Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Aspergerforum hackat. Byt lösenord! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Aspergerforum hackat. Byt lösenord!
Behöver man verkligen byta lösenord på annat håll? Finns väl ingen känd algoritm för att omvandla hash till klartext igen med någorlunda moderna hasher?

28 mars 2011, 22:49
Moderator
Timeless skrev:
Kom att tänka på en tråd som jag tror startades av [censurerat av Z.] i helgen, hittar den inte på google nu , där [h@n] frågade efter någon som är bra på att programmera forum. För mig [h@n] nämde att hon frågat [annorstädes] oxå. Personer som har programmering av forum som intresse bör vara de som är/blir medvetna om säkerhetshålen i de äldre systemen.

Den som tycker sig ha skäl att misstänka en enskild forumist tycker jag ska meddela Liebert eller Titti.

Det är inte juste att vädra sådana misstankar öppet.

28 mars 2011, 22:52
Medlem
Vad är det som är osannolikt TImeless? Att jag hade en chattbot på min msn är högst troligt. Att det skulle ha med varandra att göra är inte så troligt nej. Men jag vill gärna varna för företeelsen för jag har inte råkat ut för den förut.

28 mars 2011, 22:53
Medlem
Det finns (eller har åtminstone funnits) hackare som tar sig in på ställen - utan att förstöra, sno eller ändra något - och sedan meddelar ställets ägare om säkerhetsriskerna. Åtgärder bör naturligtvis vidtas oavsett om hackarna är väl- eller illvilliga.

28 mars 2011, 23:13
Medlem
Zombie skrev:
Timeless skrev:
Kom att tänka på en tråd som jag tror startades av [censurerat av Z.] i helgen, hittar den inte på google nu , där [h@n] frågade efter någon som är bra på att programmera forum. För mig [h@n] nämde att hon frågat [annorstädes] oxå. Personer som har programmering av forum som intresse bör vara de som är/blir medvetna om säkerhetshålen i de äldre systemen.

Den som tycker sig ha skäl att misstänka en enskild forumist tycker jag ska meddela Liebert eller Titti.

Det är inte juste att vädra sådana misstankar öppet.
Syftade självklart inte på MsTibbs utan den person (som jag inte ens vet vem det är eller finns) som hon sökte efter.

Bjebbis: att forummakarna själva ska ha hackat aspergerforum. Bottar förekommer överallt, det vet jag.

28 mars 2011, 23:38
Medlem
Yetin skrev:
Behöver man verkligen byta lösenord på annat håll? Finns väl ingen känd algoritm för att omvandla hash till klartext igen med någorlunda moderna hasher?

Med wordlist och/eller tjänster på internet kan man på ett par sekunder ta reda på extremt många av de som inte allt för krångliga.

28 mars 2011, 23:41
Medlem
Yetin skrev:

Om du har samma lösen på flera ställen, under samma nick bör du nog det. Google hittar allt, och om de finner samma nick på två forum så är risken att de provar de lösenet de fick får aspergerforum. Och om de nu är samma två ggr om, då är de enkelt att ta sig in.

29 mars 2011, 00:00
Medlem
Jag tror det är vänsterextremister som hackat AF. Förmodligen någon med kopplingar till Expo, nu när jag avslöjade deras kopplingar till nazism och sionism. :mrgreen:

29 mars 2011, 06:29
Medlem
Det hjälper ju inte så mycket att de hittar samma nick på ett annat forum, om de inte har lösenordet i klartext ...

Jag tycker det är dumt att misstänkliggöra enskilda forumiter. Det kan lika gärna vara någon helt okänd. Behöver inte ens vara en svensk (varför skulle de då skrivit på engelska?).

29 mars 2011, 07:59
Medlem
rdos skrev:
Jag tror det är vänsterextremister som hackat AF. Förmodligen någon med kopplingar till Expo, nu när jag avslöjade deras kopplingar till nazism och sionism. :mrgreen:

Herregud. Vi vänsterextremister tar bra mycket mer intressanta saker att ägna oss åt. Och vi bryr oss verkligen inte om enskilda SD:ares knäppa konspirationsteorier.

29 mars 2011, 08:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.