Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Stödforum för bannade från asperger forum 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Stödforum för bannade från asperger forum
Hur är det nu riktigt, en del av er självutnämnda tuffingar? Var det frihet ni ville ha eller var det regler - som är partiska för er egen ömma hud?

Medan ni kräver mycket skinn på näsan av oss ni kallar "mjukisar" eller "känsliga".

Regga oss "i syfte att" förfölja er här också, kanske rentav på Lieberts uppdrag :roll: - nåväl, kanske man kan tolka det så när iallafall jag inte har skrivit här på länge förrän Ufos tråd vinkade hit mig. Men alla behöver vi en förekommen anledning, åtminstone vi som inte har överskottsenergi. Aktivitetsnivån på det här forumet har inte varit lockande nog för mig, nu fick jag nys om en diskussion som känns relevant eftersom jag är angelägen om forumlivet för aspergare, jag misstänker att en del av er också är respektive har varit aktivare här när ni har haft förekommen anledning (t.ex. banning), så återigen - finns där likheter att se eller är vi fundamentalt olika?

24 oktober 2009, 13:14
Medlem
Håller helt på admins inlägg ovan. Att det blir till ett slags "stödforum för bannade" är ju bara den yttersta konsekvensen av att det är de som vill ha högt i tak som blir bannade på AF.

24 oktober 2009, 13:17
Medlem
ford skrev:
Det jag menar med stödforum är just att det skall vara ett alternativ och en fristad för folk som blivit orättvist behandlade på aspergerforum, en regel som jag därför vill lägga in är att det inte skall vara tillåtet att gå Lieberts ärenden genom att rigga sig på detta forum i syfte att försvara moddarna på aspergerforum och slänga skit på aspieforums medlemmar.

Jag tror inte en sådan regel behövs. Vi klarar nog av Lieberts lakejer utan hjälp av sådana regler. :mrgreen:

24 oktober 2009, 13:18
Medlem
Zombie skrev:
Hur är det nu riktigt, en del av er självutnämnda tuffingar? Var det frihet ni ville ha eller var det regler - som är partiska för er egen ömma hud?

Medan ni kräver mycket skinn på näsan av oss ni kallar "mjukisar" eller "känsliga".

Regler är onödiga. Vi behöver inga specialregler för att kunna hantera mjukisarna så länge de inte har moddarna på sin sida.

24 oktober 2009, 13:20
Medlem
Inger skrev:
Ingen mer än jag som finner detta mer än lovligt ologiskt?

Vanans makt är stor...
Jag finner det mest oroande.

24 oktober 2009, 13:40
Medlem
Vem har snackat om "tuffingar", i mitt fall handlar det snarare om att jag anser mig vara utsatt för ett s.k. justitiemord från Lieberts sida, då det de facto var JAG som blev utsatt för påhopp, men att det trots det var jag som tilldelades en varning, därför att ja illsknat till, efter flera misslyckade försöka att tala den som angrep mig tillrätta.

Det är inte reglernas existens jag vänder mig emot, utan snarare den inkonsekvens och diskriminering som förekommer avseende modereringen på AF.

24 oktober 2009, 14:01
Medlem
ford skrev:
en regel som jag därför vill lägga in är att det inte skall vara tillåtet att gå Lieberts ärenden genom att rigga sig på detta forum i syfte att försvara moddarna på aspergerforum och slänga skit på aspieforums medlemmar.

Nej, den regel låter helt galen Bild.

Det här forumet startades visserligen som ett utbrytarforum, av missnöje mot Aspergerforum. Men de som vill ha ett rent krig får faktiskt föra det utan att inkludera mig. Det här ska väl vara ett alternativt Aspieforum först och främst.

Dvs jag har ingen lust att stödja en regel som hindrar den som är missnöjd med att folk här kastar skit på Aspergerforum och dess ledning från att vara här och uttrycka sin fria åsikt Bild.

24 oktober 2009, 14:42
Medlem
Det känns ju lite oärligt att detta forum som jag reggade mig på för att det var ett annat AS forum helt plötsligt skulle bli något annat, en sida i en konflikt. :shock:
Det är ju bara skönt om det är lite olika miljöer man kan variera mellan.
Ska man börja stänga ute människor som har en felaktig åsikt så är det ju inget forum utan snarare en grupp.
Det är nog bättre om de som vill ha ett stödforum får göra ett nytt.

24 oktober 2009, 14:48
Medlem
rdos skrev:
Vi behöver inga specialregler för att kunna hantera mjukisarna så länge de inte har moddarna på sin sida.

Och jag har aldrig behövt några moddar för att hantera bråkstakar, det vet väl du som sett mig mig på åtskilliga omoddade NPF-forum.

24 oktober 2009, 14:49
Medlem
Inger skrev:
P.S. alltså jag måste säga att jag finner det direkt komiskt när någon först gnäller för att reglerna och moderationen är för hårda i AF och sen genast ropar efter nya regler här när man inte tål att den NFD-liknande yttrandefrihet som finns här faktiskt används. Ingen mer än jag som finner detta mer än lovligt ologiskt?

Jag finner det mycket ologiskt. Bild

Som carl säger, då blir det ju en grupp. Eller rentav en sekt kanske. Bild

24 oktober 2009, 14:54
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.