Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Och grattis till stugan sugis! Jag ska också ha en stuga när jag blir stor.


15 april 2011, 21:12
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
... växa upp - men bara lite (så att jag inte slår i taket)

Även jag grattar förstås sugis.


15 april 2011, 21:59
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Åh, en del frågor :) . Well, hur jag lyckas skaffa hus: Norrland. Låga krav på byggnaden. Hat mot samhället och enträget sökande bort från folk. Skiter totalt i snygga Myresjöhus med kaklade badrum, jag vill ha zigenarstyle och en massa djur. 100 000:- blir köpesumman.

Huset är icke beboeligt i dagsläget, källaren är på väg ner i Kina, ena källarväggen på väg upp genom golvet på nedre plan, elen avstängd, källaren och vattenledningar sönderfrusna tror jag. Byggt på 30 eller 40-talet. Ett ruckel i behov av helrenovering alternativt att man river skiten och bygger ett nytt hus.

Så iom att huset står tomt utan el och andra avgifter sophämtning tex kan jag ha råd att ha kvar lägenheten tills den är såld. Jag kommer ju att behöva låna pengar för att renovera huset. Men hoppas få en bra slant för lägenheten vilket täcker upp en del.

Jag finner det mer otäckt att bo i hyreslägenhet än att köpa hus. Sist jag flyttade ut ur en hyreslägenhet blev det så jävligt att jag hade dubbla hyror i fyra månader och att jag fick betala närmare 4000:- för att den nya hyresgästen ville ha nya tapeter och fräsch parkett. Mina djur förstör ju en del med vassa klor, smuts och vattenspill. Hyresbolaget och den nya hyresgästen fintade mig rätt av där, för jag hade fått uppfattningen att nästa hyresgäst skulle ta lägenheten direkt.

Så... inga ekparketter för mig :P .


15 april 2011, 22:54
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Fundera ut en syndabock på vem det är som tar mina pengar.

http://bayimg.com/FaHJbAaDj


15 april 2011, 23:49
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
Idag ska jag laga köttfärssås.


Idag ska jag göra ett nytt försök att laga köttfärssås, men det blir först om ett par timmar.


16 april 2011, 00:23
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
sugmundfreud skrev:

Huset är icke beboeligt i dagsläget, källaren är på väg ner i Kina, ena källarväggen på väg upp genom golvet på nedre plan, elen avstängd, källaren och vattenledningar sönderfrusna tror jag. Byggt på 30 eller 40-talet. Ett ruckel i behov av helrenovering alternativt att man river skiten och bygger ett nytt hus.

.


Det där med sönderfrusna ledningar låter dyrt och det där med källarväggen förstår jag inte ens. Hur är det med taket? Tycker det låter som en dålig affär.


16 april 2011, 09:39
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Bjebbis skrev:
sugmundfreud skrev:

Huset är icke beboeligt i dagsläget, källaren är på väg ner i Kina, ena källarväggen på väg upp genom golvet på nedre plan, elen avstängd, källaren och vattenledningar sönderfrusna tror jag. Byggt på 30 eller 40-talet. Ett ruckel i behov av helrenovering alternativt att man river skiten och bygger ett nytt hus.

.


Det där med sönderfrusna ledningar låter dyrt och det där med källarväggen förstår jag inte ens.
Nemas problemas, i know people who will work for beer :mrgreen: . Eller rättare sagt, pappa bror å svägerska knows people, själv har jag inget kontaktnät.

Bjebbis skrev:
Hur är det med taket?
Takluckan är igenspikad. Kanske bor Kayako Saeki där uppe... Creepy. Nä men allt verkar torrt och huset har stått tomt i cirka fem år, trähus med mycket luftgenomströmning så det är inga massor av instängt mögel, ruttet trä eller så vad vi kan se.

Bjebbis skrev:
Tycker det låter som en dålig affär.

Varför, för att det är mycket jobb att restaurera det? Det är främst för tomten jag köper det, ganska attraktivt läge om man bortser från hur huset ser ut, mindre än 4 mils bilresa in till stan. Huset har skrämt andra spekulanter pga sitt skick. Guldläge för mig.


Jag kommer att få mycket hjälp av kunnigt folk, de som kollat på (i) huset med mig tycker inte det är någon katastrof som inte några hundra tusen kan rå på. Fasaden finns det redan en lösning för, den sätter vi plåt på så blir den underhållsfri. Jag ser bara fördelar :mrgreen: .


16 april 2011, 11:41
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Imorgon vet jag ännu inte vad jag ska göra...


16 april 2011, 13:32
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Även jag säger grattis till Stugis. :D Och lycka till med vad som återstår.


16 april 2011, 17:07
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag styrketräna.

Och gratulera sugis till huset. Grattis!


16 april 2011, 17:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron