Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa
Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 

Skall man komma undan med vad som helst, så länge man inte använder fula ord?
Ja 7%  7%  [ 1 ]
Nej 93%  93%  [ 13 ]
Antal röster : 14

Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Kristofer skrev:
Varför inte diskutera något som inte handlar om Aspergerforum.se? Bättre än så här kan vi allihop!

Har du några bra förslag då? Min känsla är att vi fortfarande är för få här för att kunna få många trådar att överleva, särskilt om det är nåt djupare ämne som är aktuellt. Personligen är jag inte i fas, så jag har inga bra förslag.

24 oktober 2009, 13:06
Medlem
Zombie

OK: nu skall jag försöka vara så diplomatisk jag bara kan, flera av medlemmarna på detta forum upplever sig ha blivit kränkta av liebert/moddarna på aspergerforum. Om detta har du givtetvis rätt att ha vilken åsikt du vill, så långt allt ok.

Felet du gör är att du inte låter dessa personer vara ifred på detta forum, förstå mig rätt; din närvaro här är egentligen helt ok, felet är att du inte låter folk ha en fristad här, även om de kanske skulle vara i behov av det.

Jag tycker faktiskt inte det är ett orimligt krav, med tanke på att ni har ett aldeles eget forum, där ni kan ha vilka åsikter om oss som ni önskar, däremot känns det tämligen missunsamt att AF:s "laglösa" inte skall få ha en fristad här, utan tvingas bli utsatta för AF propaganda från folk tillhörande det andra forumet.

Att låta folk vara ifred här skulle egentligen bara skapa en win-win situation, då ni slipper de "icke önskvärda" och de slipper AF-eliten och deras värderingar.

Senast redigerad av ford 24 oktober 2009, 13:15, redigerad totalt 1 gång.

24 oktober 2009, 13:11
Medlem
Kristofer skrev:
Varför inte diskutera något som inte handlar om Aspergerforum.se? Bättre än så här kan vi allihop!

Givetvis går det att diskutera annat här, men du får nog acceptera att många trådar kommer att handla om aspergerfroum.se, med tanke på flera av medlemmarnas förhistoria, folk som känner sig kränkta behöver en plats att skriva av sig på, helt enkelt.

Men givietvis är du välkommen att starta trådar om Torgny, kundvagnar, träning eller vad det nu må vara också, det är bara positivt om du gör det, för det behövs mer än enbart missnöjestrådar här, ifall vi skall kunna bli ett livskraftigt alternativ till aspergerforum, på längre sikt.

Dock fyller även missnöjestrådarna en funktion, inte minst för de som nyligen blivit bannade/avstängda

24 oktober 2009, 13:13
Moderator
Jag kan förstå dina känslor, ford, och tack för ansträngningen att vara så diplomatisk du bara kan. Och det är möjligt att det var litet respektlöst av mig att skriva i din "stödforum"-tråd, kanske också i den här tråden, på just det här stadiet i processen. Även om jag blev duktigt provocerad när jag läste. Men jag får fundera ett varv till på den saken.

De andra du avser med oss "innegäng i AF" osv. varken kan eller vill jag svara för, för vi är ingen flock på det sätt du verkar förutsätta. (Inte heller har jag sett att någon har idkat "AF-propaganda" i det här sammanhanget. Däremot finns det några på AF som har aspieforumlänkar i signaturen. Inte mig emot, märk väl.)

Vilket leder mig till det tredje jag vill säga, och det är att bortsett från ovanstående förbehåller jag mig hela den frihet som ledningen för det här forumet ger mig att hålla till här. Precis som jag inte begränsar din frihet att vistas vare sig här eller på AF.

24 oktober 2009, 13:30
Medlem
Zombie skrev:
[Ford] vidareför den anda [han] själv anser [sig] utsatt för.

Det är klart, det är precis så diverse kommunistyngel brukar bete sig.
Försöker nästan alltid piska upp "sin" grupp mot någon annan grupp... jämför AFA eller Reclaim-rörelsen.

24 oktober 2009, 13:31
Medlem
Zombie skrev:
Danne är inget troll alls, och det kan man nog se fort om man läser litet i hans inlägg.

Han har ett sätt som inte går hem hos mig iaf. Det i kombination med att han argumenterar för NT-grejer som om alla aspiesar borde vara på det viset. När de inte vill det, så hamnar de lätt i konflikt med honom. Ungefär som Ford-fallet visar. Han har helt enkelt en stil som jag inte gillar. Jag gillar när folk argumenterar för udda aspie-grejer, inte när de argumenterar för att alla aspies måste ha samma NT-drag som de själva har. Lite så funkar du och Inger oxå. Ni vägrar ju inse att alla inte gillar NTs tvångsmässiga sociala sätt. För er är det ju en självklarhet att alla borde blivit "uppfostrade" till att gilla sånt. Och när man tar upp något till diskussion, t.ex. mode eller nåt sånt, så är man en NT-basher för att man identifierat hur många NTs är naturligt.

24 oktober 2009, 13:32
Medlem
ford skrev:
Zombie

OK: nu skall jag försöka vara så diplomatisk jag bara kan, flera av medlemmarna på detta forum upplever sig ha blivit kränkta av liebert/moddarna på aspergerforum. Om detta har du givtetvis rätt att ha vilken åsikt du vill, så långt allt ok.

Felet du gör är att du inte låter dessa personer vara ifred på detta forum, förstå mig rätt; din närvaro här är egentligen helt ok, felet är att du inte låter folk ha en fristad här, även om de kanske skulle vara i behov av det.

Jag tycker faktiskt inte det är ett orimligt krav, med tanke på att ni har ett aldeles eget forum, där ni kan ha vilka åsikter om oss som ni önskar, däremot känns det tämligen missunsamt att AF:s "laglösa" inte skall få ha en fristad här, utan tvingas bli utsatta för AF propaganda från folk tillhörande det andra forumet.

Att låta folk vara ifred här skulle egentligen bara skapa en win-win situation, då ni slipper de "icke önskvärda" och de slipper AF-eliten och deras värderingar.

Din önskan skulle jag lätt kunna respektera bara för att vara hygglig. Jag har vill varken dig eller någon annan något illa.

Men hela den här tråden är ju ett inlindant angrepp på alla som kan uttrycka sina åsikter utan slå motståndaren i huvudet med invektiv. Är det ok att starta omröstningar som är inlindade angrepp på andra?

Liksom Zombie lockades jag hit av att diskussionen fördes över till AF av Ufo. Och vad jag såg var ett gäng "tuffingar" som sitter och gnäller över att de blivit bannade, istället för att bara stå för att man gått över gränsen och acceptera konsekvenserna.

Undantag Sugis, som jag har full förståelse för, och som till skillnad från övriga kan ge sitt Touretteaktiga spåk fria tyglar och vara hur kul som helst utan att attackera någon annan. Läs och lär. Hur svårt kan det vara?

Varför jag har svårt att hålla käften: Jag gillar t ex inte att Timeless sitter här och fortsätter spy galla över S, efter att det var han som sabbade hennes tråd med sitt sjuka bajsprat och sen var oförskämd mot henne ovanpå det.

Själv kan du knappt skriva ett enda inlägg utan påhopp (utom i untandagsfall och med stor ansträngning som i inlägget ovan). Jag förstår om du tyckte det var orättvist att du blev bannad för att du kände dig provocerad av meningsmotståndarens envishet, men om du ser banningen i ett större perspektiv kanske den känns mindre orättvis: tänk på alla gånger du kommit undan med grova och kränkande fördömanden av alla som inte är lika duktiga som du själv, trollaktiga omröstningar och rena personangrepp.

Och nej, uppenbarligen hade jag inte något vettigare att göra idag. ;)

24 oktober 2009, 13:39
Medlem
nallen skrev:
Zombie skrev:
[Ford] vidareför den anda [han] själv anser [sig] utsatt för.

Det är klart, det är precis så diverse kommunistyngel brukar bete sig.
Försöker nästan alltid piska upp "sin" grupp mot någon annan grupp... jämför AFA eller Reclaim-rörelsen.

Vi som drabbatas av repressalier på aspergerfroum har förvisso allt att vinna på att backa upp- och stötta varandra, oavsett om vi skulle vara höger- eller vänster-, i politisk mening, för ensam är inte alltid stark, men du gör som du vill.

24 oktober 2009, 13:43
Medlem
Inger skrev:
ford skrev:
Zombie

Din önskan skulle jag lätt kunna respektera bara för att vara hygglig. Jag har vill varken dig eller någon annan något illa.

Men hela den här tråden är ju ett inlindant angrepp på alla som kan uttrycka sina åsikter utan slå motståndaren i huvudet med invektiv. Är det ok att starta omröstningar som är inlindade angrepp på andra?

Liksom Zombie lockades jag hit av att diskussionen fördes över till AF av Ufo. Och vad jag såg var ett gäng "tuffingar" som sitter och gnäller över att de blivit bannade, istället för att bara stå för att man gått över gränsen och acceptera konsekvenserna.

Undantag Sugis, som jag har full förståelse för, och som till skillnad från övriga kan ge sitt Touretteaktiga spåk fria tyglar och vara hur kul som helst utan att attackera någon annan. Läs och lär. Hur svårt kan det vara?

Varför jag har svårt att hålla käften: Jag gillar t ex inte att Timeless sitter här och fortsätter spy galla över S, efter att det var han som sabbade hennes tråd med sitt sjuka bajsprat och sen var oförskämd mot henne ovanpå det.

Själv kan du knappt skriva ett enda inlägg utan påhopp (utom i untandagsfall och med stor ansträngning som i inlägget ovan). Jag förstår om du tyckte det var orättvist att du blev bannad för att du kände dig provocerad av meningsmotståndarens envishet, men om du ser banningen i ett större perspektiv kanske den känns mindre orättvis: tänk på alla gånger du kommit undan med grova och kränkande fördömanden av alla som inte är lika duktiga som du själv, trollaktiga omröstningar och rena personangrepp.

Och nej, uppenbarligen hade jag inte något vettigare att göra idag. ;)

Jag respekterar din åsikt, men du har ett helt, annat forum att kanlisera den på, låt folk vara ifred här på aspieforum.

24 oktober 2009, 13:44
Medlem
ford skrev:
Vi som drabbatas av repressalier på aspergerfroum har förvisso allt att vinna på att backa upp- och stötta varandra, oavsett om vi skulle vara höger- eller vänster-, i politisk mening, för ensam är inte alltid stark, men du gör som du vill.

Jag hoppas verkligen att du menar det sista, det skulle nämligen höja dig en bit över ynglen jag talade om. I allmänhet brukar ju vänstern vara väldigt pigg på att tvinga människor att delta vare sig de vill eller inte, men vi kanske inte ska dra det längre, i alla fall inte i denna tråden.

Hur som helst deltar jag inte i grupper där jag med automatik blir skyldig att göra ditt eller datt.

24 oktober 2009, 13:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.