Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Ufo
Medlem
|
Re: Att gå i exil?
Det är nog ett själsligt självmord för Guldhamster. Han verkar ha andra visioner än oss.
|
14 april 2011, 00:51 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Det som folk ofta menar när de säger att man ska "växa upp" är att rätta in sig i ledet, sluta drömma, amputera hjärnan, tjäna pengar, konsumera, säga rätt saker om rätt personer etc... Att "växa upp" är väsensskilt från att mogna, bli ödmjuk, skaffa självdistans etc... Att säga till någon att denne ska "växa upp" är mer ett skällsord än något annat och betyder egentligen ingenting.
@Yetin: Om du verkligen vill bo i en stuga i skogen utanför samhället bör du kapa alla band, hålla låg profil och inte dra till dig onödig uppmärksamhet. Och så får du väl skaffa bättre omdöme vad det gäller kvinnor - eller låta bli dem helt tills du lärt dig att inte tänka med kuken?
|
14 april 2011, 00:59 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
...men jag antar ändå att det var det sistnämnda som Zombie egentligen menade, det vill säga att mogna, bli ödmjuk, skaffa självdistans etc...?
|
14 april 2011, 01:04 |
|
|
Zombie
Moderator
|
1. Uttrycket betyder fortfarande olika saker, och litet av det ska man kunna man lista ut av sammanhanget. 2. Har du läst tråden? Det var Guldhamster som införde uttrycket, inte jag.
|
14 april 2011, 01:04 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Hur kan han ha menat det när han i föregående mening bokstavligt gav uttryck för "klipp dig och skaffa jobb" idealet?
|
14 april 2011, 01:06 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Viftar febrilt med mitt AS-kort Här listas inte ut vad ett uttryck betyder.
|
14 april 2011, 01:07 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Du har ingen makt över dig själv när du måste tänka på vad du säger, vad du skriver på din Facebook, hur du går klädd etc för att kunna bli klappad på huvudet och få en lönecheck av en överordnad som i praktiken äger dig.
|
14 april 2011, 01:08 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jag vet ärligt talat inte vad någon av er snackar om längre - förutom att det tycks råda viss begreppsförvirring.
|
14 april 2011, 01:13 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Det där är väldigt sant, men jag vet inte vad det har med vad något som Zombie har sagt - eller inte sagt - att göra.
|
14 april 2011, 01:14 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Barn har makt. När en blöjunge skriker, vad händer? Beror lite på. Den får en ny blöja. Den blir kramad. Den blir utkastad genom ett fönster. Någonting fucking händer i alla fall.
Vuxen kan man sitta och lida i det tysta i 100 år.
|
14 april 2011, 01:18 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|