller nån annan, särskilt inte när dom inte säkert levererar.

Hämnd? Jösses. Om jag anmäler nåt så är det inte för att jag vill ha hämnd utan för att jag vill ha vuxen debattnivå i forumet.

nallen skrev:
Dessutom är det i många såna fall ointressant att "reda ut saken", jag diskuterar för att vinna! Om det kräver att motparten krossas, fine.

Där har vi nog lite olika uppfattning.

24 oktober 2009, 16:27
Moderator
rdos skrev:
Zombie skrev:
rdos skrev:
, så man får passa sig lite när det är på ett NT-forum.

Visst ja, det är vi ju! :o

... väl? *sneglar osäkert uppåt adressfältet...*

Danne finns ju inte här utan på NT-forumet AF. :mrgreen:

Och NT:n rdos finns på en djävla massa aspergerfora. :mrgreen: :mrgreen:

(Bryter just detta tjafs här innan jag blir bannad för OT ;) )

24 oktober 2009, 16:32
Medlem
Inger skrev:
Om jag anmäler nåt så är det inte för att jag vill ha hämnd utan för att jag vill ha vuxen debattnivå i forumet.

Det är otroligt vanligt att anmäla-knappen används som hämnd. Generellt på internet alltså. Tror knappast det är mindre vanligt för Aspergare än NT. En Aspergare som håller ett grudge mot någon kan nog använda ett sådant verktyg i väldigt hög utsträckning på ren jävelskap.

Jag rapporterar nästan aldrig inlägg, kanske händer någon gång per år, och det är isåfall om någon skulle ha gjort någonting riktigt fult som att (**** kan inte avslöja vad jag tänker, vill inte ge någon ideer) eller avslöjat någons riktiga namn, alltså uppenbara error.

24 oktober 2009, 16:35
Medlem
Inger skrev:
dyslexi, dyspraxi el dyl men inte AS.

Nån "dyspraxi" har jag iaf inte. Jag får oftast högt på "NT perception". :mrgreen:

24 oktober 2009, 16:37
Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.