Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa
Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 

Skall man komma undan med vad som helst, så länge man inte använder fula ord?
Ja 7%  7%  [ 1 ]
Nej 93%  93%  [ 13 ]
Antal röster : 14

Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
rdos skrev:
Zombie skrev:
Danne är inget troll alls, och det kan man nog se fort om man läser litet i hans inlägg.

Han har ett sätt som inte går hem hos mig iaf. Det i kombination med att han argumenterar för NT-grejer som om alla aspiesar borde vara på det viset. När de inte vill det, så hamnar de lätt i konflikt med honom. Ungefär som Ford-fallet visar. Han har helt enkelt en stil som jag inte gillar.

Om du har något att säga om Danne, kan du vara vänlig och säga det till honom själv, istället för bakom hans rygg här. Det här forumet är väl inte till för att recensera medlemmarna på ett annat forum?

rdos skrev:
Jag gillar när folk argumenterar för udda aspie-grejer, inte när de argumenterar för att alla aspies måste ha samma NT-drag som de själva har. Lite så funkar du och Inger oxå. Ni vägrar ju inse att alla inte gillar NTs tvångsmässiga sociala sätt. För er är det ju en självklarhet att alla borde blivit "uppfostrade" till att gilla sånt. Och när man tar upp något till diskussion, t.ex. mode eller nåt sånt, så är man en NT-basher för att man identifierat hur många NTs är naturligt.

Jaha, så är vi igång med de vanliga halmgubbarna och trollningen. Korkat nog tänker jag svara.

1. Jodå, jag har insett att du fastnat i trotsåldern och måste demonstrera det hela tiden.

2. Jag har också insett att andra kan ha olika kommunikationsstil och tycker att man har rätt att ha det - sålänge det inte går ut över någon annan. Tyvärr gör det ofta det och då finns det forumregler som reglerar den saken.

3. Jag har inget alls emot att andra argumenterar för udda aspie-grejer och jag är den första att medge att det finns många sorters aspergare. Däremot stör jag mig på när du tvärsäkert påstår att aspergare har vissa egenskaper bara för att du själv råkar ha just dessa eller för att quizet visar en viss övervikt för vissa drag enligt din egen definition på Aspie.

4. Att jag tyckte frågan om mode var dum var för att den dels är för könsspecifik, dels är många aspergare också modeintresserade. Visst, det kan vara viss statistisk skillnad i vissa saker, men vi är som grupp inte behjälpta av att du sprider grovt förenklade fördomar om NT, lite löst baserade på att dina fördomar mot Afrikaner. Det är dold rasism. Vill man inte att andra ska sprida fördomar om oss så bör man inte göra detsamma själv.

24 oktober 2009, 14:04
Medlem
ford skrev:
Jag respekterar din åsikt, men du har ett helt, annat forum att kanlisera den på, låt folk vara ifred här på aspieforum.

Tycker du jag ska skriva det jag just postade på Aspergerforum?? :shock:

Tycker du inte det är bättre att skriva det här så att den som inte håller med har möjlighet att argumentera tillbaka?

Vad har du förresten att säga om att den här tråden är ett inlindat angrepp? Det var väl det den var tänkt som? Men ni vill alltså få sitta här och angripa aspergerforums medlemmar och ledning ifred? För att det är så synd om er...?

Senast redigerad av Inger 24 oktober 2009, 14:13, redigerad totalt 1 gång.

24 oktober 2009, 14:10
Medlem
Jag har förvisso redan postat detta inlägg under synpunkter, men kände att det kunde passa in även här, ang. vad vissa (Inger m.fl.) skriver här

Ford skrev:
Vem har snackat om "tuffingar", i mitt fall handlar det snarare om att jag anser mig vara utsatt för ett s.k. justitiemord från Lieberts sida, då det de facto var JAG som blev utsatt för påhopp, men att det trots det var jag som tilldelades en varning, därför att ja illsknat till, efter flera misslyckade försöka att tala den som angrep mig tillrätta.

Det är inte reglernas existens jag vänder mig emot, utan snarare den inkonsekvens och diskriminering som förekommer avseende modereringen på AF.

24 oktober 2009, 14:11
Medlem
Inger skrev:
ford skrev:
Jag respekterar din åsikt, men du har ett helt, annat forum att kanlisera den på, låt folk vara ifred här på aspieforum.

Tycker du jag ska skriva det jag just postade på Aspergerforum?? :shock:

Tycker du inte det är bättre att skriva det här så att den som inte håller med har möjlighet att argumentera tillbaka?

Vad har du förresten att säga om att den här tråden är ett inlindat angrepp? Det var väl det den var tänkt som? Men ni vill alltså få sitta här och angripa aspergerforums medlemmar och ledning ifred? För att det är så synd om er...?

Vadå inlindat angrepp, läs trådrubriken och försök lista ut vad som förorsakat publiceringen av denna tråd?

"buhuu, fröken, Pelle var dum och slog tillbaka, när vi prylade honom på rasten"

24 oktober 2009, 14:17
Medlem
Inger skrev:
Jag förstår om du tyckte det var orättvist att du blev bannad för att du kände dig provocerad av meningsmotståndarens envishet, men om du ser banningen i ett större perspektiv kanske den känns mindre orättvis: tänk på alla gånger du kommit undan med grova och kränkande fördömanden av alla som inte är lika duktiga som du själv, trollaktiga omröstningar och rena personangrepp.

24 oktober 2009, 14:20
Medlem
ford skrev:
Vadå inlindat angrepp, läs trådrubriken och försök lista ut vad som förorsakat publiceringen av denna tråd?

Om det inte vore inlindat skulle man inte nödgas försöka lista ut vad som förorsakat skapandet av denna tråd. Det är alltså detta med Danne som skaver. Istället för att bara säga det rakt ut så startar du en tråd för att försöka få med dig övriga som ev också kan ha sådan åsikt om somliga andra. Som du egentligen skiter i men vars medhåll du gärna vill ha för detta s k "justitiemord". Manipulation kallas det att låtsas något ännat än det saken egentligen gäller. Precis som rdos så ofta gör.

ford skrev:
"buhuu, fröken, Pelle var dum och slog tillbaka, när vi prylade honom på rasten"

Men helt seriöst, du har inte blivit pryglad av någon grupp. Ja, Danne var envis, det var det flera av oss som tyckte, men det är hans sätt att argumentera med alla och inget personligt mot just dig. Precis som du har din stil vilket han inte riktigt kände till. Om du kände dig påhoppad borde du ha anmält frågan till moderator och låtit dem reda ut saken. Istället väljer du medvetet att tillåta dig att gå över gränsen bara för att det känns bra i stunden, och skriver t o m i tråden att du vet att du nog kommer bli bannad för det. Sen när du blir det så försöker du få det till ett justitiemord och skaffa dig anhängare för din sak här under falskt flagg. Du valde alltså att ta saken i egna händer istället för att låta moddarna göra sitt jobb, och nu vill du inte acceptera konsekvenserna av ditt eget val.

F.ö. en genomgående trend hos de flesta bråkstakar: det är alltid någon annans fel, själv har man inte ens en mikroskopiskt liten del i de konflikter man själv startar eller hoppar in i, man är alltid 100% offer.

24 oktober 2009, 14:33
Medlem
Inger skrev:
rdos skrev:
Zombie skrev:
Danne är inget troll alls, och det kan man nog se fort om man läser litet i hans inlägg.

Han har ett sätt som inte går hem hos mig iaf. Det i kombination med att han argumenterar för NT-grejer som om alla aspiesar borde vara på det viset. När de inte vill det, så hamnar de lätt i konflikt med honom. Ungefär som Ford-fallet visar. Han har helt enkelt en stil som jag inte gillar.

Om du har något att säga om Danne, kan du vara vänlig och säga det till honom själv, istället för bakom hans rygg här. Det här forumet är väl inte till för att recensera medlemmarna på ett annat forum?

Det kanske kommer en tid när jag gör det, men det verkar inte läge just nu. Han är ju oxå rätt så bra på att linda in saker, så man får passa sig lite när det är på ett NT-forum.

Inger skrev:
3. Jag har inget alls emot att andra argumenterar för udda aspie-grejer och jag är den första att medge att det finns många sorters aspergare. Däremot stör jag mig på när du tvärsäkert påstår att aspergare har vissa egenskaper bara för att du själv råkar ha just dessa eller för att quizet visar en viss övervikt för vissa drag enligt din egen definition på Aspie.

:shock:

1. Håll isär de drag jag råkar ha och de drag som får övervikt i quizen. Jag har bara 140/40 på quizen, så jag har långt ifrån allt som är relevant

2. Vad jag minns så är det du som ideligen vill ha bort drag som fått relevans i quizen för att DU inte har dem. Det tyder på trotsigt beteende att du inte vill acceptera vad tusentals människor som gjort quizen svarat.

Inger skrev:
4. Att jag tyckte frågan om mode var dum var för att den dels är för könsspecifik, dels är många aspergare också modeintresserade.

Må så vara att tjejer har lite större intresse för mode i allmänhet, men det kompenseras med att andra frågor är på andra hållet (t.ex. att främst umgås med andra i samma åldersgrupp).

Inger skrev:
Visst, det kan vara viss statistisk skillnad i vissa saker, men vi är som grupp inte behjälpta av att du sprider grovt förenklade fördomar om NT, lite löst baserade på att dina fördomar mot Afrikaner. Det är dold rasism. Vill man inte att andra ska sprida fördomar om oss så bör man inte göra detsamma själv.

Men det är ju inte fördomar om det finns statistiskt signifikanta skillnader!!

24 oktober 2009, 14:39
Medlem
Inger skrev:
ford skrev:

Om det inte vore inlindat skulle man inte nödgas försöka lista ut vad som förorsakat skapandet av denna tråd. Det är alltså detta med Danne som skaver. Istället för att bara säga det rakt ut så startar du en tråd för att försöka få med dig övriga som ev också kan ha sådan åsikt om somliga andra. Som du egentligen skiter i men vars medhåll du gärna vill ha för detta s k "justitiemord". Manipulation kallas det att låtsas något ännat än det saken egentligen gäller. Precis som rdos så ofta gör.

Manipulation?

Knappast, med tanke på trådens titel är det nog ganska uppenbaert vad den handlar om och det tror jag inte någon här har missat.

-Och vad tycker du bortsett från det att danne sysslat med efter att jag blev bannad då? Har han måhända inte skrivit den tråd jag här kommer att länka till, i försök att just bilda opinion och manipulera?

Ta da daaaah (=trumpetfanfar)
Jag ger dig: http://www.aspergerforum.se/yttrandefri ... 12820.html

Jag tror som sagt inte att någon tvivlat på att denna tråd är ett driekt svar på just det ovan länkade försöket till dupering och manipulation, där Dane gör just det du anklagar mig för att göra, nämligen framställer sig själv som ett helgon och hyser total avsaknad av självinsikt.

Inger skrev:

Om du kände dig påhoppad borde du ha anmält frågan till moderator och låtit dem reda ut saken.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Och det tror du hade hjälpt, när moddarna jobbar som de gör?

24 oktober 2009, 14:43
Medlem
ford skrev:
Inger skrev:

Om du kände dig påhoppad borde du ha anmält frågan till moderator och låtit dem reda ut saken.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Och det tror du hade hjälpt, när moddarna jobbar som de gör?

Nej, det skulle knappast hjälpt. Det är skillnad mellan folk och folk. Jag vet inte hur många av Zombies inlägg jag anmälde utan resultat. Det var Liebert (av alla) som gav honom den enda tillsägelsen, och det i ett inlägg jag inte ens anmält (vad jag minns).

24 oktober 2009, 14:51
Moderator
rdos skrev:
Han är ju oxå rätt så bra på att linda in saker

- precis som du då? :lol:

rdos skrev:
, så man får passa sig lite när det är på ett NT-forum.

Visst ja, det är vi ju! :o

... väl? *sneglar osäkert uppåt adressfältet...*

24 oktober 2009, 14:52
Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.