Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
sugmundfreud skrev:
CodeRedAlert skrev:
Ta bort den där hemska osanna signaturen Sugmund.

Men delar av den är sann i mångas ögon. Gud tycker det där tex.
Det påstods av en som dessutom inte vågar stå för det.
"Gud" är nog det enda riktiga troll jag kan se, när jag scannar av det jag missat under min frånvaro.


9 april 2011, 01:05
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
Schueberird skrev:
De närmaste dagarna ska jag spela teater.


Jag har nämligen fått ett inhopp som neurotyp.

Berätta mer!


9 april 2011, 12:34
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
sugmundfreud skrev:
CodeRedAlert skrev:
Ta bort den där hemska osanna signaturen Sugmund.

Men delar av den är sann i mångas ögon. Gud tycker det där tex. Säkerligen många med honom. Jag gillar den på något sätt. Liksom, att bli sedd som en människa, jämförd med andra människor det är exotiskt för mig. Jag känner mig inte som en människa utan mer som ett väsen.

Jag kan förstå det. Faktiskt känner jag djävligt väl igen det.

Och ändå – man är värd bättre än att behöva ta till dåliga egenskaper sedda och förstorade genom en illvillig idiots sinne för att få känna sig som människa. Även du har, precis som jag hade i alla årtionden, för många goda egenskaper och har, vad de dåliga beträffar, tvingats till mer än vad folk förstår av dem genom omständigheter som var utanför din kontroll när de inträffade.

sugmundfreud skrev:
Och så är den bra till att sudda ut min personlighet. Tillåts jag ha för mycket av en personlighet rockar jag loss, delar med mig av personliga tankar och "förstör forumet". Det finns även element som hintar om att jag bör lämna plats för små svampar som inte vågar skriva för att jag bredet ut mig för mycket. Jag behöver tukt.

Vilka "element"? Så blyga violer tror jag inte skulle trivas på en sådan här (inte alltid utövande, men dock) stormavdelning ändå. Vet inte hur jag ska få det att låta som annat än en vanlig plattityd som ingenting betyder, men jag är faktiskt övertygad om att det överväldigande flertalet här uppskattar dig inte minst för att du törs ta plats med — ett annat sätt att uttrycka det är bjuda på — din varmhjärtade, misshandlade, ibland inskränkta men oftare klarsynta, geniala personlighet som får ett anfall av paranoia ibland men där generositeten ändå vinner. Precis som den är, utan försköning. Det är mod; säg inte emot, för jag vet att du har betalat för det. Det är en förebild för hur friska människor som helst.


9 april 2011, 23:06
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zombie skrev:
sugmundfreud skrev:
CodeRedAlert skrev:
Ta bort den där hemska osanna signaturen Sugmund.

Men delar av den är sann i mångas ögon. Gud tycker det där tex. Säkerligen många med honom. Jag gillar den på något sätt. Liksom, att bli sedd som en människa, jämförd med andra människor det är exotiskt för mig. Jag känner mig inte som en människa utan mer som ett väsen.

Jag kan förstå det. Faktiskt känner jag djävligt väl igen det.

Och ändå – man är värd bättre än att behöva ta till dåliga egenskaper sedda och förstorade genom en illvillig idiots sinne för att få känna sig som människa. Även du har, precis som jag hade i alla årtionden, för många goda egenskaper och har, vad de dåliga beträffar, tvingats till mer än vad folk förstår av dem genom omständigheter som var utanför din kontroll när de inträffade.

Ja du har rätt. Det finns en till anledning till att min signatur är kvar. Gud läser här, det är jag övertygad om. Att få läsa sina skolpojksutfall varje gång han är inne här är rätt åt honom. För en han är det, inte tu tal om saken. Ja, för det som står i signaturen det är typ sådant jag fick höra hela mellanstadiet och högstadiet av pojkarna. Ful, dum, fel personlighet. Kallades lönnfet när jag vägde 45 kg. Liksom öööh oookej?! När fan är man fet på riktigt då?????

Zombie skrev:
Det är mod; säg inte emot, för jag vet att du har betalat för det. Det är en förebild för hur friska människor som helst.
Ja betalat har jag verkligen gjort. Hade det varit pengar vore jag biljonär.


10 april 2011, 09:44
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Dagens aktiviteter:

*Barnkalas

*Titta på ett helrenoveringsprojekt till hus som jag redan bestämt mig för att köpa fast jag inte sett det. Men man måste ju göra det på det vanliga sättet. Titta, humma, "däcksparka" träffa mäklaren, fylla i obegripliga blanketter etc. Varför kan allting inte bara vara enkelt :?: :mrgreen: .


10 april 2011, 09:48
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Vila upp mig.


10 april 2011, 13:14
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
sugmundfreud skrev:
helrenoveringsprojekt

Göra det man gör idag när man är ett.


10 april 2011, 13:23
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Fortsätta städa min lilla verkstad.
Nu skall mina älskade verktyg få ordning i tillvaron.


10 april 2011, 18:25
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...rulla iväg till affären och köpa smör - om jag orkar.


10 april 2011, 18:33
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...försöka packa upp det jag tokshoppat på Bolagret rean här bredvid samt skruva ihop det.

Måla?
Dö en smula.


10 april 2011, 19:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron