Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Författare
Meddelande
ford
Medlem
Fritt fram för aggresiva påhopp, så länge man inte svär, använder sig av skällsord och/eller könsord, och fan ta den som ilsknar till och använder sig av sådana ord efter att ha blivit utsatt för upprepade påhopp;
-är det en önskvärd policy?
20 oktober 2009, 20:03
rdos
Medlem
Re: Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Nej. Som jag skrev där oxå så tror jag mest på en policy där man som medlem kan sätta ribban olika högt beroende på den andra personen. Det finns en del personer man skulle kunna sätta den hur högt som helst för, och en del som man egentligen inte vill ska få skriva något ö.h.t. om ens person, oavsett grad av inlindande.
20 oktober 2009, 20:30
sugmundfreud
Medlem
Jag tycker typ kåldolmarna är värre än fula namn. Total rättvisa går ju aldrig att uppnå, men folk måste få bli arga på olika sätt utan att bannas.
20 oktober 2009, 21:32
Savanten Svante
Medlem
Fula ord är ju just bara fula ord.
Det är inte det fula ordet i sig som är farligt. Det är hur det används.
Den ÖVRE gränsen för vad som är tillåtet här är givetvis svensk lag. Ingen är intresserad av att betala böter för vad nån annan säger. (Ja, finns det nån här som är frivillig så kan ni ju säga till...) I övrigt är ju det här forumet fortfarande i sin linda, och fortfarande ganska formbart. Högt till tak, fula ord tillåtna.
Pitt!
20 oktober 2009, 22:28
Savanten Svante
Medlem
Designfråga - är det uppenbart att bilden ovan är en youtubevideo, eller behöver det förtydligas?
20 oktober 2009, 22:41
Timeless
Medlem
Sköna svarsalternativ i Dannes tråd. Misstänker att han slickar moderatorrumpa eller så är han mer efter än vad jag trodde från början. De har PMS hela gänget, tycker/tror jag. Hon som jag "hoppade på" är väl en 50 taggare och när jag skrev att jag inte alls tycker om bajs, samt att jag avviker från tråden, svarar hon med att hon inte kan förstå mig, eftersom jag inte har b@js som specialintresse. Innan verkade det inte vara några större problem med hennes hormonbalands men plötsligt blev hon kissesur? WTF! Sedan när jag tipsade om en ny medicin och visade min sympati för de dementa som hon jobbar med, så fanns det tydligen skäl för banningen, fast det var rätt väntat. Jag skulle ändå blivit bannad snart. Hon har tydligen OCKSÅ blivit behandlad med "härskartekniker" av sin förre detta, fastän hon märkte det inte då.
*Missade att posten av svante var en post. Den kom upp som en varning, för att det fanns fula ord, trodde jag, så jag ändrade på några.
20 oktober 2009, 22:59
sugmundfreud
Medlem
Savanten Svante skrev:
Designfråga - är det uppenbart att bilden ovan är en youtubevideo, eller behöver det förtydligas?
Det behöver förtydligas, kanske någon slags playknapp eller nåt. Eller tydligare länk. Jag satt länge och tittade och försökte förstå hur jag skulle tolka bilden. Fanns där Brad Pitt? Gjorde någon helikoptern, etc.
20 oktober 2009, 23:08
Ufo
Medlem
Vad är ett fult ord?
21 oktober 2009, 00:41
Timeless
Medlem
Sånna man inte förstår. -
21 oktober 2009, 03:58
Krigarn
Medlem
ford skrev:
Fritt fram för aggresiva påhopp, så länge man inte svär, använder sig av skällsord och/eller könsord, och fan ta den som ilsknar till och använder sig av sådana ord efter att ha blivit utsatt för upprepade påhopp;
-är det en önskvärd policy?
Nej. Men det är vad jag sagt hela tiden: moddarna på AF dömer mer på ordval än på budskap. Att skriva utstuderat förolämpande psykologiska spekulationer om en person är ok, medan ett enda invektiv kan räcka för att banna. Men det här är Weasley & COs blinda fläck. De vägrar medge att det förhåller sig på det här viset trots att det bevisats gång på gång.