Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla är vi white trash... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Alla är vi white trash...
... men det här är ändå en rolig blogg!

http://whitetrashoftheday.blogspot.com/

15 mars 2011, 15:31
Medlem
Inlägg Re: Alla är vi white trash...
Jag är inte white trash. Så dålig smak och icke-existerande hälsomedvetenhet har jag inte.

15 mars 2011, 16:30
Medlem
http://whitetrashoftheday.blogspot.com/ ... l#comments

Fondväggen, haha jag började asgarva av någon anledning. Carpe Diem på sovrumsväggen också, någon?

15 mars 2011, 18:04
Medlem

15 mars 2011, 18:04
Medlem
Jag blir rätt kluven i en sån här diskussion.

White-trash-begreppet alltså. För det första kommer det från USA, där fattigdomen är mer påtaglig och har andra uttryck än i Sverige. Det finns för många aspekter i det här, man jag kan ju ta fram några relevanta resonemang.

Om det handlar om folk från medel- eller överklassen som försöker kasta skit på arbetare genom att använda benämningen white trash är jag en stolt white trashmänniska. Jag är arbetarklass och dessutom stolt över det. Det är ena sidan.
Å andra sidan har jag väldigt svårt för dåligt bildade människor som inte kan stava och klagar på "svåra ord". Det finns inget som heter "svåra" ord, däremot finns det något som heter verbal begåvning. Och den är som bekant högst varierande, för skräckexempel - lyssna på luftskallarna i Big Brother.
I bokhyllan har man böcker och inte porslinsänglar och priser från knattefotbollen.

När det kommer till fest så ska det festas, dvs man hinkar bärs och starksprit, kränger metalmusik och jämför ärr.
Fester där man ger värdinnan en guldfärgad gipsängel inslagen i ett litet paket och artigt konverserar varandra genom hela kvällen smuttandes på varsitt vinglas kallar jag, och mina likasinnade, för societetsfester. En sak man undviker.
Personligen har jag väldigt svårt för folk som inte vet vad festa är.

Whisky är en av de ädlare dryckerna och en whiskysamling är inte att förakta.

Spretiga blonderade frisyrer och eurodisco föraktar jag så mycket jag vill, det vill säga inte lite.

16 mars 2011, 00:06
Medlem
sugmundfreud skrev:
http://whitetrashoftheday.blogspot.com/2011/01/fondvaggen-och-har-kommer-vi-in-i.html#comments

Fondväggen, haha jag började asgarva av någon anledning. Carpe Diem på sovrumsväggen också, någon?

Fast jag undrar om inte den där fondväggen hade sett bättre ut om de låtit grundfärgen gå igen på de övriga väggarna. Som det är nu tycker jag att den skär sig för mycket mot det vita väggarna.

16 mars 2011, 00:09
Medlem
I mitt bostadsområde finns det dock goda motsvarigheter till Amerikas white trash. Skånskt white trash. Såna som inte har annat att göra än att stå och skvallra och kedjeröka i portuppgångar. Jag har god lust att hänga ut fulla namnet på personen ifråga.
Jag anser inte att den sorten har i hyresrätter att göra - de är högljudda, har stora håriga hundar, jord under naglarna och motorintresse. Jag förstår inte vad de har i tätbebyggt område att göra överhuvudtaget. På allmän plats smäller de upp två bord och sitter och gurglar och bräker så det hörs över hela nejden, sprider fimpar och ställer ut stolar, barnvagnar och hundkorgar i trappuppgången.
Man riktigt ser hur generationer bönders inskränkta dumhet och allmänna jordighet plirar i deras grisögon.

Varför ska sånt patrask bo här? Kan de inte hyra en lada utanför Sjöbo där de hör hemma?

16 mars 2011, 00:21
Medlem
Schueberird skrev:
sugmundfreud skrev:
http://whitetrashoftheday.blogspot.com/2011/01/fondvaggen-och-har-kommer-vi-in-i.html#comments

Fast jag undrar om inte den där fondväggen hade sett bättre ut om de låtit grundfärgen gå igen på de övriga väggarna. Som det är nu tycker jag att den skär sig för mycket mot det vita väggarna.

Dels det, ja. Ska man ha fondväggar ska de antingen smälta in eller avvika helt tycker jag. Bloggarens kommentar var nog det som fick mig att skratta:

Citera:
- Och här kommer vi in i matsalen
- Som du ser, är jag väldigt intresserad av inredning och design

Jotack, men intresse räcker inte :lol: .

16 mars 2011, 15:32
Medlem
Jag är whitetrash "vitt avskräde", fick det idag på papper det var ett
försäkringsbolag som ville ha ut varenda papper om mig på FK. Det
var om möjligt ännu mer frustrerande än att läsa alla journaler, journalerna
var inte ens en 10-del av allt som fanns på FK.
Får jag ut dessa pengar ska jag köpa öl och dataprylar för alltihopa, död
åt alla myndigheter ge folk rätten att försvara sig själv, den som spar
ett enda papper om någon ska medeltidstorteras :evil:
Mitt nästa specialintresse BTK killer...

16 mars 2011, 16:01
Medlem
Egentligen så skiter jag i det "Whitetrash" är bara ett stadie
närmare Gud, och hen är också whitetrash :D

16 mars 2011, 16:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.