Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
|
Sida 1 av 1
|
[ 8 inlägg ] |
|
TV-profiler du stör dig på
Författare |
Meddelande |
Krigarn
Medlem
|
TV-profiler du stör dig på
Vilka stör du dig på? Motivera gärna.
|
28 februari 2011, 06:52 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Re: TV-profiler du stör dig på
Alex Schulman. Obegåvad råtta som åkt gräddfil in i den liberala media och underhållningsvärlden genom sin judepappa.
Kristian Luuk. Ett enda stort ego. Detsamma gäller hans kompis Fredrik Lindström.
Henrik Schyffert. Vulgär, oförfinad och respektlös. Blev helt paff när han och Lindström var hos Skavlan samtidigt som Herman Lindqvist. Schyffert och Lindström satt och smickrade varandra genom att ösa ur sig fåfängt nonsens. Satt väl bekvämt bakåtlutade och viftade med armarna i stora, arroganta gester i ansiktet på Lindqvist samtidigt som de nästan skrek i munnen på varandra av upphetsning över sin kiss och bajshumor som enligt de själva och kritikerna på SvD och andra liberala tidningar kan beskrivas som "träffsäker, sofistikerad och kosmopolitiskt stockholmsk".
Filip och Fredrik. Kombinerar på ett fult sätt samtliga ovan nämndas sociopati, narcissism och vulgaritet.
Josefin Crafoord. Uppenbart empatilös, ytlig faghagslampa som i lika hög grad som alla andra jag tagit upp förkroppsligar det liberala mediasamhället och stureplanskulturen.
David Hellenius. Dålig komiker och halvtaskig programledare. Rickard Olssons mörka alter ego på något sätt. När Olsson, genom sina elaka kommentarer som oftast är grodor, framstår som en något frispråkig SO-lärare för mellanstadiet som trots allt har glimten i ögat, självdistans och hjärtat på rätta stället så känns Hellenius mer som en assistentvikarie med mindervärdeskomplex som snackar skit om eleverna i personalrummet.
Jonas Gardell. Definierar "undermänniska" ganska bra tycker jag.
|
28 februari 2011, 08:12 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Några så kallade komiker, ståuppare:
Undrar en sak. Petra Mede - hur gick det till? När hon kom in i tv alltså? Komiker? Snarare världens pinsammaste och tråkigaste människa. Har sett morgonsoffan som jag gillade, och där gjorde hon sig bra som urtrist okarismatisk programlederska tillsammans med den fantastiske David Batra. Men i övrigt, vad gör hon för nytta?
Henrik Schyfferts mikroansikte tål jag inte ens se. Stort huvud med ett litet ansikte inuti, va? Fy fan vad dum och trist han är alltså, han står bara och skriker med sin mun vidöppen, som om han egentligen tänkt suga kuk. Hans mun är ett stort svart hål som det kommer skit ur. Han tråkar ut mig någonting alldeles fruktansvärt.
Robert Gustavsson. Vem kläckte idén att han är rolig? Han är ju bara arg. Kommer säkert att ta livet av sig, precis som den lika arge och tillika tråkige Svullo.
Zinat Pirzadeh - åk hem till Iran va fan. Tråkfitta.
Jag kollar aldrig på vanlig tv utan ser webbklipp, så jag är inte så up to date med vilka som syns i tv för tillfället. Någon som orkar göra en liten lista på de som syns mycket nu?
|
28 februari 2011, 09:29 |
|
|
nallen
Medlem
|
Det är rätt skönt att bo under en sten emellanåt (och definitivt att inte ha TV); jag känner igen drygt hälften av namnen ovan men känner till klart färre av personerna... Gardell kan vara riktigt träffsäker emellanåt men är det oftast på ett otroligt dumdrygt sätt, detsamma med Fredrik Lindström. Var för sig kan han och Schyffert vara både roliga och intressanta, tillsammans har dom flamsat sönder alla sammanhang jag sett dem i.
|
28 februari 2011, 10:30 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jonas Gardell har tyvärr tappat stinget efter att han gifte sig och skaffade barn, men han var bra en gång i tiden.
Björn Gustafsson, den yngre, förstår jag mig inte på alls. BG den äldre är däremot skön.
|
28 februari 2011, 13:33 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Har svårt för Peter Jidhe. Om man vill kråma sig framför en spegel och se så luggen ligger rätt kan man göra det hemma och inte framför SVTs kameror. Vilka finns det mer...den där överhurtige Peter Settman går ju på som en amerikansk pingstpastor. Flåshurtig och bilförsäljarfalsk. Adam Alsing. Ett paket margarin med fyrkantiga glasögon. Rickard Sjöberg. En kristen påskkyckling. Också han en klassisk försäljartyp.
|
3 mars 2011, 11:30 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Jag går lite offtopic, men bara lite.
Radioprofil. Nån som har hört morgonpassets Kodjo?
VARJE morgon anser han att det skojigaste som finns är att skrika, byta dialekt, pressa fram skratt där de inte passar, gärna för länge.
Jag tycker om att sova med radion på pga tinnitus, och pga min sömnstörning så brukar han dra igång och vråla lagom till jag har somnat.
Till min stora förvåning gör han BRA saker som ståuppare! (mm, dum som jag är kunde jag inte låta bli att söka upp mitt hatobjekt på youtube. Jag är märklig.)
|
3 mars 2011, 14:53 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Du räknar faktiskt upp alla som äcklar mig, kanske skulle jag vilja lägga till Martin Timell också. Så där djävla lätt är det inte att bygga ett helt hus ! Fast mest stör det mig att jag är så korkad att jag sitter och tittar på TV överhuvudtaget.
|
3 mars 2011, 17:22 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 8 inlägg ] |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|