Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Stödforum för bannade från asperger forum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Stödforum för bannade från asperger forum
Tycker att ett viktigt syfte med detta forum borde vara att fungera som stödforum eller "andra chansen" för folk som blivit bannade/avstängda från aspergerforum och anser sig vara orättvist behandlade.

Därför önskar jag att alla vi som sitter på detta forum skall försöka göra vårt bästa för att få dessa personer att känna sig välkomna och de dom en andra chans, oavsett vad de gjort på det andra forumet, (med undantag av sådant som är strängt olagligt, samt mobbningskampanjer/upprepade trackasserier riktade mot en och samma medlem, uppmuntrande av självmord och/eller utlämnande av privat information om andra forumister).

-Vilka är med?

23 oktober 2009, 23:08
Medlem
Inlägg Re: Stödforum för bannade från asperger forum
Självklart!

23 oktober 2009, 23:10
Medlem
Eftersom min ställning är att ALLA skall vara välkomna så inkluderas även din tolkning.

Men det här?
(med undantag av sådant som är strängt olagligt, samt mobbningskampanjer/upprepade trackasserier riktade mot en och samma medlem, uppmuntrande av självmord och/eller utlämnande av privat information om andra forumister)

Nä jag vill inte döma någon för vad de gjort på annat forum.

23 oktober 2009, 23:13
Medlem
Det är ett djävla tjatande om stöd hit och hjälp dit :twisted:
Jag är på forum för att diskutera intressanta ämenen, snacka lite skit med bekanta och möjligen hitta nån att ha lite skönt med.
Jag är ingen djävla hjälpinrättning, inte utan att få rejält betalt för det på ena eller andra sättet iallafall. Jag förutsätter att folk i allmänhet (AS eller ej) är idioter och behandlar dem som jag tycker de förtjänar.

23 oktober 2009, 23:24
Medlem
Självklart!

23 oktober 2009, 23:28
Site Admin
De direktiv jag har fått är följande.
  • Det skall vara något högre i tak än det brukar vara på nätforum
  • Regelverket skall anpassas efter det aspiga tänket.
  • Likaså utformningen av kategorier.
Men det där med aspergerforum.se, förstår jag inte. Jag har inga uppdrag av dom.

24 oktober 2009, 01:57
Medlem
Stödforum låter konstigt, men i praktiken började jag inte skriva och läsa här förrän jag blev bannad, så det har väl varit ett stöd för abstinensen.

Iofs kan jag tänka mig att stödja,: Danneboy ett kort tag, och så kan jag hjälpa honom med t.ex att möblera om, ifall det behövs. :lol:

24 oktober 2009, 02:51
Medlem
Det jag menar med stödforum är just att det skall vara ett alternativ och en fristad för folk som blivit orättvist behandlade på aspergerforum, en regel som jag därför vill lägga in är att det inte skall vara tillåtet att gå Lieberts ärenden genom att rigga sig på detta forum i syfte att försvara moddarna på aspergerforum och slänga skit på aspieforums medlemmar.

24 oktober 2009, 12:34
Medlem
Du menar mig förstås. Eller möjligen Mats. Jag går i alla fall inte Lieberts ärenden och betackar mig för dylika anklagelser. Jag tycker bara illa om kärringgnäll bakom folks rygg och uttryckte min åsikt. Ni som är så tuffa borde väl tåla att man uttrycker en åsikt rakt och öppet? Var det inte högt i tak ni ville ha? Eller gäller det taket bara när det är ni själva som står för puckarna?

Upphör aldrig att förvåna mig över att just de som är "tuffast" och så gärna attackerar, kastar invektiv på eller håller moralpredikningar för andra nästan aldrig tål något alls själva. Medan vi s k mjukisar får utstå hur mycket skit som helst.

Om det införs en regel mot att försvara moddarna, borde det finnas en regel om att snacka skit om folk som inte är medlemmar här och kan försvara sig. (Borde iofs gälla på AF också.)

24 oktober 2009, 12:50
Medlem
P.S. alltså jag måste säga att jag finner det direkt komiskt när någon först gnäller för att reglerna och moderationen är för hårda i AF och sen genast ropar efter nya regler här när man inte tål att den NFD-liknande yttrandefrihet som finns här faktiskt används. Ingen mer än jag som finner detta mer än lovligt ologiskt?

24 oktober 2009, 13:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.