Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Gratis bok t aspergare 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Gratis bok t aspergare
rdos skrev:
Ah, nu har jag äntligen fått svar på min fråga. Enligt Andet så är jag portad ifrån alla hans arrangemang. Han vill inte ens tjäna pengar på mig genom att sälja sin bok. Häftigt. :mrgreen:

Någon här som kan låna ut sitt exemplar? Jag blir väldigt nyfiken på vad Tor egentligen har att dölja genom sitt utspel.

Öh? Vad har du GJORT mot honom egentligen? Viftat med kuken på en föreläsning?

19 oktober 2009, 11:46
Medlem
Savanten Svante skrev:
Öh? Vad har du GJORT mot honom egentligen? Viftat med kuken på en föreläsning?

Vet inte riktigt, men jag antar att det (den här gången) syftar på att jag hade synpunkter på OA när den föreningen bildades. Enligt Tor får man inte ha synpunkter på saker som ligger inom hans intressesfär, utan man ska följa hans (kompetenta) ledning och auktoritet. Sist det var samma visa var när vi åkte till Vadstena samtidigt med hans träff. Då saboterade vi hans träff med vår blotta närvaro, trots att vi bara var där för att snacka med några gamla vänner utanför träffen.

19 oktober 2009, 12:10
Medlem
Det kan ju oxå ha betydelse att jag presenterat min syn på hans verksamhet på AF. Att anse vuxna, ensamstående, aspergerares problem på arbetsmarknaden m.m. som lyxproblem i förhållande till npf-föräldrars problem med socialtjänsten är nog rätt så provokativt för Tor. Hans åsikter om relationer och familj går inte ens att återge här, men de är rätt så provokativa för mig. Flera gånger har JAG blivit inbjuden på hans arangemang, men bara om jag kommit SJÄLV.

19 oktober 2009, 13:40
Medlem
På sidan Kväve nämns "föreningen MyglaMaximalt", vilken är det som avses?

20 oktober 2009, 13:33
Medlem
rdos skrev:
Det kan ju oxå ha betydelse att jag presenterat min syn på hans verksamhet på AF. Att anse vuxna, ensamstående, aspergerares problem på arbetsmarknaden m.m. som lyxproblem i förhållande till npf-föräldrars problem med socialtjänsten är nog rätt så provokativt för Tor. Hans åsikter om relationer och familj går inte ens att återge här, men de är rätt så provokativa för mig. Flera gånger har JAG blivit inbjuden på hans arangemang, men bara om jag kommit SJÄLV.

Nu blir man ju lite fundersam. Det är väl en självklarhet att LVU är ett mer akut problem än arbetsmarknaden. Jag vet inget om Tors uppfattning om detta, det nämns inte i boken som i övrigt är rätt bra.

Det är meningslöst att göra något åt arbetsmarknadssituationen om vi ändå ska utrotas.

20 oktober 2009, 15:32
Medlem
Kampen måste föras på flera fronter samtidigt.
* Autistiska barns rättigheter
* Unga aspergare i skolan
* Vuxna aspergare i samhället
* Etc, etc

Man kan inte kräva att alla ska kämpa för en enda fråga, var och en gör det den kan bäst.

20 oktober 2009, 18:26
Medlem
Ja, det har du nog rätt i krigis!

Tor@andet hälsar förövrigt att böckerna är slut nu.

20 oktober 2009, 18:57
Medlem
Krigarn skrev:
Kampen måste föras på flera fronter samtidigt.
* Autistiska barns rättigheter
* Unga aspergare i skolan
* Vuxna aspergare i samhället
* Etc, etc

Man kan inte kräva att alla ska kämpa för en enda fråga, var och en gör det den kan bäst.

Det kan jag iofs hålla med om, men det är inte riktigt så enkelt. Det finns helt enkelt ingen marknad för hur mycket utbildning som helst av omsorgspersonal, och om majoriteten av denna utbildning inriktar sig på vuxna aspergare och arbete, så lär ju andra viktiga aspekter gå förbi dem som skulle behöva kunskaperna. Jag är rätt så säker på att Tor föreläser för socialtjänstpersonal, utan att informera dem om alla vansinniga omhändertaganden av barn som idag görs.

20 oktober 2009, 20:37
Medlem
rdos skrev:
Jag är rätt så säker på att Tor föreläser för socialtjänstpersonal, utan att informera dem om alla vansinniga omhändertaganden av barn som idag görs.

Man kan väl inte begära att han skall föreläsa och strida för alla aspekter.
Och skulle han göra det så tror jag att slutresultatet inte blir tillräckligt djupgående.

Jag är dessutom helt övertygad om att det bara är att sätta igång och föreläsa själv och komplettera med de sidor som man anser att andra inte täcker upp ordentligt.

Barn/vårdnadsfrågan ligger mig också varmt om hjärtat, men jag saknar tillräckligt med info för att kunna ta strid.

20 oktober 2009, 21:58
Medlem
Jag har läst halva boken nu ungefär. Men jag har jättesvårt att förstå den. Vill gärna recensera den sedan, men vet inte om jag kan. Förstår att den ska vara någon slags opartisk pro-Aspie pamflett. Kanske är den för icke ställningstagande och generella termer-talande för att min hjärna ska förstå.

25 oktober 2009, 18:59
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.