Nu har Aftonbladet dragit igång ett försök att svärta ner både smärtstillande och
ångestdämpande(bensodiazepiner). Den första frågan jag ställer mig är det bättre
att plågas av smärta och eller ångest tills man tar livet av sig? Terapi i form av kbt,
kls,kgb och allt vad de nu heter fungerar inte för alla, och vad fan ska man göra då?
dricka sprit? röka på? Jag har testat i princip alla SSRI, SNRI m.fl. antideppresiva
och INGET av dessa preparat har funkat, ja möjligtvis seroxat i en vecka när jag
började med det, blev så rik och vacker att det kostade mig 30 000kr. Flera av antidepp
preparaten har dessutom varit ett helvete att sluta med.
Det enda som fungerar för mig är Iktorivil och Flunitrazepam, andra benso också förstås.
Jag har alltid kunnat sluta med de här medicinerna när jag inte behöver dem, och har
ibland längre uppehåll i medicineringen och det är ju faktiskt bevisat att bara 50% blir
beroende av dem, fast det vill ju inte hälsofascisterna skriva om.
Hur som helst om någon frågade mig om jag vill ha ständig ångest och depressioner
eller om jag slipper detta men kan få ett läkemedelsberoende istället så är svaret
ett klart "ta hit medicinen", för det är väl endå livskvallitet det handlar om?
Att det finns människor som inte klarar att hantera vare sig dessa mediciner
eller sprit är faktiskt inte mitt problem, I don't give a fuck!
Jag har sett folk supa ihjäl sig, jag har sett folk gå in i haschpsykoser, jag har vänner
som tagit livet av sig och jag respekterar dem för de gjorde sina prioriteringar och VAL!
Alla ska ha rätt att göra sitt eget val och sen får man ligga som man bäddar, att det
sedan finns människor som låter sitt missbruk gå ut över andra är ju sorgligt men går
att lösa, lås in de djävlarna.
Ge folk ANSVAR och FRIHET att göra sina egna VAL! statliga utredare, nykterister och
hälsofascister ska inte lägga sig i andras liv och val så länge man inte skadar andra.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8650396.ab