Re: Var har alla Original tagit vägen?
Nu upplever ju inte jag att de original jag vet om var någon sorts klasskämpar, det var
de för smarta för att gå på, däremot slogs många av dem för sitt eget sätt att leva, ställde
sig utanför systemet/samhället och levde sitt liv, inte alltid så lätt men de gjorde ett val.
Ursprungsbefolkningar tycker jag hör till samma samling gnälljävlar som homon och
vissa invandrare, så fort man har en åsikt om dem så är man rasist eller homofob. nu
har ju inte det direkt något med original att göra, för ett original underordnade sig aldrig
samhället de gick sin egen väg även om det kostade både hälsa och liv. För dem stod
friheten högst på listan och de betalade det höga priset den kostade.
Vad dessa människor, som jag saknar, tagit vägen vet jag fortfarande inte men jag tror
att i det konsumtionsfixerade samhälle vi lever i vill de som har makten, d.v.s. de som har
pengarna inte politikerna, inte att någon ska kunna ställa sig utanför för de vill ha löneslavar
att tjäna pengar på och ser utanförskapet som ett hot.
Politiken är död de globala ekonomiska flödena styr världen, att försöka göra det till någon
klass fråga känns lite -60 tal på nåt vis.
Dagens politiker är marknadens marionetter, klasskampen är stendöd även om det finns
stora klasskilnader i samhället.
Frihet kostar, frihet kräver mod! Vive la Liberté!