Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Läsplattor (kindle etc) 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Läsplattor (kindle etc)
Krigarn skrev:
Savanten Svante skrev:
2000-2500 ungefär.

Det får du en utmärkt pipa för.

Eller utmärkt pippa för.

Kanske?

17 mars 2011, 23:29
Medlem
moggy skrev:
Krigarn skrev:
Savanten Svante skrev:
2000-2500 ungefär.

Som har USB-anslutning eller? Ska fan ingå om man ska pejja över 2 lök för en pipa.

Ja den sitter därbak.

17 mars 2011, 23:30
Medlem
moggy skrev:
Krigarn skrev:
Savanten Svante skrev:
2000-2500 ungefär.

Som har USB-anslutning eller? Ska fan ingå om man ska pejja över 2 lök för en pipa.

Det finns pipor som bytt ägare för 200 000. Utan USB-anslutning.

18 mars 2011, 00:15
Medlem
Undrar om dom kommer auktionera ut Charlie Sheens crack-pipor på Ebay när han dör? Finns säkert gnidna jävlar som redan har börjat sno honom på pipor!

18 mars 2011, 02:58
Medlem
Crackpipor räknas inte. Överhuvudtaget. Det är inte pipor utan snarare pundarverktyg.

18 mars 2011, 03:56
Medlem
Krigarn skrev:
-Aldrig i livet. I min värld är elektronik ett nödvändigt ont, jag kommer aldrig bli intresserad av eller finna glädje och njutning av det. Datorn är en bruksapparat för inhämtning av information och inget annat. En del döper ju sina datorer och köper extrautrustning. Går jag in i en elektronikaffär känner jag bara att jag vill ut därifrån. Megapixlarnas och megaherzerns värld är inte min.

Med böcker är det en annan femma. Böcker skapar atmosfär i ett rum - ju fler desto bättre. Atmosfär, liv och personlighet. Böcker är fysiska ting, organiska.
Det är annat än den kalla elektroniken det.

Håller med i stort sett allt. Elektronik som hamnar i mina händer har också en tendens
att få en massa konstiga fel som ingen har tidigare hört talas om.
Böcker är vackra sköna att hålla i handen och bläddra i osv.
Mitt problem som jag löser med läsplattan är alla hundratalet PDF filer i större och mindre
format som ligger lite överallt vissa är över 100-sidiga dokument.
Även alla andra dokument som man ska ha med sig till diverse möten och jobbrelaterade saker,
så slipper man antingen en massa lösa A4 papper eller otympliga pärmar.

Och till alla andra:
-Läsplattan i den här tråden handlar om även kallade E-book reader. De är svartvita
använder sig av s k E-ink där t ex solljus inte försämrar läsbarheten. Det går inte att surfa med
dem eller spela, vissa har Wi-fi för att kunna köpa låna ladda ner böcker. Musik kan man ha,
göra anteckningar kan man också göra men de är framförallt gjorda för läsning och
det är väldigt behagligt att göra det jämfört med LCD och TFT-skärmar

19 mars 2011, 03:54
Medlem
Någon som har köpt en Ipad 2? Jag är lite sugen på en padda, tänkte jag kunde ha den när jag åker hemifrån. Inte så kul att låna andras datorer.

Men jag är dator anal fabet. Är en padda något för mig då?

28 mars 2011, 13:09
Medlem
Tjae, det är ju mac så det är lättanvänt. Den är som en stor iphone ungefär.

Själv hade jag valt en riktig bärbar.

28 mars 2011, 14:57
Medlem
Vad är bättre med en vanlig bärbar i samma prisklass? De är ju så otympliga och har dåliga skärmar...

Jag tänker surfa, lyssna på musik och se videoklipp typ. Har aldrig haft mac förut.

28 mars 2011, 15:33
Medlem
Bättre är väl tangentbord och vinkeln på skärmen, att man kan vika upp den så man inte behöver böja nacken, typ.

Provkör den i affären och se om det är nåt för dig!

28 mars 2011, 16:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.