Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Aspergerforum hackat. Byt lösenord! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Aspergerforum hackat. Byt lösenord!
Kanske det var därför som det i helgen innan attacken jävlades med att komma in på forumet under korta perioder då. :(
Jävla hackers!
Nåja, nu har jag bytt lösen här, till ett som lösenord som inte är det minsta likt det gamla.

F.ö. kanske det bör skapas en tråd om hur man skapar nya starka lösenord... Det finns faktiskt en hel del vanliga misstag folk gör när de skapar lösen som är lätta att undvika.

28 mars 2011, 14:47
Medlem
För nån dag sen kom den ju nån ny användare och skapade en tråd om att forumet borde uppdateras. Hette nåt med massa i i namnet. Undrar om det var hackern?

28 mars 2011, 14:49
Medlem
marxisten skrev:
F.ö. kanske det bör skapas en tråd om hur man skapar nya starka lösenord... Det finns faktiskt en hel del vanliga misstag folk gör när de skapar lösen som är lätta att undvika.

det är annars ganska lätt att ha starka lösenord, jag diskuterade detta med några kompisar och tydligen ska man ha minst 8 bokstäver eller siffror, minst en stor bokstav och en liten, minst 2 siffror men helst fler, fanns några fler saker som vi tog upp men följer man detta så har man ett rätt så säkert lösenord

jag sparar även mina lösenord i firefox, ifall jag skulle få en keylogger vilket är mer troligt än att få nån som snor min keychain, gäller bara att man kommer ihåg vilka lösenord man har till alla ställen

28 mars 2011, 16:40
Medlem
Databasen är stulen m.ao?

28 mars 2011, 16:53
Medlem
Vi kan uppenbarligen förvänta oss mer aktivitet här tills AF är lagat.

28 mars 2011, 16:58
Medlem
Timeless skrev:
Databasen är stulen m.ao?

Eftersom hackarna skrev

Kod:
0wned!!!!!!!!!! We have your files ....upgrade phpbb =P

så kan vi väl utgå ifrån det.

28 mars 2011, 17:19
Medlem
Schueberird skrev:
Vi kan uppenbarligen förvänta oss mer aktivitet här tills AF är lagat.

Jupp! Eller så får aftonbladet många aspierelaterade vansinnesdåd att rapportera när frustrerade nätberoende aspies löper amok!

28 mars 2011, 17:24
Medlem
Det kan också vara tal om välvilliga hackrar som valt att informera om riskerna på ett lite mer drastiskt vis.

28 mars 2011, 17:25
Moderator
I så fall djävligt missriktad välvilja. Finns inget harmlöst i att stjäla googlingsskyddade uppgifter om privatpersoner.

28 mars 2011, 17:31
Medlem
Nja, att tillskansa sig möjligheten att se andras lösenord är inte samma sak som att man använder den möjligheten, men visst, effekten kan väl sägas vara densamma.

28 mars 2011, 17:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.