Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Halalslakt 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Halalslakt
Om man skär av halspulsådern dröjer det väl inte särskilt länge innan djuret domnar bort av blodförlusten, vilket är relativt smärtfritt. Varför skulle annars så många välja samma metod för att begå självmord?

15 april 2011, 13:12
Medlem
moggy skrev:
Halalslakt är ett långt och utdraget plågeri av djuren där dom kan leva i timmar blödande och där bedövningsmedel inte får användas. Dom bryr sig inte om djuren eftersom dessa saknar själ och inte kan känna nåt.

Läs gärna på lite, så tar vi om det sedan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dhabiha

15 april 2011, 14:00
Medlem
Ufo skrev:
moggy skrev:
Halalslakt är ett långt och utdraget plågeri av djuren där dom kan leva i timmar blödande och där bedövningsmedel inte får användas. Dom bryr sig inte om djuren eftersom dessa saknar själ och inte kan känna nåt.

Läs gärna på lite, så tar vi om det sedan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dhabiha

Läst. Såg inget som fick mig att ändra mig.

15 april 2011, 14:16
Medlem
moggy skrev:
Konstigt, har du ngt emot Islam eller?

15 april 2011, 14:27
Medlem
Schueberird skrev:
Om man skär av halspulsådern dröjer det väl inte särskilt länge innan djuret domnar bort av blodförlusten, vilket är relativt smärtfritt. Varför skulle annars så många välja samma metod för att begå självmord?
Tror man tuppar av med en gång. Rätt tryck på rätt ställe får en människa att slockna i ett tiotal sekunder pga. att hjärtat känner av att något är fel.

15 april 2011, 14:32
Medlem
Timeless skrev:
moggy skrev:

Ja.

15 april 2011, 14:34
Medlem
Djurindustrin utvecklas inte mot bättre behandling av djur, och det finns ingen allvarligt menad politik för att ändra på det. Detta är hur man hanterar en återkommande, fullständigt förutsägbar inneboende del av djurindustrins funktionssätt. Man vet med 100% säkerhet att det blir utbrott med mul- och klövsjukan då och då, så detta måste vara det i förväg planerade sättet att hantera den.

15 april 2011, 14:48
Medlem
moggy skrev:
Timeless skrev:
moggy skrev:

Ja.
Menade att det förmodligen är därför du har de förutfattade meningarna om de som utför halal, men det fattade du nog själv.

Tror inte att jag ska kolla på Yetin's film. Har bacon i kylskåpet. :|

15 april 2011, 14:55
Medlem
Timeless skrev:
du har de förutfattade meningarna om de som utför halal, men det fattade du nog själv.

Jag har åsikter kring halal.

15 april 2011, 15:00
Medlem
moggy skrev:

Och du anser fortfarande att
moggy skrev:
Då verkar du bygga dina vanföreställningar på fördomar.

15 april 2011, 15:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.