Jag spelar ingenting på dator nästan. Använder det till japanska, studier, film, surfande etc. Reser heller inte mycket så har egentligen inget behov av en mindre laptop. Då tycker jag antingen att iMac eller någon "desktop replacement", alltså en gigantisk bärbar, hade varit det bästa. Viktigt för mig att slippa en dammsamlande stor låda på golvet iaf.
Tycker inte grejerna i iMac är dåliga i sig, men i relation till en PC för samma pris blir det rätt dåligt/överprissatt. Samtidigt är jag lockad av tanken på färre virus och problem, bättre kompatibilitet mellan alla komponenter och program, större användarvänlighet etc... Eftersom jag använder datorer ungefär som kvinnor kör bil, ganska säkert och försiktigt, så borde jag ha en Mac egentligen. Typ motsvarande automatväxel. Med en PC får man alltid något problem hur säkert man än kör, men med en Mac lär det i praktiken vara lika smidigt som att klicka runt på text-tv eller handla i Wii-shoppen om man är så kärringförsiktig och rutinbunden som jag är utan att någonsin testa gränser. Just att mängden tillgänglig mjukvara är begränsad är en fördel för mig eftersom jag hatar den djungel av program som finns till PC. Program som ofta ogillar varandra dessutom.