Ja, originalet är mer sofistikerat.
En hel del hade jag fått om bakfoten men det är en väldigt vacker dikt.
Jag kopplar den till AS dessutom fast i originalet står det ju "tolkad värld" och inte tolkad verklighet som jag kom i håg det.
Samt
hudcentimeter och inget annat.
Tack Schueberird för att du lyckades spåra henne!
Måste läsa fler av hennes dikter.
Idag ska jag fortsätta vara väldigt sjuk.
Blev nämligen akut sjuk igår på eftermiddagen - svår inflammation i näshålan och akut toncillit med jättehög feber, sprängande huvudvärk och svårt att andas. På närakuten fick jag två panikångestattacker och trodde att jag skulle dö eftersom det var så svårt att andas...pinsamt.
Jag skrek och grät och bad om hjälp för mitt liv för jag fick verkligen ingen luft (fast jag tydligen fick det ändå) och lillfingrarna samt ringfingrarna blev som förlamade. Det var som sockerdricka och kramp i dem på samma gång. Vid sista attacken spred sig förlamningen uppåt armarna och ända till hakan. Men tydligen var det bara hysteri.
Syrgas och två lugnande av något slag samt en på stört påbörjad Kåvepeninkur senare stapplade jag hemåt i väldigt sakta mak. Blev så förnärmad över att de bara skickade hem mig när jag verkligen kände mig så dödsjuk så jag tog bussen istället för taxi hem därifrån och satt och gungade och andades konstigt hela resan - som ett tjurskallig statement. Hoppades nästan att jag skulle avlida så de fick skämmas som skickar hem en människa i det skicket.
Tyvärr överlevde jag samt mår något bättre idag. Mest tack vare en tradolan som sambon fick i mig eftersom värken var så svår.
Så.
Nu har jag iaf. upplevt en riktig panikångestattack. Det var inte kul. Personalen på närakuten bara stirrade på mig. De tyckte nog bara att jag var jättejobbig och överdrev. Men jag fick verkligen inte luft...kändes det som.