Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Treåring behandlas för sin alkoholism 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Treåring behandlas för sin alkoholism
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article12740552.ab
Det som retar mig värst är att i slutet på artikeln så gnälls
det över den billiga och lättillgängliga alkoholen.
Men en 3-åring har för fan föräldrar? det är deras skyldighet
att se till att den lille inte får i sig farliga saker!
Men men, så här blir det när det är en rättighet att få skaffa
barn, vilka jaävla bloss som helst får bli föräldrar.
Du måste ha körkort för bil och för det ett lämplighetsintyg,
Jag tycker inte att vem som helst ska få skaffa ungar, har
sett aldeles för många alko-ungar och andra som har föräldrar
i mental 9-års ålder som bott i bilen, för jävligt.
Strimla dessa föräldrar åtrminstone under midjan. :evil:

19 mars 2011, 11:24
Medlem
Inlägg Re: Treåring behandlas för sin alkoholism
aftonhoran skrev:
En treåring har fått i sig alkohol dagligen i nästan sex månader, men det är osäkert hur.
Hur kan det vara osäkert? Föräldrarna måste ju vara väldigt trashiga och slarviga med sina alkoholslattar. Eller så har de gett ungen sprit för att få den mer lätthanterlig. Jag hör banjos.

19 mars 2011, 14:09
Moderator
Visst knullar en massa byxmydigt folk som inte är mogna för det. Men samtidigt är ju alkoholen en farlig drog som man borde börja fasa ut ur samhället. En bidraganade orsak förskjuter ju inte en annan.

Om man nu törs skriva om att fasa ut alkohol, eftersom det praktiska resultatet, givet människans självrättfärdiga inskränkthet, skulle bli klappjakt och stjälp på alkoholister som redan har problem nog.

19 mars 2011, 18:35
Medlem
Zombie skrev:
Visst knullar en massa byxmydigt folk som inte är mogna för det. Men samtidigt är ju alkoholen en farlig drog som man borde börja fasa ut ur samhället. En bidraganade orsak förskjuter ju inte en annan.

Om man nu törs skriva om att fasa ut alkohol, eftersom det praktiska resultatet, givet människans självrättfärdiga inskränkthet, skulle bli klappjakt och stjälp på alkoholister som redan har problem nog.

Jo visst är alkohol farligt precis som bilar, elektricitet och sjöar t.ex. då bör detta också fasas ut.
Men varför ska det vara en rättighet att få barn? Vissa ska inte ha och får de ska ungen tas om
hand fort, sedan bör den misslyckade individen steriliseras.
Jag har tyvärr sett för mycket riktigt riktig missär med barn inblandade för att jag ska kunna dalta
om föräldraskap, det är ett enormt ansvar och det klara inte alla.

19 mars 2011, 19:39
Medlem
Och det värsta är att det klientel som jag pratar om oftast inte får en unge utan många, så
snabb sterilisering vore ofta effektivt. Jag kan naturligtvis inte berätta om något specifikt
fall, men om ni visste så skulle ni hålla med mig.
Kan inte ens berätta hur JAG av alla dårar vet, men det finns saker jag drömmer mardrömmar
om ibland, verkligen otäcka saker.

19 mars 2011, 19:49
Moderator
Det är inte alls säkert vare sig att ingen av oss andra "vet" eller att den/de som gör det håller med dig. En av flera tänkbara orsaker är att det, vare sig in- eller exklusive alkohol, inte är precis problemfritt sådant som var man ska lägga vilka delar av ansvaret; hur mycket vi ens vet om den saken*; vilka som ska bestämma vilka som ska steriliseras eller behandlas på något annat oåterkalleligt sätt och hur man ska hålla efter dem så att det inte blir ett gäng sadister som inte alls ser till barnens bästa; hur de rutiner som ska hantera de ofrånkomliga felåtgärderna ska se ut; med mera, med mera.

En annan, mycket enklare, fråga är hur man ska se till att hjälpa barnen — och helst de vuxna! — i respektive enskilt fall och förebygga sådant här i litet mindre och mer praktisk skala. Mycket enklare, men komplicerat nog.

------------------------
* Till exempel har ju NPF-problem visat sig ha orsaker de drabbade inte rådde för, tvärtemot vad nästan alla hade trott och många fortfarande tror, och som man inte hade en aning om för bara något årtionde sedan; samma sak med alkoholism och diverse annat som kan sätta ner ens förmåga att vara bra för barn, men också utlösa omgivningens fördomar om att man inte är bra för barn fast man kanske är det.

19 mars 2011, 20:13
Medlem
Zombie skrev:
Det är inte alls säkert vare sig att ingen av oss andra "vet" eller att den/de som gör det håller med dig. En av flera tänkbara orsaker är att det, vare sig in- eller exklusive alkohol, inte är precis problemfritt sådant som var man ska lägga vilka delar av ansvaret; hur mycket vi ens vet om den saken*; vilka som ska bestämma vilka som ska steriliseras eller behandlas på något annat oåterkalleligt sätt och hur man ska hålla efter dem så att det inte blir ett gäng sadister som inte alls ser till barnens bästa; hur de rutiner som ska hantera de ofrånkomliga felåtgärderna ska se ut; med mera, med mera.

En annan, mycket enklare, fråga är hur man ska se till att hjälpa barnen — och helst de vuxna! — i respektive enskilt fall och förebygga sådant här i litet mindre och mer praktisk skala. Mycket enklare, men komplicerat nog.

------------------------
* Till exempel har ju NPF-problem visat sig ha orsaker de drabbade inte rådde för, tvärtemot vad nästan alla hade trott och många fortfarande tror, och som man inte hade en aning om för bara något årtionde sedan; samma sak med alkoholism och diverse annat som kan sätta ner ens förmåga att vara bra för barn, men också utlösa omgivningens fördomar om att man inte är bra för barn fast man kanske är det.

Jag väljer att avsluta debatten, du har din åsikt och jag har min verklighet, dessa kommer
vi aldrig att få att gå ihop, och ingen kommer heller att ge sig, no hard feelings!
Jag tycker bara att det här är för jobbigt.

19 mars 2011, 20:45
Moderator
Okej. Inga hårda känslor här heller. Men jag måste protestera mot ditt sätt att ställa "åsikt" hos mig mot "verklighet" hos dig, för det är mer än du kan veta.

19 mars 2011, 20:59
Medlem
Zombie skrev:
Okej. Inga hårda känslor här heller. Men jag måste protestera mot ditt sätt att ställa "åsikt" hos mig mot "verklighet" hos dig.

Det var inte illa menat, jag vet ju din åsikt men känner inte till din verklighet, så tänkte jag.

19 mars 2011, 21:03
Moderator
Okej. Bättre än jag trodde alltså. :)

19 mars 2011, 21:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.