Ayatollah Hojatoleslam Kazem Segighi förmanar det iranska folket:
“Kvinnor som inte klär sig anständigt leder män på avvägar och eggar till utomäktenskapligt sex i samhället vilket leder till fler jordbävningar”.
Ojojoj! jag som går igång så grymt på snygga Persiskor! inte värt att starta jordbävningar
3 mars 2011, 00:44
Guldhamster
Medlem
Re: Ayatollahn säger
En av de sjukaste missuppfattningarna inom Islam, vilken liksom många andra har sitt ursprung i antik persisk förislamisk kultur, är den att lättklädda kvinnor får skylla sig själva eftersom "mannen inte kan behärska sig".
3 mars 2011, 00:47
Ron Jeremy
Medlem
Det kanske inte är så konstigt att det blir jordbävningar iaf , och imorgon ska jag gå och klippa mig hos min lilla söta Iranska frisörska! undrar vad jag säger när jag är där? minns det aldrig efteråt
Iranskor
Armeniskor
Herregud vad jag längtar till Armenien igen, jag vill så gärna åka dit och möta våren och träffa mina armenska vänner, men ekonomin sätter käppar i hjulen, fast jag fick iof erbjudande att höja kreditgränsen på mitt kreditkort rejält hmmm....
3 mars 2011, 01:33
Savanten Svante
Medlem
Guldhamster skrev:
En av de sjukaste missuppfattningarna inom Islam, vilken liksom många andra har sitt ursprung i antik persisk förislamisk kultur, är den att lättklädda kvinnor får skylla sig själva eftersom "mannen inte kan behärska sig".
Mer mansförnedrande än kvinnorförnedrande, ända tills männen tar det där bokstavligt..
4 mars 2011, 20:22
Guldhamster
Medlem
Savanten Svante skrev:
Mer mansförnedrande än kvinnorförnedrande, ända tills männen tar det där bokstavligt..
Att iranier själva inte uppfattar det mansförnedrande i det gör iranierna i sig till en förolämpning.