Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Libyen 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Libyen
Schueberird skrev:
Yetin skrev:
Flygförbud betyder att nån skjuter ner alla flygplan som trotsar förbudet. Det innebär också att allt luftvärn förstörs.

Okej, då fattar jag. Hur ser vi till att denne någon kan utföra sitt uppdrag?

USA, Frankrike och storbrittanien har sagt saker i stil med att om säkerhetsrådet säger till så blir det så. Anders Fogh Rasmussen skrev på twitter att NATO ökat sin närvaro av "maritime assets" i centrala medelhavet. Det är så nära till europa så det borde gå utan större problem, kan man tycka.

15 mars 2011, 23:51
Medlem
Typ långdistansmissiler?

15 mars 2011, 23:53
Medlem
Schueberird skrev:
Typ långdistansmissiler?

Nej, flygplan... man kan inte skjuta ner flygplan med långdistansmissiler, tror jag.

15 mars 2011, 23:55
Medlem
Okej, ja, det låter ju vettigare. Jag är inte helt insatt, som du märker, men intresserad.

16 mars 2011, 00:05
Medlem
Säger som Gert Fylking "äntligen!" , när det kanske är försent.
bomba,bomba,bomba! :evil:

18 mars 2011, 11:07
Medlem
Undrar varför ingen bombade nigger-Bashir i Sudan när han under flera år folkmördade icke-muslimer.

18 mars 2011, 11:36
Medlem
Guldhamster skrev:
Undrar varför ingen bombade nigger-Bashir i Sudan när han under flera år folkmördade icke-muslimer.

Södra gränsen för västerländsk humanitet går nånstans i Saharaöknen tycks det. Har också med Kinas relation till Sudan att göra tror jag. De har ju passat på att göra sig till vän med de länder i Afrika som västvärlden inte vill ta i med tång. Libyen är däremot inte omtyckt av någon.

Nu har regimen i Yemen tröttnat på gummikulor också, bilderna är "too horrible for television" tycker Aljazeera. Det har gått åt ca 30 pers idag.

18 mars 2011, 14:16
Medlem
THE LIBYANS!

18 mars 2011, 14:30
Medlem
Det är väl fan! nu får man skämmas över att vara Svensk igen.
Både Danmark och Norge ställer upp för FN och Libyen och skickar
stridsflyg. Men inte Sverige inte här står världens enfaldigaste
utrikesminister Kal Pillt(djävla vingmutter) och pratar skit istället,
och fegar i vanlig Bildt stil ur :evil:
Visa lite solidaritet för fan och skicka ner 10-15 JAS!

20 mars 2011, 00:27
Medlem
En ursäkt för att vi sålt militär utrustning till Gaddafi vore på sin plats. Svenskt deltagande i operationen är en symbolisk grej, men vi kunde väl iaf delta i finansieringen nu när USA gör något bra för en gångs skull.

20 mars 2011, 00:37
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.