Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Ny musik fy fan 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Ny musik fy fan
Det mesta känns som du säger dött, alltså att det är dödfött från början med arrangerade bandkonstellationer skapade av skivmoguler, sen har man köpt in låter från låtskrivare etc...med det tillvägagångssättet skapar man inte några nya Rolling Stones eller ett nytt Motörhead. Det går bara inte. Det måste finnas en kreativitet i grunden och inte en bydgetkalkyl.

20 februari 2011, 22:25
Medlem
Men vad ska man göra...världen är full av ytliga, själstomma airheads och bimbos som inte kan skilja på punk och Pink. Och då blir musiken därefter. Dålig kvalitet säljer bättre an bra kvalitet och den stora massan har aldrig förstått konstnärliga värden. På tv skall det ses det senaste från biograferna och läser man så är det Camilla Läckberg. Sen passar vi på att tatuera in en stjärna i svarta konturer på underarmen och trycker Lady Gaga tills nästa löning...jag tvivlar starkt på att alla människor har en själ. Det verkar mer som att väldigt många har en upprepningsgenerator och inte en hjärna under hårfästet. Kalla det människoförakt hur mycket ni vill men jag pissar på discomänniskor. De är svarta hål upprisslade i trendiga kläder och blonderade frisyrer.

20 februari 2011, 22:32
Medlem
Det vi möjligtvis kan göra för att få förändring är att vägra betala för skiten,
tanka ner olagligt och sprid! På det viset kan vi kanske få de gamla jätte-
skivbolagen att svälta ihjäl och på det viset skapa plats för nytt friskt skapande!

20 februari 2011, 22:38
Medlem
Man kan be pubägarna att spela annat än Britney Spears också. Samt köpa skivor av artister man respekterar, i mitt fall köper jag gärna Thåströms eller Stefan Sundströms skivor på gammalt vis över disk. Sen skadar det inte att diskutera musik med folk också, att förklara för dem varför deras musiksmak är runk och att de har en bildningslucka.

20 februari 2011, 22:43
Medlem
Zappagenerna kan tillochmed få en britneyspearslåt att bli bra!

Videon kan man strunta i.

Jag har en lika snygg tshirt som han :)

Bild

20 februari 2011, 23:04
Medlem
Savanten Svante skrev:
chilehead skrev:
Savanten Svante skrev:
Zappa FINNS inte ens på spotify!

herr frank sjöng en gång en finsk låt under sin koncert.

Vilken då? *nyfken som fan*

Han kunde sjunga på tyska iaf:

Tydligen finns den på hans skiva "You can't do that anymore on stage 2"
http://www.lastfm.se/music/Frank+Zappa/_/Satumaa+(Finnish+Tango)
Satumaa heter låten

21 februari 2011, 02:50
Medlem
chilehead skrev:
Tydligen finns den på hans skiva "You can't do that anymore on stage 2"
http://www.lastfm.se/music/Frank+Zappa/_/Satumaa+(Finnish+Tango)
Satumaa heter låten

Det stämmer det, den har jag på LP eller CD någonstans i röran.....

21 februari 2011, 12:38
Medlem
Den här damen låter illa men hon har klädsmakBild

Bild

5 mars 2011, 21:39
Medlem
De med lagom vansinniga utstyrslar gjorde bättre musik förr:

"Seriously, is there any vocalist that can do pitch-perfect opera coloratura, then blend into raspy punk screeches and finish with chicken sounds! That's talent"

Bild

7 mars 2011, 22:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.