Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Heminredning och sånt, bilder. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Heminredning och sånt, bilder.
Det är snyggt med väggord. Så här kan man också ha. http://lottaz.blogg.se/images/2010/img_ ... 774584.jpg

27 november 2010, 12:43
Medlem
cocolatte skrev:
Det är snyggt med väggord. Så här kan man också ha. http://lottaz.blogg.se/images/2010/img_ ... 774584.jpg

Jag skulle tycka att den där kändes lite obehaglig. Typ att det är lite av en varning där också. Lev idag...det skulle kunna vara din sista dag :twisted:

27 november 2010, 12:46
Medlem
antikropp skrev:
cocolatte skrev:

Jag skulle tycka att den där kändes lite obehaglig. Typ att det är lite av en varning där också. Lev idag...det skulle kunna vara din sista dag :twisted:

:) Men jag tycker den är uppmuntrande, som att man ska gå ut och komma ihåg att må bra oavsett vad som händer.

27 november 2010, 12:49
Medlem
cocolatte skrev:
Det är snyggt med väggord.

Grafitti kan jag tänka mig.
Bild

27 november 2010, 15:00
Medlem
Gissa vad jag sysslat med idag?!

Jo, jag har slipat en liten hallbyrå. Målat den samt ramen på en stor spegel.
Sågat av en del av spegelramen gjorde jag också - det blev inte rakt utan har en märklig böjlig form i över- och nederkant.
Nu ska jag snart ställa upp byrån där den ska stå samt skruva upp spegeln på en dörr som jag tidigare borrade fyra hål i.

Sedan måste en till spegelram målas. Ska skruva isär spegeln först och måla alla delarna för sig.
Efter det ska en kortvägg tapetseras.

Sedan är hallen nästan klar, förutom belysning (spotlights?) samt barnens kläd- och skohörna som också måste konstrueras från scratch.

Ett senare projekt är att fuska ihop ett soffbord, få upp draperier framför våran säng eftersom den står i vardagsrummet och vända på sängen samt omplacera bokhyllan som jag vill ha den.
Mörkläggningsgardiner/persienner ska monteras på baksidan av bokhyllan så det blir mörkare i vårt "sovrum" och sedan ska gardinstänger upp i alla rum samt gardiner och ampelanordningar för växter i vardagsrumsfönstret.

Till köket behövs ett skänk av något slag eller en långsmal golvhylla.

Dessutom måste vi skapa några tavlor och hänga upp. I köket behövs en stor.
I vardagsrummet minst två stora samt en serie med tavlor som tar upp fondväggens motiv i olika nyanser(hundkex).

Men yey!! Jag är på väg att bli klar med hallen åtminstone!!!!!

2 april 2011, 19:28
Medlem
Glömde barnens rum...
Där finns också en hel del kvar att göra:
En bokhylla ska upp, tv-hörnan ska till (placering ännu osäker), skrivbordet ska omplaceras och det behövs massor av små och stora lådor till deras tusen saker som annars (och antagligen ändå) ligger överallt.

Jag tänkte egenhändigt försöka mig på att klä om soffan också men nu blir det en feglösning: billiga fleecefiltar ska draperas över fanskapet så den färgmässigt harmonierar med övriga inredningen.

Färgerna jag använder mig av i hall och vardagsrum är (mörk)lila och grönt i olika nyanser.

Datorhörnan måste också göras om. Så här går det ju inte att sitta.

Kommer jag någonsin bli klar, vad tror ni? ;)

2 april 2011, 19:37
Medlem
Men era autistiska förbannade sugrör!
Lite impade blir ni väl trots allt, eller?

Jag har MÅLAT och HAFT MIG och faktiskt ÅSTADKOMMIT två färdiga objekt i mitt nya hem.
Fattar inte ni storheten i det?

Ja, tänkte väl det, tack så mycket! *avläser avundsjuka och impade tankar på distans*

3 april 2011, 11:47
Medlem
Straight up dawgs! Man I be likin' what i be seein' up at ya cribs y'all! Interior decoratin' hardcore wiggah-style yo!

And bitchez be sayin' pimpin' ya crib is for fagz! I say fuck'em all yo! I be doin' ma shit, they be doin' their shit, ain't nobody gunna be havin' to tryin' to pizz on u cuz u pimpin' ya crib!

3 april 2011, 12:04
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Men era autistiska förbannade sugrör!
Lite impade blir ni väl trots allt, eller?

Jag har MÅLAT och HAFT MIG och faktiskt ÅSTADKOMMIT två färdiga objekt i mitt nya hem.
Fattar inte ni storheten i det?

Ja, tänkte väl det, tack så mycket! *avläser avundsjuka och impade tankar på distans*

Pics or it didn't happen.

3 april 2011, 14:17
Medlem
V.g. se bildtråden.
It did!

3 april 2011, 20:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.