Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Lite historiebeskrivning tack 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Lite historiebeskrivning tack
Eftersom jag är nyfiken och inte vet hela historien skulle jag önska att någon ville berättar den för mig,
Jag lägger inga värderingar i vad eller vilket som är bäst eller sämst, om något sånt finns, men jag märker
ju att många gånger när ni skriver att det finns historia bakom. Det är för att få ett bättre sammanhang jag
vill veta.
Jag kanske har fel redan om begynnelsen men var det så här?
"I begynnelsen var Asperger Forum.....(förklara!) :?:

7 mars 2011, 12:07
Medlem
Inlägg Re: Lite historiebeskrivning tack
Fan minns inte om jag frågat förr, isåfall glöm det här mitt minne är kasst :(

7 mars 2011, 12:16
Medlem
Hmhmhm... hnnnnngh... jag gör väl ett försök (rätta mig om jag har fel på någon punkt):

Aspergerforum började som ett litet forum med en tillåtande atmosfär. Det grundades av en neurotyp med en autismspektral son. Grundaren lovade att den tillåtande atmosfären skulle bestå.

En underavdelning, som vi kan kalla Aspergare utan gränser, skapades efter önskemål från medlem. den nya underavdelningen var lågmodererad. En del menar att den lågmodererade jargongen läckte ut i övriga forumet och förgiftade det. Andra menar att övriga forumet läckte in i den gränslösa delen och förskräcktes.

Den nya underavdelningen raderades (inklusive ett stort antal trådar och inlägg) i ett försök att putsa fasaden.

Aspieforum grundades.

7 mars 2011, 14:08
Medlem
Detaljerna har ramlat ur mitt minne, men i samband med att jag tjafsade som FAN med "coach" på aspergerforum (där jag då var moderator), så gick jag för långt, tycker somliga.

Då jävlar, då TOG jag i, och skickade post till alla medlemmarna att det här stället fanns.

Och på den vägen är det väl.. :)

7 mars 2011, 14:31
Medlem
Tack för informationen :) jag märker ibland att jag inte varit med från början när ni
diskuterar så det är bra att få veta lite bakgrund, vissa delar har jag förstått men inte
andra, bra att få veta.

7 mars 2011, 16:42
Medlem
Det fanns alltså en fri avdelning som ansågs urartad och därför stängdes.
Det var ett gäng som slängde käft och förstod spelreglerna och trivdes med det - men och också en del barnrumpor som gick in och skrev där, trots regelformuleringarna, och sen gick och beklagade sig hos moddarna.
I någon mening urartade den delen iom ständiga diskussioner om rasism. Det fanns flera medlemmar som inte postade annat än ren SD-propaganda.

Moddarna tröttnade på detta, vilket jag alltså har viss förståelse för, men jag stör mig också väldigt mycket på vuxna människor som inte klarar av att ta eget ansvar för sitt skrivande. Det är individen själv som avgör vad man skriver och inte skriver, hur mycket man lämnar ut och vilka diskussioner man ger sin in i.
Det är ett trist faktum att vissa aspergare inte verkar bli äldre än 12 mentalt. Jag menar att det finns andra och mer passande forum för dem än AF.

7 mars 2011, 17:07
Medlem
Krigarn skrev:
Det fanns alltså en fri avdelning som ansågs urartad och därför stängdes.
Det var ett gäng som slängde käft och förstod spelreglerna och trivdes med det - men och också en del barnrumpor som gick in och skrev där, trots regelformuleringarna, och sen gick och beklagade sig hos moddarna.
I någon mening urartade den delen iom ständiga diskussioner om rasism. Det fanns flera medlemmar som inte postade annat än ren SD-propaganda.

Moddarna tröttnade på detta, vilket jag alltså har viss förståelse för, men jag stör mig också väldigt mycket på vuxna människor som inte klarar av att ta eget ansvar för sitt skrivande. Det är individen själv som avgör vad man skriver och inte skriver, hur mycket man lämnar ut och vilka diskussioner man ger sin in i.
Det är ett trist faktum att vissa aspergare inte verkar bli äldre än 12 mentalt. Jag menar att det finns andra och mer passande forum för dem än AF.

Jo finns det en speciell fri avdelning då borde ju de som är lite känsliga ha förstått att
"den som sig i leken ger..." känns det som, men som sagt jag var inte där så jag vet inte,
men igen tack för information!

7 mars 2011, 17:17
Moderator
Jag delar inte ovanstående uppfattningar och tänker inte ge min. Jag förstår att man vill veta som nykomling, men jag är skitless på det här tjafsandet och på att bli slagpåse genom att delge min uppfattning. Nu får någon annan vara det. Eller ingen, för det här forumet lockar ju till sig de självutnämnda tuffingarna och stöter bort de flesta andra.

7 mars 2011, 20:07
Medlem
Säger man A kan man också säga B. Shoot.

7 mars 2011, 21:01
Medlem
Zombie skrev:
Jag delar inte ovanstående uppfattningar och tänker inte ge min. Jag förstår att man vill veta som nykomling, men jag är skitless på det här tjafsandet och på att bli slagpåse genom att delge min uppfattning. Nu får någon annan vara det. Eller ingen, för det här forumet lockar ju till sig de självutnämnda tuffingarna och stöter bort de flesta andra.

MIN del i det hela var iaf att jag blev sur på en coach som vägrade svara på frågor, liebert blev sur på mig, jag blev hysterisk, åkte ut med huvudet före.

Sen dess har jag ÄN mindre tålamod med coacher och liknande som påstår sig kunna saker, som vägrar tala om vad det är de kan.

Efter det var det en lång period då jag var överkänslig mot vad som helst som liebert hittade på.,

7 mars 2011, 21:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.