Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag kan skriva en åt dig ;)


19 april 2011, 23:30
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ja, tack gärna!


19 april 2011, 23:35
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
På torsdag ska jag göra påskgotter:
[ ] marsipangodis (utan rosenvatten),
[ ] negerbollar,
[ ] aprikoskokosvitchokladbollar.


19 april 2011, 23:38
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Ja, tack gärna!


  • Sjung högt i köket din favoritlåt tills barnen kommer och ber dig sänka volymen.
  • Dansa nykter nästa gång det beger sig.
  • Sjung Bä bä vita lamm baklänges. Spela in och spela sedan upp det baklänges. Posta gärna resultatet här.


19 april 2011, 23:45
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Punkterna två och tre känns oöverstigligt svåra, fast den sista lät riktigt rolig!
Ettan kan jag ge mig på imorgon.


20 april 2011, 00:10
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Om man börjar med att förstås skriva hela texten till Bä bä vita lamm baklänges, så kan man sedan försöka dela upp textmassan i nya "ord" (troligen nonsensord) som går att sjunga med bibehållen melodi (om vi antar att melodin behålls rättvänd - annars kan man ju tänka sig att vända även på melodin). När man väl lyckats med det, så är resten en smal sak.


20 april 2011, 02:14
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Fler förslag:
  • Skulptera valfritt livsmedel (frukt, grönsak, rotfrukt, smör, ost eller vad du finner lämpligt). Låt fantasin flöda angående motiv.
  • Fotografera ett ondskefullt hus - och förklara varför det är ondskefullt (om det inte framgår av postad bild).
  • Skapa en tavla med aspieforum-tema.


20 april 2011, 08:47
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Är det förslag till mig eller åt dig själv?

Ett ondskefullt hus vill jag gärna försöka hitta!
Och skulptera något. Tavlan får bli ett senare projekt.

Ska iväg med barn och senare även med mig själv till diverse obligatoriska aktiviteter.
Det måste vara massor med pollen i luften för jag vaknade med kliande hals och är ungefär lika trött som jag var igår vid läggdags.

****
Nu sitter jag kvar här och stirrar på skärmen.

******
Fortfarande.

*********
Jag känner för att klappa en ko. Var finns närmaste bondgård?

Äsch. Orka.


20 april 2011, 08:59
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det var förslag till dig. Att klappa en ko låter som en bra aktivitet.

Har du varit vaken hela natten?


20 april 2011, 09:17
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nej, jag sov i natt.
Tror att det handlar om pollenallergi och extrem stresskänslighet.
Har haft motoriska problem (snubblat, gått in i saker, tappat föremål, slagit i tån, balanssvårigheter och någon sorts lättare afasi under hela dagen) samt varit extremt trött, gråtit bakom solglasögon under diverse promenader, varit allmänt nere och miserabel idag.

Var tvungen att gå och lägga mig runt femtiden och sov oroligt i några timmar.
Först efter det orkade jag skrapa upp mig från sängen och fixa iväg oss alla till närmaste pizzeria så vi fick middag åtminstone.

En underbar födelsedag. ;)

Nu ska jag tydligen sova igen. Det kliar i halsen...


21 april 2011, 01:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron