Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Utrota neurotypiska 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Utrota neurotypiska
Jag fantiserar om att fullständigt förinta normalfungerande människor. Varför ser de ned på autistiska hjärntyper?

6 mars 2011, 03:55
Medlem
Inlägg Re: Utrota neurotypiska
Ett alternativ vore att på något sätt göra så att alla föder autistiska barn. Det hade varit ett passande straff för den normalfungerande mänskligheten.

6 mars 2011, 11:31
Medlem
usch låter så tråkigt... det bästa jag vet är att hitta neurotypiska personer som är helknäppa, har ett helt gäng som kompisar :) så jag vill inte utrota nån, i alla fall ingen grupp

6 mars 2011, 19:09
Medlem
Hej

Jag tycker vi borde ha ett Aspergia. Ett eget land. Där skulle vi trivas ihop och ingen skulle vara elak. Där kunde vi känna äkta gemenskap.

joppe

6 mars 2011, 19:30
Medlem
joppe skrev:
Aspergia.

Usch, vad äckligt.

6 mars 2011, 20:23
Medlem
sugmundfreud skrev:
joppe skrev:
Aspergia.

Usch, vad äckligt.

Håller med. Bara för att jag vill utrota alla fördomsfulla, vidriga neurotypiska betyder inte det att jag blir mer social tillsammans med andra autisttyper. Guldhamstern är ett solitärt djur trots allt.

6 mars 2011, 21:33
Medlem
joppe skrev:
Hej

Jag tycker vi borde ha ett Aspergia. Ett eget land. Där skulle vi trivas ihop och ingen skulle vara elak. Där kunde vi känna äkta gemenskap.

joppe

Ja, ibland vore det jävligt skönt!

6 mars 2011, 21:37
Medlem
Visst vore det trevligt om alla bara trivdes, men jag tror inte att det blir så bara för att alla har AS. Aspergare är väl också människor, med allt vad det innebär.

Aspergia skulle, om det existerade, snart splittras upp i tusen och en enklaver; alla med krav på egen suveränitet. Se bara på vad som hände med AF.

Å andra sidan kan det ju förstås tänkas vara så att det är neurotyperna, i sann söndra och härska-anda, som får aspergare att slåss inbördes!?

7 mars 2011, 00:49
Medlem
Schueberird skrev:
Visst vore det trevligt om alla bara trivdes, men jag tror inte att det blir så bara för att alla har AS. Aspergare är väl också människor, med allt vad det innebär.

Aspergia skulle, om det existerade, snart splittras upp i tusen och en enklaver; alla med krav på egen suveränitet. Se bara på vad som hände med AF.

Å andra sidan kan det ju förstås tänkas vara så att det är neurotyperna, i sann söndra och härska-anda, som får aspergare att slåss inbördes!?

Tror inte vi behöver hjälp av neurotyperna, vi klarar det så bra själva :lol:

7 mars 2011, 09:47
Medlem
Vi får börja med maktövertagandet över lugnandepillerfabriken! :)

7 mars 2011, 09:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.