Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Udda djur!
Jag börjar med några udda fiskar: http://mj.barczyk.se/blog/4374/topp10-a ... iga-fiskarDen här är min solklara favorit:
|
4 april 2011, 19:02 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Re: Udda djur!
|
4 april 2011, 19:18 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
|
4 april 2011, 19:27 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jag skulle i och för sig inte kalla det där för ett regelrätt djur, men nåväl, det var rätt okej photoshoppat.
|
4 april 2011, 19:56 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Den ser ut som en bulldogg som också råkar vara professor emeritus i historia.
|
4 april 2011, 19:58 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Allt som lever i Australien är konstigt. Det insåg jag imorse när jag drack mitt kaffe och läste på mjölkpaketet.
|
5 april 2011, 13:06 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Australien är extremernas rike: Jag har en kompis som bor där (född filippinare) och som har att berätta om de mest skiftande väderextremer: Om inte allt dränks av kopiösa regnmängder, så brinner allt ner eller blåser bort.
|
5 april 2011, 14:05 |
|
|
chilehead
Medlem
|
Australien: 9 av 10 av de giftigaste ormarterna finns där 9 av 10 av de giftigaste spindelarterna finns där
Farliga djur i all ära men det känns läskigare med små men livsfarliga djur som kan gömma sig i din ficka än med större djur som kan vara farliga typ tigrar, flodhästar, dåligt uppfostrade pitbulls mfl
|
5 april 2011, 23:49 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Det ligger något i det: En flodhäst ser man på långt håll, men en liten, men livsfarlig spindel (eller den lömska dvärgbandmasken) kan mycket lättare smyga sig på obemärkt.
|
6 april 2011, 01:09 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Jag har också kompisar som bott i Australien, inte nog med att djuren är giftiga t.o.m. växterna där är farliga t.ex. "brännässel trädet", djuren är också väldigt aggresiva de söta koalorna vill gärna bitas om de kommer åt.
|
6 april 2011, 10:19 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|