Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Funderingar i arla morgonstund! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Funderingar i arla morgonstund!
Du, Sugmundfreud, har nu gjort dig själv till mitt slagträ (om så bara i detta inlägg):
Jag trodde inte att du var så dum som du menar att jag trodde, men okej, du verkar inte förstå vad jag menar, så jag får väl upprepa mig:

Citera:
Ta sverigedemokrater till exempel: Om jag skulle säga att alla sverigedemokrater är nazister, så skulle de naturligtvis protestera (eftersom ju alla sverigedemokrater faktiskt inte är nazister) och säga att "det kanske finns (eller har funnits) sverigedemokrater som är nazister (eller före detta nazister), men att det inte betyder att alla sverigedemokrater är nazister", men fortfarande själva framhålla att alla muslimer är terrorister utan att förstå att de just utsatt en annan grupp för fördomar på samma sätt som de själva blev utsatta för fördomar om sverigedemokrater.

Och eftersom du envisas med att vara så pass självupptagen (eller så pass odum att du blivit paranoid) att du tror att allt handlar om dig, så får jag väl säga det här också:
Jag hade ingen aning om att just du röstar på Sverigedemokraterna, men nu vet jag det (och kan bara beklaga). Att du är tjock har du väl nämnt någon gång, men mitt startinlägg handlar fortfarande inte om dig.

Däremot kan jag gratulera till att du just bidragit med mer underlag till min tes om att vissa människor, till exempel sverigedemokrater, som själva utsätts för fördomar, och inte gillar det, ändå fortsätter att utsätta andra för fördomar, utan att förstå att det är samma sak. Tjockisfördomarna var bara ett exempel.

Du vill bekämpa irrläror, men tydligen bara vissa irrläror, det vill säga irrläror som drabbar dig personligen, men utan att inse att irrläror göder andra irrläror och för att effektivare kunna bekämpa en irrlära bör man också bekämpa andra irrläror.

17 mars 2011, 15:18
Medlem
Kassa bortförklaringar Schueberird. Och det tar dig flera dagar att komma på vad du ska skriva för att du vet att du attackerade mig personligen. Men så klart är allting mitt fel :lol: . Fucking shit alltså :idea: . Det är mitt fel att du beter dig som en fitta. Okej, vi säger så då för husfridens skull.

Och du trodde inte att jag skulle ha svar på tal, du trodde att du kunde skriva av dig utan att jag skulle genomskåda vad det handlade om. Märkvärdigt nog dagen efter samtalet på chatten. Trodde du att jag tror att 1 + 1 är 3? tydligen. Plustecknet räknas också då antar jag.

Jag är för övrigt inte sverigedemokrat, jag röstade på dem. Det gör mig inte till sverigedemokrat i mina ögon. Men i mångas ögon är man det man röstar på. Typ om jag röstar på Arja Saijonmaa i melodifestivalen så är jag Arja Saijonmaa. Logik behövs ej.

Det är straff nog för tjockisattacken att du framställer dig själv som en idiot. Faktiskt.

17 mars 2011, 15:37
Medlem
Du sitter liksom och beklagar att jag och alla andra inte är som du vill att de ska vara. Stöpta i din exakt utformade form.

Vad är det för jävla sätt? Känner visserligen igen det från mig själv. Men jag låtsas inte att jag är en tolerant snällis i alla fall.

17 mars 2011, 15:42
Moderator
sugmundfreud skrev:
Zombie skrev:
sugmundfreud skrev:
människoälskande rättskaffens [...] antirasistiska

Bra håll att sträva åt, tycker jag. Klart bättre än alternativen på respektive område, om man säger så. (Tycker TS har gjort rätt tydligt att hen inte förutsätter sig vara allt det där. Det är stor skillnad.)

Ja men du och TS kan ju runka varandras kukar och sammansmälta i en rättskaffens human gemenskapsdeg då. Evvry thang'z hunky dory :lol: .

Det finns så jävla mycket ondska i människor som har en snällisframtoning. Fuckig scary. Hugaligen nyckelpigen. Vill man bli huggen i ryggen och få kniven omvriden ska man fraternisera med sådana som dig och Schueberird.

Jag har inte sagt att de positiva egenskaperna är icke eftersträvansvärda. Jag förstår bara inte varför jag ska tjockisattackeras för att jag inte har eller eftersträvar dem. Än mindre förstår jag de andra sakerna jag straffas för. Men hey, alla är vi olika. Det är den här tjockisgrejen jag tycker är ondskefullast. Det andra kvittar mig ganska lika.

Du tror du känner mig. Samma misstag med mig som med Schueberird.

För min del har jag väldigt svårt att tänka mig att Schueberird skulle vara elak nog att hänga ut dig för en brist man kanske inte rår för och som vi (nästan?) alla har något i stil med, bara man hittar den. Det är naturligtvis bara jag det, men i alla fall.

sugmundfreud (till Schueberird) skrev:
Du sitter liksom och beklagar att jag och alla andra inte är som du vill att de ska vara. Stöpta i din exakt utformade form.

Vad är det för jävla sätt? Känner visserligen igen det från mig själv. Men jag låtsas inte att jag är en tolerant snällis i alla fall.

Återigen, skillnad mellan att låtsas man är och att försöka bete sig som.

Sedan tror jag väl både du, jag och Schueberird är litet klokare än att vi faktiskt skulle vilja ha alla stöpta i vår egen exakt utformade form, hur mycket vi än skulle kunna sitta och beundra vår egen spegelbild i den. Man kan spy även åt sin egen spegelbild, och dessutom skulle det bli så tråkigt och sterilt så klockorna stannar.

17 mars 2011, 16:07
Medlem
@Sugmundfreud:
Jag förklarade bara hur jag tänkte, men om du ändå menar att jag tänkte på något annat sätt än det sätt på vilket jag tänkte, så får det stå för dig.

Zombie skrev:
Sedan tror jag väl både du, jag och Schueberird är litet klokare än att vi faktiskt skulle vilja ha alla stöpta i vår egen exakt utformade form, hur mycket vi än skulle kunna sitta och beundra vår egen spegelbild i den.

Nä, fy fan, tänk om alla vore precis som jag, då skulle allt förfalla.

17 mars 2011, 16:20
Medlem
Angående formen folk ska stöpas i tänkte jag till stor del att det inte nödvändigtvis är en kopia av sig själv man vill ha, utan drönare. Som lydigt gör som man säger. Själv kan man vara en pervers maharadja som inte sopsorterar :mrgreen: .

17 mars 2011, 16:34
Moderator
Vore väl om möjligt ännu hemskare. Fy helvete för en massa drönare som hängde vid mina ögon. *tappar aptit på frukosten*

17 mars 2011, 16:36
Medlem
Jag kan slänga in en massa andra fördomar också, men då känner du dig väl också attackerad eftersom du är en östeuropeisk indier med tuppkam och säkerhetsnålar genom klitoris.

17 mars 2011, 17:11
Moderator
Zombie skrev:
*tappar aptit på frukosten*

"... och det är ditt fel" föll av någon obegriplig anledning bort. Glömde väl att inte ha koll på min ondska...

(Jodå, ens ondska är djävligt allvarliga saker. Men förutsätta att alla är mindre medvetna om det än man själv, "bara" för att man har mött mer än sin beskärda del av sådana människor...)

17 mars 2011, 17:22
Medlem
Zombie skrev:
Sedan tror jag väl [...] jag [...] är litet klokare än att vi faktiskt skulle vilja ha alla stöpta i vår egen exakt utformade form [...]

Tänk, jag har fått intrycket att det är precis det du eftesträvar i vart och varannat inlägg som handlar om åsikter; rena faktaredovisningar är kanske svårt att bygga pekpinnar av?

17 mars 2011, 23:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.