Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Guldhamster
Medlem
|
Utrota neurotypiska
Jag fantiserar om att fullständigt förinta normalfungerande människor. Varför ser de ned på autistiska hjärntyper?
|
6 mars 2011, 03:55 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Re: Utrota neurotypiska
Ett alternativ vore att på något sätt göra så att alla föder autistiska barn. Det hade varit ett passande straff för den normalfungerande mänskligheten.
|
6 mars 2011, 11:31 |
|
|
dreamtears
Medlem
|
usch låter så tråkigt... det bästa jag vet är att hitta neurotypiska personer som är helknäppa, har ett helt gäng som kompisar så jag vill inte utrota nån, i alla fall ingen grupp
|
6 mars 2011, 19:09 |
|
|
joppe
Medlem
|
Hej
Jag tycker vi borde ha ett Aspergia. Ett eget land. Där skulle vi trivas ihop och ingen skulle vara elak. Där kunde vi känna äkta gemenskap.
joppe
|
6 mars 2011, 19:30 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
|
6 mars 2011, 20:23 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Håller med. Bara för att jag vill utrota alla fördomsfulla, vidriga neurotypiska betyder inte det att jag blir mer social tillsammans med andra autisttyper. Guldhamstern är ett solitärt djur trots allt.
|
6 mars 2011, 21:33 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Ja, ibland vore det jävligt skönt!
|
6 mars 2011, 21:37 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Visst vore det trevligt om alla bara trivdes, men jag tror inte att det blir så bara för att alla har AS. Aspergare är väl också människor, med allt vad det innebär.
Aspergia skulle, om det existerade, snart splittras upp i tusen och en enklaver; alla med krav på egen suveränitet. Se bara på vad som hände med AF.
Å andra sidan kan det ju förstås tänkas vara så att det är neurotyperna, i sann söndra och härska-anda, som får aspergare att slåss inbördes!?
|
7 mars 2011, 00:49 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Tror inte vi behöver hjälp av neurotyperna, vi klarar det så bra själva
|
7 mars 2011, 09:47 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Vi får börja med maktövertagandet över lugnandepillerfabriken!
|
7 mars 2011, 09:49 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|