Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Japan 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Japan
Nu ska jag rycka upp mig och inte vara en sån gnällig dåre, hade ju
kunnit vara i Japan och haft anledning att gnälla!

15 mars 2011, 14:16
Medlem
Savanten Svante skrev:
Den goda lyckans ö, som blir förstörd av det inte så stilla havet?

Jag tänkte också på ironin i det hela.

15 mars 2011, 14:53
Medlem
sugmundfreud skrev:
Sportföretaget Shimano då? Borde betyda typ "inga hinder" "ostoppbar", som att öarna i det fallet då är farthinder på marken och sådana saker?

Lite kul, har aldrig reflekterat över vad namnet betyder förut.

Vet inte hur Shimano stavas på japanska eftersom loggan är på latinska alfabetet, men kan betyda typ "Ö-fält". Är troligen ett familjenamn från början, gissar jag. Japanska efternamn är ganska lika svenska i hur man sätter ihop två naturrelaterade ord till ett namn. Många namn börjar t.ex på "Yama" vilket betyder berg. Berg är ju vanligt även i svenska namn.

15 mars 2011, 14:57
Medlem
Ja jag är ju så djävla dum så jag tycker synd om japanerna, mig har de aldrig gjort nåt,
mer än datorer, tråkigt va :evil: . Tycker t.o.m. synd om de där skitiga araberna som
slås ihjäl allt vad det går, men det kanske är för att jag är drogad, psykiater-as tycker
jag inte synd om. Får jag vara kvar här när jag har så perversa åsikter? :(
Däremot tyckte jag om kärnkraftverk, nu tycker jag dom är fula och dumma!

15 mars 2011, 20:59
Medlem
Japaner är coola, de sitter inte som inlärt hjälplösa passiva ap-negrer och gnölar över att de får kex istället för riktig mat av hjälparna.

Nä, de är ett stolt folk som bygger upp sitt land igen utan att darra på läppen. Det här är inte första gången. Inte sista heller.

15 mars 2011, 21:48
Medlem
Kvalitetsmedvetna och smarta:
http://www.vk.se/Article.jsp?article=427589
Jappsarna tjackar trähus från norrland.

15 mars 2011, 21:54
Medlem
sugmundfreud skrev:
Kvalitetsmedvetna och smarta:
http://www.vk.se/Article.jsp?article=427589
Jappsarna tjackar trähus från norrland.

Jo du har rätt i det du skriver om japan, de bygger upp det
igen, men kan svenska trähus hålla för jordbävningar?

15 mars 2011, 22:20
Medlem
Jag tror att det är bättre att bygga ett hus av en lagom böjlig kvist från skogen än stenhård betong som bara spricker och går sönder!

15 mars 2011, 22:40
Medlem
sugmundfreud skrev:
Nä, de är ett stolt folk som bygger upp sitt land igen utan att darra på läppen. Det här är inte första gången. Inte sista heller.

En annan typiskt japansk grej är att inte kunna erkänna att det går åt helvete, men de verkar ha kommit över den svårigheten någorlunda nu.

15 mars 2011, 23:04
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Ja jag är ju så djävla dum så jag tycker synd om japanerna, mig har de aldrig gjort nåt,
mer än datorer, tråkigt va :evil: . Tycker t.o.m. synd om de där skitiga araberna som
slås ihjäl allt vad det går, men det kanske är för att jag är drogad, psykiater-as tycker
jag inte synd om. Får jag vara kvar här när jag har så perversa åsikter? :(
Däremot tyckte jag om kärnkraftverk, nu tycker jag dom är fula och dumma!

Då är jag åtminstone inte ensam om att kunna känna sympati med avlägsna folk i hela världen.

15 mars 2011, 23:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.