Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
cocolatte
Medlem
|
Re: Vad läser du just nu?
En snuskgubbes anteckningar av C Bukowski. Men jag tycker den är tråkig . Kommer nog inte att orka läsa hela.
|
15 december 2010, 17:38 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Barbara Voors - Mina döttrars systrar. Jag giller den på flera sätt fast att den ibland blir något hoppig på grund av den ofullständiga kronologiska ordningen.
|
27 januari 2011, 02:55 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Har läst: Spindelmannen: romanen om ett brott av Michael Alonzo (VG) Svängen av Alix Kates Shulman (G till VG) Inga på plattan av Ann-Katrin Tideström (VG)
Läser: Fantasiön av Henrik Brandão Jönsson (om Brasília, den utopiska huvudstaden och dess enorma kontraster).
|
31 mars 2011, 17:00 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Läser fortfarande Fantasiön fast i perioder.
Har läst ut Djurvänner av Anton Marklund. Det var en roman om en pojke med autismspektrumstörning. Bra skrivet men lämnade obehagskänslor efter sig. Fast det var antagligen meningen. (VG++)
Läser nu Fallet Vincent Franke av Christoffer Carlsson. Den är lite barnslig eller snarare...pojkflåsig. Pubertal.
|
7 april 2011, 10:42 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Läser "Levande sufism" ISBN: 91-578-0383-8, måste lära mig mer om de här fantastiska tänkarna. Mysticism har alltid intresserat mig har tidigare läst Nicholaj Berdjajevs verk och det var en stark upplevelse, men det här är helt fantastiskt! Läste "Ljuvliga skratt" - Jalal al-din Rumi och "Vassflöjtens sång" av samme mästare. Nu upptar de här tankarn dikterna livsåskådningen hela mitt liv, inget har påverkat mig lika starkt någonsin, som förälskelse vilket det kanske är..... Alla mina tankar och funderingar samlade i en livsåskådning, som att hitta hem! känns märkligt för en sökare. Ska sedan läsa "The conference of the birds" - Farid Ud-Din Attar, den har jag sparat, det är en juvel.
|
7 april 2011, 16:42 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Geometry, topology and physics av M Nakahara, och Relativity: special, general, cosmological av W Rindler.
|
7 april 2011, 17:53 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Fallet Vincent Frank växte i takt med läsningen. Han fick till den riktigt bra, Christoffer.
Inatt slukade jag en liten bok om tre kvinnor med adhd och antagligen andra neuropsykiatriska funktionshinder som själva skrivit ner sina berättelser. Att handskas med Livet av Åsa Gravander, Malin Widerlöv och Kristina Sjögren. Kände bitvis igen mig men ändå inte.
Nu blir det Abrahams bok av Marek Halter.
|
10 april 2011, 19:29 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jag tror att jag hoppar Abrahams bok så länge. Den var alldeles för mastig att sätta tänderna i i utmattade tider som dessa.
Ska ta en av tunnare böckerna jag köpte på mig på biblan senast istället. Är det inte lite irriterande att de börjat sälja ut sina överblivna böcker på biblan? Jag kan inte låta bli att köpa en bra bok om den säljes för 20kr. Det går inte att motstå. En bok liksom. 20 kronor. Ge mig, tack.
|
12 april 2011, 17:43 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Heter det bibblan eller biblan?
Nu ser jag ju genast vilket är den rätta versionen. Visa mig genast till biblioteket, unge man! Se så, iväg med sig.
|
28 april 2011, 21:54 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jag läser en bok just nu.
|
30 april 2011, 00:19 |
|