Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 57 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Moderator avgår. 
Författare Meddelande
Site Admin
Inlägg Re: Moderator avgår.
Schueberird skrev:
@Admin:
Missvisande trådrubrik: Moderatorn har väl snarare blivit avsatt.

Avsatt blir också fel. Jag tror fortfarande på sugmundfreud.
Dock behöver den här stormen lugna sig. Det här bör redas ut mellan medlemmar som just medlemmar.

31 mars 2011, 23:08
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Savanten Svante, du blir orimligt upprörd över det här. Eller är det min Theory of mind som inte riktigt fungerar?

Nej han är orimligt upprörd så han måste dölja någonting. Annars förstår jag inte vad det är frågan om.

31 mars 2011, 23:10
Moderator
Admin skrev:
Dock behöver den här stormen lugna sig. Det här bör redas ut mellan medlemmar som just medlemmar.

Gäller det Svante så förstår jag. Han har uppenbarligen fått mer än han tål av... vad det nu är.

Men menar du någon av oss andra så kan jag inte se att någon av oss är i "storm". Känner saker gör vi förstås, men det behöver inte vara ett hinder, och jag ser inte att det är det i det här fallet. Vi är nog sakligt och problemlösningsinriktade allihop. Men vi har inga fakta att jobba med.

31 mars 2011, 23:21
Medlem
Admin skrev:
Schueberird skrev:
@Admin:
Missvisande trådrubrik: Moderatorn har väl snarare blivit avsatt.

Avsatt blir också fel. Jag tror fortfarande på sugmundfreud.

Det här berör inte bara de inblandade medlemmarna, det tror jag du vet.

1 april 2011, 11:16
Medlem
Här är jag! Väl förtrogen med Svantes verkliga identitet, och väl förtrogen med Ufos. Jag kan intyga fullkomligt att de är två helt olika personer, och har ett hum om hur de känner varandra. Jag är för övrigt likaledes väl förtrogen med Treemans verkliga identitet. Han är en helt tredje person. Jag har bara träffat Svante av de tre, men jag vet andra som träffat såväl Ufo som Treeman. Det ytterligare nicknamnet som nämndes, som jag inte har i huvudet just nu (var det Ron Jeremy?), vet jag däremot inget om.

1 april 2011, 15:46
Medlem
Schysst att du tittar in och tar dig tid att försöka reda ut saker Pemer!

1 april 2011, 15:58
Medlem
Varför står det att hon fortfarande är moderator? Alltså under avataren?

1 april 2011, 16:01
Medlem
Kanske för att hon fortfarande är moderator? Jag har förstått det så att Frk Freud är en för tillfället inte aktiv moderator.

1 april 2011, 16:08
Site Admin
Det har florerat mycket rykten de senaste dagarna.
En av dom är att forumet skulle försvinna av någon anledning jag inte lyckas finna.

Jag klargör att:
Några planer på att lägga ner forumet, har inte existerat.
Forumet kommer fortsättningsvis vara uppe på sin vanliga plats i sin helhet, och fortsätta formas av de medlemmar som vill vara aktiva här.

När det gäller övrigt surr så vill jag smälta det i lugn o ro innan jag uttalar mig om några detaljer.

1 april 2011, 21:19
Site Admin
Hönapönasyndromet tror jag det här kallas.

Helt plötsligt helt utan förvarning så nås jag av mail,sms och telefon om hackade forum och att aspieforum håller på att gå under, att det är för sent bla bla.....
Man överöses med PM som går ut på att jag "Skall ta det lungt", "Gör inget dumt nu", "Gå och lägg dig" osv....(Iofs vänliga PM, men i den hacker värld jag känner så är sånna uttalanden konkreta hot)
Skummar av trådarna och ser en armada av anklagelser om konton som är/blivit andras konton.

Min första farhåga var då att även vi blivit hackade. Efter att ha säkrat forumet så börjar jag syna IP-loggar för att se om några börjat skriva ifrån kazakstan eller något annat avvikande. osv osv......
Efter ett tag går det upp för mig att problemet är ett hjärnspöke som inte existerar alls överhuvudtaget.

Det bizzara i händelsen är nog att. När man precis fått grepp om tillvaron så talar en vänlig själ om för mig att det är den 1:a April. Den stora skojardagen.

Ja ni satte dit mig ordentligt. Men räkna med hämnd nästa år.

3 april 2011, 02:29
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 57 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.