Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Jag har skapat en fruktansvärd ful tavla ikväll.

:(

Jag vill se. Bild :) .


4 april 2011, 00:40
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ja, eventuellt.
Fast att kalla den ful är en understatement nu när jag kikade på den igen. Den är mer som hiskeligt, vämjeligt emowannabeinspirerat skräp. (Som jag helt ärligt pysslade med minst i tre timmar ikväll...)

Ibland får man inte till det bara.
:|


4 april 2011, 00:50
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag vill också se.

Bild


4 april 2011, 03:24
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag kan förresten med all säkerhet leta fram någon fruktansvärt ful tavla ur min egen produktion och posta.


4 april 2011, 03:27
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Eller så kan jag visa bilder på en klantig sockerkaka som jag gjorde en gång.


4 april 2011, 04:26
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag vill se, Schueberird! Både tavla och kaka.

Här är min skapelse:
Bild

Jag utgick alltså från en pressad ...viol (jag vägrar att kalla dessa vackra blommor för pensér - det är så fult) och skulle skriva av min älsklingsdikt och placera violen bredvid/ovanpå eller så.

Så kom jag på att man kunde ha en sida från lokaltidningen med kontaktannonser som bakgrund, som kontrast till dikten. Detta skulle illustrera människans fåfänga och tragiska yet ihärdiga kontaktsökande - att vi alla söker efter någon och behöver närhet. Dikten skulle ge djup åt detta, förstår ni.

Sedan fick jag för mig att jag skulle göra fingeravtryck med lackfärgen dels på själva ramen och även några på tavlan.
Efter ett tag målade jag över fingeravtrycken på framsidan av ramen så det blev helt lila istället, på sidorna är det fingeravtryck kvar.
Dikten skrev jag på ett separat papper som jag knycklade ihop, blötte ner och försökte få se äldre ut - utan att lyckas. Sedan klistrade jag fast diktpappret på tidningsurklippet och skrapade bort överflödigt diktpapper så kontaktannonserna syntes mer.
Slutresultat: :lol:

Din tur.


4 april 2011, 09:41
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Hmm, ja den tavlan var inte så jättevacker :P . Men själva idén är bra. Knapra loss blomman och gör om den kanske? Och skriv dikten på bränt papper istället för blött? Du vet när man bränner kanterna för att papperet ska se gammalt gulnat och medtaget ut.

Visst visar du upp allt när det är klart i heminredningstråden?! Anar viss talang för att få saker att matcha. Sådan talang saknar jag, det blir alltid plottrigt och för många färger när jag sätter igång och dekorerar.

Och ja Schueberird, tavla und kaka, jetzt!


4 april 2011, 10:32
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ett tips för att få papper att se gammalt ut är att låta det ligga en stund i te och sedan torka. Kanske skrynkla det innan och vara försiktig när man plockar upp det våta pappret. Skriver på det gör man bäst efter tebehandlingen när det har torkat (tror jag i alla fall?).

Bild på tavla och kaka kommer. För den ultimata förnedringen skulle jag även kunna posta något av min tio år gamla musik som jag trodde var bra då, men som egentligen är helkass (jag vaknade upp en morgon, lyssnade och insåg att det var talanglös skit).


4 april 2011, 12:40
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
sugmundfreud skrev:
Och ja Schueberird, tavla und kaka, jetzt!


Jawohl, meine Führerinnen:
Klantkaka: viewtopic.php?p=22476#p22476


4 april 2011, 13:26
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Klantkakan gav dessutom upphov till en lika klantig och antagligen lika smaklös installation:
Bild
Bild

I andra bilden nålade jag fast nallens armar över nosen.


4 april 2011, 13:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron