Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Häxjakt på mediciner 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Häxjakt på mediciner
Nu har Aftonbladet dragit igång ett försök att svärta ner både smärtstillande och
ångestdämpande(bensodiazepiner). Den första frågan jag ställer mig är det bättre
att plågas av smärta och eller ångest tills man tar livet av sig? Terapi i form av kbt,
kls,kgb och allt vad de nu heter fungerar inte för alla, och vad fan ska man göra då?
dricka sprit? röka på? Jag har testat i princip alla SSRI, SNRI m.fl. antideppresiva
och INGET av dessa preparat har funkat, ja möjligtvis seroxat i en vecka när jag
började med det, blev så rik och vacker att det kostade mig 30 000kr. Flera av antidepp
preparaten har dessutom varit ett helvete att sluta med.
Det enda som fungerar för mig är Iktorivil och Flunitrazepam, andra benso också förstås.
Jag har alltid kunnat sluta med de här medicinerna när jag inte behöver dem, och har
ibland längre uppehåll i medicineringen och det är ju faktiskt bevisat att bara 50% blir
beroende av dem, fast det vill ju inte hälsofascisterna skriva om.
Hur som helst om någon frågade mig om jag vill ha ständig ångest och depressioner
eller om jag slipper detta men kan få ett läkemedelsberoende istället så är svaret
ett klart "ta hit medicinen", för det är väl endå livskvallitet det handlar om?
Att det finns människor som inte klarar att hantera vare sig dessa mediciner
eller sprit är faktiskt inte mitt problem, I don't give a fuck!
Jag har sett folk supa ihjäl sig, jag har sett folk gå in i haschpsykoser, jag har vänner
som tagit livet av sig och jag respekterar dem för de gjorde sina prioriteringar och VAL!
Alla ska ha rätt att göra sitt eget val och sen får man ligga som man bäddar, att det
sedan finns människor som låter sitt missbruk gå ut över andra är ju sorgligt men går
att lösa, lås in de djävlarna.
Ge folk ANSVAR och FRIHET att göra sina egna VAL! statliga utredare, nykterister och
hälsofascister ska inte lägga sig i andras liv och val så länge man inte skadar andra.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8650396.ab

3 mars 2011, 13:40
Medlem
Inlägg Re: Häxjakt på mediciner
Det är väldigt lätt för de som inte har problem att snacka om hur dåliga mediciner är.
En sömntablett gör mindre skada än att vara vaken tre-fyra dygn i sträck.

3 mars 2011, 13:43
Medlem
Jag tycker det låter konstigt han som skriver att han inte får hjälp att sluta med sina piller. De brukar bli eld och lågor när man vill sluta med en narkotikaklassad medicin, de formligen kastar nedtrappningsscheman efter en. Jag tror inte han har bett om hjälp, han är bara emo och vill bli tyckt synd om.

Jag har fått sagt till mig från läkarhåll vid diskussioner om mina bensos vara eller icke vara, doshöjning etc: "Det är ju vi inom vården som gett dig dessa tabletter tyvärr, så det är vårt ansvar bla bla bla".

Say what? Det är jag som har tjatat och åter tjatat om att få mediciner. Jag tjatade i 10 år innan jag fick riktiga bensodiazepiner. Snacka om att jag blir arg när en läkare insinuerar att jag blivit påtvingad dem! Gett är fanimig inte rätta ordet i sammanhanget. Motvilligt släppt ifrån sig recept är ett bättre ordval.

Och än argare blir jag av idioter som grinar i kvällspressen. Till grinfittorna: Gå och be om ett nedtrappningsschema och abstinensnedsättande medel tex betablockerare så är saken fixad. Och sluta för fan inte med alla mediciner samtidigt. Det finns även beroendepsykk att tillgå så man kan bli inlagd under den värsta tiden.

Idiotos!

3 mars 2011, 13:51
Medlem
I går fick jag till stånd en förbättring i förskrivningen av mina Iktorivil och Flunitrazepam. Så istället för att behöva förnya receptet varje månad får jag nu dessa preparat för tre månader i stöten.

Problemen med att få småaskar av varje dag-preparat fast man är långtidsbrukare är ju en direkt biverkan av pressens skrämselpropaganda och politikers slaveri under media. Jag minns när Roche drog in Rohypnol pga minskad försäljning på svenska marknaden. Själva fan, så nu får man stå på apoteket och säga flu-ni-tra-ze-pam istället och de hör inte och så får man återupprepa. På svarta marknaden bytte de namn från roppe till flödder.

Så mycket bättre om man kunde fått säga Rohypnol. Dessutom föredrar jag Roches preparat.

3 mars 2011, 13:59
Medlem
sugmundfreud skrev:
Problemen med att få småaskar av varje dag-preparat fast man är långtidsbrukare är ju en direkt biverkan av pressens skrämselpropaganda och politikers slaveri under media.

Jo och det är just det som skrämmer mig, att skulle de lyckas trassla till det ytterligare så
vad ska vi som har provat allt annat göra då? jag ser inga bra lösningar.
Det ska ju vara folk med AS som har problem med theory of mind men i den här frågan så
tycker jag att de ickesjuka de sk. normala totalt saknar förmågan att förstå oss och vården
bara skriker MISSBRUK!!!!!

3 mars 2011, 14:12
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Det ska ju vara folk med AS som har problem med theory of mind men i den här frågan så
tycker jag att de ickesjuka de sk. normala totalt saknar förmågan att förstå oss och vården

Jo precis. Doktorn (professor) jag var till i går och många av hans professorkollegor är inte glada över de restriktioner som finns. Sådana smarta personer fattar att man behöver mediciner.

Han satt vid datorn med pannan i djupa veck och sade: Jaa... Flunitrazepam är svår, jag ska se vad jag kan göra.

På den har de satt extra restriktioner som gör att man bara kan bli förskriven en ask åt gången oavsett vem som är förskrivaren. Så istället för min sedvanliga 100-pack fick jag en 200-pack. Det räcker i 100 dagar då jag äter 2 tabl till natten.

Jag undrar som flundran om det var det politikerna ville :lol: . Hade ju varit smartare med intervall om de vill motverka att man har mycket piller hemma.

Sedan så fick jag dyrt och heligt lova att inte ta fler piller än jag är ordinerad. Inga problem, sade jag! Så doktorerna har det svårt, de får på moppo av chefen, blir anmälda av bensohatande kollegor etc om de blir kända som han eller hon som "skriver ut mycket benso åt folk".

3 mars 2011, 14:25
Medlem
Det är bra att man är restriktiv med den sortens medicin.

Men när de behövs på riktigt ska det fan också skriva ut!

Kanske mer info om saker och ting. Första gången jag fick stilnoct hade jag gärna velat veta att det är lämpligt att mer eller mindre ligga ner när man tar dem. Istället väntade jag på att jag skulle bli sömnig, vilket fick som resultat en mycket aktiv och konstig natt som jag inte minns alls.

3 mars 2011, 14:48
Medlem
sugmundfreud skrev:
Ron Jeremy skrev:

Jo precis. Doktorn (professor) jag var till i går och många av hans professorkollegor är inte glada över de restriktioner som finns. Sådana smarta personer fattar att man behöver mediciner.

Han satt vid datorn med pannan i djupa veck och sade: Jaa... Flunitrazepam är svår, jag ska se vad jag kan göra.

På den har de satt extra restriktioner som gör att man bara kan bli förskriven en ask åt gången oavsett vem som är förskrivaren. Så istället för min sedvanliga 100-pack fick jag en 200-pack. Det räcker i 100 dagar då jag äter 2 tabl till natten.

Jag undrar som flundran om det var det politikerna ville :lol: . Hade ju varit smartare med intervall om de vill motverka att man har mycket piller hemma.

Sedan så fick jag dyrt och heligt lova att inte ta fler piller än jag är ordinerad. Inga problem, sade jag! Så doktorerna har det svårt, de får på moppo av chefen, blir anmälda av bensohatande kollegor etc om de blir kända som han eller hon som "skriver ut mycket benso åt folk".

Precis som du skriver de smarta läkarna vet att man behöver sin medicin, och vilken lyx, en professor
som doktor! Jag har bara en vanlig allmänläkare sen min psykiater blev tokig.
Men hon är bra min doktor hon är inte rädd för att skriva ut, men håller lite ordning på mig iaf.
Ska försöka få en 200-ask nästa gång, tar också 2 till natten så 100 räcker ju inte så långt.
Man försöker ju bara leva ett så drägligt liv som möjligt och för att bevara någon form av livskvallitet
så behöver jag dessa mediciner.

3 mars 2011, 17:13
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.