Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Vad ska jag göra idag? - lightversionen
Vad ska jag göra idag? - lightversionen
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Vad ska jag göra idag? - lightversionen
Ode till CodeRedAlert
Oh underbara vackra varelse, du himmelska uppenbarelse mina lustar de sig ohöljt fröjda, till skyarna ej så sedesamt höjda när som du stiger ned, till en ordets simple smed som en gud i maskinen, du suddar den ledsna minen
En dundrande rödhårig dam, hon är ju allt annat än tam som dragen av Tor far hon fram, som en rättvisans hjältemadam hon räds ej den ilskan och ryter, när tålamodet det tryter och golvet av dans hon sig betvingar - som en djävul - med änglavingar
Dekadens och glamour, men ock en god mor en lysande kvinna, bättre går ej att finna lagom med tomtar på vinden, nästan lika graciös som hinden och tacknämligt sköna nassar, vilket mig passar
|
17 april 2011, 20:13 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Ode till Schueberird
Oh hårde starke man, du är så jävla grann kåtvattnet rinner till, du får mig dit du vill när som du stiger ur duschen ut, med kuken som ett spjut du smeker kaninen, med den gudomliga maskinen
Med bultande hjärta, jag kvider i härlig smärta när han drar med sin tunga, över min vänstra lunga han räds ej smaken, av den främre baken på golvet tar han mig utan kläder, med sin stora veke av läder
Bra i sängen, men ock i kökssvängen en stilig karl, till mina barn en bra far lagom med muskler, pratar gärna i majuskler och bakar tacknämliga fullkornsbröd, aldrig någon hungersnöd
|
17 april 2011, 20:14 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Här har vi receptet (kaffe ingår alltid i mina negerbollar - och smör (inte margarin)): Jag lade till 1 tsk svart rom - även om det nog råkade bli 2 - och rullar bollarna i hälften kokosflingor och hälften pärlsocker: Här ligger bollarna snällt och stelnar - och väntar på att ätas:
|
17 april 2011, 21:18 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Det var ju rätt smart att rulla dem i både och. Jag brukar ha beslutsångest: Pärlsocker eller kokos?!
Åh, jag har inte ätit negerbollar på flera år alltså. Säkert iaf två tre år sedan sist. Måste nog köpa hem pulverkaffe och tillverka.
|
17 april 2011, 21:30 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jo, det var väl ungefär så som jag tänkte Ett tips är att skippa rommen, det blev lite för starkt - eller möjligen ta mycket mindre av den. Annars var det gott (och rommen värmde, trots sin ändock ringa mängd). Själv har jag inte ätit negerbollar på minst tio år.
|
17 april 2011, 21:46 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Programmen som ska ses har nu slumpats fram: Kanal 5, 23:10, CSITV11, 00:30, Spying on myself
|
17 april 2011, 22:28 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
CSI kunde jag väl stå ut med, men Spy on yourself tokledsnade jag på redan efter några minuter men nu måste jag ju se klart det
|
18 april 2011, 00:41 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Åh fy helvete, nu är det över. Ja, det var väl allt för den här gången. Edit: Spying on myself hette det visst...
|
18 april 2011, 00:58 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
<3 Vilken lyrisk och välskriven ode - gånger två! Jag tackar ödmjukast för min. Den (och även din!) höjde mitt humör från dunkla avgrundsdjup upp till svagt rosa guldkantade bomullsmoln som i sakta mak seglar över ljusblåa himlar. Alla borde tillägnas en egen ode! Jag ska återkomma till det senare. Bollarna såg riktigt goda ut. Chokladbollarna. Med choklad i. Blir jag serverad en boll med afrikaner i kommer jag artigt tacka nej. Där någonstans går min gräns.
|
18 april 2011, 11:26 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
För att inte säga Catullansk anda... *Schueberird låtsas vara bildad, men har egentligen bara läst på tillräckligt mycket för att kunna fejka och kommer att glömma allt imorgon*
|
18 april 2011, 11:37 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|