Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Klantkaka!
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jag insåg redan innan att all smet inte skulle ha en chans att få plats i kakformen (hur sjutton tänkte jag?), så jag såg mig tvungen att äta upp stora delar av den innan gräddningen. Jag mådde nästan lite dåligt efteråt, men smeten var lika god som jag nästan mådde, det vill säga sjukt god.

Jag hoppades att den smet som var kvar inte skulle pösa över under gräddningen, men så var icke fallet...

Efteråt försökte jag rädda det som räddas kunde. Delar av kakan såg mer ut som något som kan tänkas bildas en stund efter att man ätit den (riktig snabbmat, med andra ord: Den är färdigprocessad redan innan man ätit den).

4 april 2011, 13:23
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
:D
Det bästa är nästan att du faktiskt tänkte på att dokumentera hela händelseförloppet.

4 april 2011, 13:57
Medlem
Bild

Från vänster till höger:
  1. Himlagott: svart te smaksatt med kvitten, persika och grädde
  2. Vit fläderblom: vitt te smaksatt med fläder och äpple
  3. Röd skymning: rött te smaksatt med vanilj
  4. Grön & Skön: grönt te smaksatt med citron

5 april 2011, 19:48
Medlem
Himlagott är faktiskt himlagott!

Citronella te som jag köpte en gång i någon fancy tebutik på Hornsgatspuckeln (heter den så?) är också en favorit.

7 april 2011, 10:36
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Himlagott är faktiskt himlagott!

Helt riktigt.

Äpple och fläder var däremot inget speciellt.

7 april 2011, 21:48
Medlem
Nu blev jag sugen på negerbollar, men jag lär få äta det med sked, eftersom jag bara har flytande margarin hemma... Hmhmhm... Vad händer om jag fryser bollarna? Eller kan jag ha i lite honkymjöl för att "reda" bollarna, fast då smakar det väl för mycket mjöl?

8 april 2011, 02:01
Medlem
Nej, men förlåt, jag glömde visst bort att det heter kakaoklumpar nu för tiden...
-Men hallå, nu blir jag faktiskt kränkt å alla klumpfötters vägnar: Att kalla det klumpar är ju faktiskt mycket diskriminerande för dem med klumpfot.
-Okej, kakaoskapelser då? Nej, du har rätt, då bleve ju alla som tror på skapelseberättelsen kränkta av att få sin tro och hela detta grandiosa verk som är universum jämfört med ett simpelt bakverk (hur gott det än är). Och förresten bakverk går väl inte heller för då blir alla dyslektiker med kronisk värk kränkta.

8 april 2011, 02:53
Medlem
DET HETER CHOKLADBOLL, negerjävel!

Jag tillhör släktet afrikaner. Jag utvandrade för länge sedan men likförbannat. Känner starkt av släktskapet fortfarande. Jag känner släktskap med all jordens befolkning så jag måste vandrat igenom de flesta länder för att komma hit till kalla norden.
Yo, brother! We are like this **

Själavandring, generationer av själavandring - förstår ni.

8 april 2011, 08:54
Medlem
Vi är alla negrer!

8 april 2011, 13:35
Medlem
CodeRedAlert skrev:
DET HETER CHOKLADBOLL, negerjävel!

Jag tillhör släktet afrikaner. Jag utvandrade för länge sedan men likförbannat. Känner starkt av släktskapet fortfarande. Jag känner släktskap med all jordens befolkning så jag måste vandrat igenom de flesta länder för att komma hit till kalla norden.
Yo, brother! We are like this **

Själavandring, generationer av själavandring - förstår ni.

Klokt tänkt CodeRedAlert!

På tal om mat, är lite trött på tex-mat taco och kinesmat och annat i
samma stil är det ingen som vet något spännande recept på stark Afrikansk
eller riktig t.ex Libanesisk, Iransk mat? kebab undanbedes :D
Både krångliga och lätta mottages med glädje! :)

8 april 2011, 14:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.