Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Guldhamster
Medlem
|
Re: Att gå i exil?
Handlar inte om att vara lat. Hade jag varit lat skulle jag inte ha lärt mig japanska. Tycker istället du ska försöka läsa igenom det Yetin skrev om onda och goda och någonstans i din monokromatiska världsbild försöka förstå det och hur vissa helt enkelt blir sjuka i själen av minsta lilla kontakt med samhället. En ren duk blir smutsigare än en smutsig duk om man kastar den i gyttjan.
|
13 april 2011, 22:59 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Det har inte med färgseende att göra utan med att bliva stur. Du kan inte beslå mig med att lovorda det här samhällets sätt att ta hand om dem som icke vilja eller kunna bliva stura, men det är ju ännu en anledning att försöka, så att man slipper farbror Blå och tant Vit.
|
13 april 2011, 23:31 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Tack för att du bekräftar den tolkning jag gjorde av det du skrev tidigare. Att "växa upp", dvs att anpassa sig är tydligen precis vad du menade och den sortens argument är detsamma som att förorda samhällsanpassning. Du förstår uppenbarligen ingen annan världsåskådning än torftig, samtida neurotypisk realism. Jag ser världen ur ett mer metafysiskt perspektiv. Jag avundas inte din fattigdom.
|
13 april 2011, 23:45 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Nej, du har alldeles fel. Bara för protokollets skull; antagligen är du för självrättfärdig för att reflektera över det.
|
14 april 2011, 00:10 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Men jag gör samma tolkning som Guldhamster. Vad menar du då Zombie?
|
14 april 2011, 00:19 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Han använder sig av en argumentationsteknik äldre än internet. Att försöka svara så otillfredställande som möjligt utan att motivera varför, för att på så sätt kanske bli ombedd att utveckla sin argumentation av en alltmer irriterad motdebattör. Kan liknas vid trollning och är en form av insinuant suggestion. Frammana idéer hos andra genom att säga så lite som möjligt. I Zombies fall tror jag inte han vet riktigt själv vad han menar. Ungefär som när någon vräker ur sig " alla krig är religionskrig, det brukar jag alltid säga" för att sen bli ombedd att förklara sig. För Zombie är det idealiserade neurotypsamhället förmodligen en lika stor självklarhet som religionspåståendet är för idioten som uttrycker det.
|
14 april 2011, 00:28 |
|
|
Zombie
Moderator
|
sugmund, misstänker att du skriver det bara för att provocera. Annars ligger ju ett av Hamsterns mest inskränkta tankefel i öppen dag: Så länge han gör det fortsätter han garanterat att behöva blöja och napp.
|
14 april 2011, 00:30 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Att argumentera mot ett troll som sysslar med insinuant suggestion är meningslöst eftersom dessa troll aldrig förklarar vad de menar. De vill istället försöka påskina att allt är "uppenbart". Vill du diskutera på riktigt duger det inte att göra en massa påståenden som du sen inte motiverar med annat än att saker talar för sig själva.
|
14 april 2011, 00:42 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Zombie jag fattar inte alltså. Är väl inte intelligent nog. Vad gäller? Växa upp eller leva livet i blöja och napp? Vem är jättebebisen, Yetin eller Guldhamstern? Båda?
|
14 april 2011, 00:43 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Han likställer att växa upp med att "anpassa sig" med att begå själsligt självmord. För en del av oss andra är det snarare ungefär motsatsen som gäller, och dessutom skönt att få litet makt över både sig själv och var man placerar sig.
|
14 april 2011, 00:46 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|